جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
۵ ركن برای گزینش نام كسب وكار
خلق یك نام مساعد جهت جلب نظر مشتریان به عنوان یكی از امور مهم در آغاز فرآیند تاسیس كسب و كار همفكری زیادی میطلبد.
در یك جلسه خانواده، دوستان یا همكارانتان را گردهم بیاورید تا از نظرات آنان برای یافتن نام مناسب استفاده نمایید و همزمان به پنج اصل زیر توجه نمایید:
۱) یك نام موفق در عین داشتن تلفظی ساده باید به یادمانی و منحصر به فرد باشد.
بیتردید باید نام مورد نظر به آسانی به حافظه سپرده شود و در عین حال مشتریان بتوانند به سرعت آن را از میان دفترچه تلفن یا فهرستهای آنلاین بیابند. نامی مانند Crychalwellyn را فرض كنید كه منحصر به فرد است اما از لحاظ تلفظ دشوار به نظر میرسد.
۲) یك نام موفق نیازمند یك عنصر بصری است.
وقتی با واژه Crychalwellyn مواجه میشوید چه تصوری به ذهنتان خطور میكند؟ هر چند عموم نامها تجسمی در ذهن ایجاد میكنند اما اغلب افراد با خواندن این نام هیچ تجسمی در ذهنشان نقش نمیبندد. پس استفاده از یك عنصر بصری كمك قابل توجهی در به یاد ماندنی كردن یك نام میكند (و البته ابزار موثری در تبلیغات به شمار میرود).
۳) یك نام موفق باید فحوای مثبتی داشته باشد.
بسیاری واژهها هم معنای لغوی دارند و هم معنای حسی. فحوا یك واژه ممكن است مثبت، خنثی یا منفی باشد. نمونه برجسته آن تفاوت میان Mom با فحوای مثبت و Mother با فحوای خنثی است. فراموش نكنید كه مایلید مردم در كسب و كار با شما همراهی كنند پس مثلا اگر به كسب و كاری در زمینه حمل و نقل اقدام كرده اید از اسامی كه قدرت و اعتماد را در ذهن تداعی میكنند استفاده نمایید.
۴) یك نام موفق لازم است حاوی اطلاعاتی از كسب و كار شما باشد.
قرار نیست نام منتخب شما بلافاصله بدل به یك برند مشهور شود و چون فعلا در حوزهای محدود كاربرد دارد همین قدر كه سرنخهایی پیرامون كسب و كار شما برای مشتریان احتمالی فراهم كند كافی است. به همین علت است كه به دنبال نام مشاغلی مثلامرتبط با زیبایی معمولا نام Salon اضافه میشود. با این شیوه یافتن شما در دفاتر تلفن و فهرستهای مختلف آسانتر خواهد شد.
۵) یك نام موفق باید كوتاه باشد.
یك بار دیگر بر این نكته تاكید میكنیم كه مشتریان باید بتوانند نام كسب وكار شما را به خاطر بسپارند (و به دیگران منتقل كنند) اما در این میان كوتاه بودن نام برای اهداف ترویجی و تبلیغی نیز حائز اهمیت میباشد برای نمونه این نام باید مناسب كارت ویزیت شما بوده و قابلیت گنجاندن بر روی علائم یا پوسترهای تبلیغاتی شما را داشته باشد.
و توصیه آخر:
حتما به رنگها در هنگام انتخاب نام توجه كنید چرا كه مولفههای مهمی در لوگو، وب سایت و سایر موارد تبلیغاتی شما به شمار میروند. در ضمن برای ارائه نام دومی را مدنظر داشته باشید چون در زمان ثبت احتمال دارد فرد دیگری قبلا آن را انتخاب كرده باشد.
منبع: كارآفرینان امیركبیر
http://sbinfocanada.about.com
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل رئیس جمهور دولت سیزدهم مازندران سیدابراهیم رئیسی دولت مجلس شورای اسلامی رئیسی مجلس تعطیلی شنبه ها شورای نگهبان
سیل مشهد سیل مشهد تهران هواشناسی خراسان رضوی پلیس فضای مجازی باران بارش باران شهرداری تهران قوه قضاییه
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا مالیات بازار خودرو قیمت دلار مسکن ایران خودرو دلار تعطیلی شنبه بانک مرکزی تورم
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب سینمای ایران نمایشگاه کتاب تهران کتاب رسانه تلویزیون سریال سینما موسیقی
ایلان ماسک
رژیم صهیونیستی غزه روسیه آمریکا فلسطین حماس جنگ غزه چین اوکراین ترکیه یمن حزب الله لبنان
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور جام حذفی مس رفسنجان لیگ برتر سپاهان لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال بازی جواد نکونام
هوش مصنوعی گوگل آیفون اپل سونی جراحی سرعت اینترنت تبلیغات عیسی زارع پور
بارداری پوست پوکی استخوان دیابت آلزایمر کاهش وزن