دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا

قسمت‌های حساس خبر نباید پنهان شود


قسمت‌های حساس خبر نباید پنهان شود

ـ قسمت‌های حساس خبر هیچ‌گاه نباید پنهان شود. چراکه اگر هم روابط عمومی ‌این کار را بکند با تیزبینی مسوولان رسانه قسمت‌های حساس خبر برجسته خواهد شد.
ـ خبرهای سازمان تابعه باید …

ـ قسمت‌های حساس خبر هیچ‌گاه نباید پنهان شود. چراکه اگر هم روابط عمومی ‌این کار را بکند با تیزبینی مسوولان رسانه قسمت‌های حساس خبر برجسته خواهد شد.

ـ خبرهای سازمان تابعه باید با رعایت اصول روزنامه‌نگاری تنظیم و اجزا و عناصر خبر را در موقع تنظیم خبر لحاظ شود.

ـ بهتر است در تنظیم خبر از سبک هرم وارونه استفاده شود زیرا خبرنگاران رسانه‌ها به علت محدودیت زمانی فرصت تنظیم مجدد خبر را ندارند و در صورت نیاز به کوتاه کردن مطالب معمولا از انتهای خبر کم می‌کنند.

ـ اکثر خبرهایی که به سبک تاریخی تنظیم می‌شوند معمولا توسط دروازه‌بانان خبری انتخاب نمی‌شوند و توفیق چاپ نمی‌یابند.

ـ توصیه می‌شود بهترین و داغ‌ترین قسمت خبر به عنوان تیتر انتخاب شود. اگر روابط عمومی‌ این کار را انجام ندهد شاید در رسانه همزمان با ترافیک خبرها، کسی فرصت خواندن کامل خبر را نداشته باشد و در نتیجه خبر ارسالی به‌رغم داشتن نکات مهم از نظرها دور بماند.

ـ با نوشتن کلمات جذاب و تیتر خوب می‌توان نظر خبرنگاران را به خبر ارسالی از سازمان جلب کرد.

ـ خبرهایی که حاوی شعار بوده و جز صفحه پرکردن کارایی دیگری ندارند را نباید به رسانه‌ها ارسال کرد.

ـ در یک کلام خبرهایی باید به رسانه‌ها ارسال شوند که دارای ارزش‌های خبری به ویژه دربرگیری، استثناء و برخورد باشند.