چهارشنبه, ۱۳ تیر, ۱۴۰۳ / 3 July, 2024
مجله ویستا

مطالعه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی مطالعه موردی شهر اصفهان


مطالعه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی مطالعه موردی شهر اصفهان

در محیط رقابتی امروز ضروری است که مدیران مؤسسات, توانائی هایشان را در تعیین عوامل مهم انتخاب محصول برای بخش هائی از بازار که تمایل به جذب و خدمت کردن به آن را دارند, توسعه دهند

در محیط رقابتی امروز ضروری است که مدیران مؤسسات، توانائی‌‌هایشان را در تعیین عوامل مهم انتخاب محصول برای بخش‌هائی از بازار که تمایل به جذب و خدمت کردن به آن را دارند، توسعه دهند. مدیران مؤسسات باید تشخیص بدهند که چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و چگونه نقاط قوت مؤسسه با نقاط قوت رقبایشان مورد مقایسه قرار می‌گیرد. هدف عمده یک بازاریاب ماورای فروش می‌باشد و معمولاً هدف نهائی ایجاد یک تعهد پایدار بین یک نام تجاری خاص و یک گروه مشتری ویژه می‌باشد، که این ایجاد تعهد یک فر آیند شامل مراحل معرفی، آشنائی، ترجیح و در نهایت در

صورت موفقیت‌آمیز بودن محصول ایجاد وفاداری می‌باشد.

تبلیغات بیشتر مقدمات مراحل معرفی و آشنائی یافتن را فراهم می‌سازد، در حالی‌که عواملی از قبیل قیمت، شرایط فروش اقساطی مناسب، کیفیت محصول، شهرت نام تجاری از عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان می‌باشند و عوامل از قبیل خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه‌ها می‌توانند باعث ایجاد رضایت و در نهایت وفاداری در مشتری شوند.

عنوان فایل
مطالعه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (مطالعه موردی: شهر اصفهان) application/pdf
motale avamele mosare.pdf
202 KB
دانلود

علی صنایعی ـ دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان

سعیده کتابی ـ استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان

حیدر مرتضی پور هلق ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی