چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
یاهو، اینتل و تلویزیون اینترنتی
یاهو و اینتل نمونه اولیه تلویزیون اینترنتی خود را در ماه آگوست نمایش دادند. یاهو و اینتل در کامپیوترهای شخصی به موفقیتهای همه جانبه ای رسیدند اما اکنون دو شرکت امیدوارند تا محصولاتشان در نمایشگاه لوازم الکترونیکی خانگی به نمایش درآید و نفوذ گسترده اینترنتی خود را در تلویزیون های خانگی نیز آغاز کنند.
دو کمپانی صنایع مهم و شرکای متعددی را جذب کرده اند تا هوشمندی و تعامل را به قسمتی از زندگی دیجیتال مردم که بیشتر از هر قسمت دیگری منفعل مانده و بیشتر مایه وقت گذرانی است، منتقل کنند.
یاهو و اینتل نمونه اولیه تلویزیون اینترنتی خود را در ماه آگوست نمایش دادند. اما نمونه کامل تر این تکنولوژی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی خانگی در میان محصولات شرکت سامسونگ، توشیبا و تعدادی از شرکای جدید که قرارداد را امضا کرده اند، به نمایش درخواهد آمد.
اما آنها دقیقا به دنبال چه هستند؟ برای یاهو، تلویزیون پایگاهی برای Widget Channel خواهد بود، یک بنیاد نرم افزاری که میتواند جستجوگر و نمایش گر عکس باشد و این کارا را از طریق سرویسهای اجتماعی به هم متصل اینترنت انجام دهد. تماشای یوتیوب، جستجوی دقیق بین شوهای تلویزیونی و بالاخره تبلیغات یاهو در این میان، از عمده کارهایی است که یاهو در برنامه کار خود قرارداده است.
برای اینتل مانند جای پایی در صنعتی است که ریز پردازنده های ارزانتری را استفاده می کند، قدرت کمتری دارد و برق کمتری نیز مصرف می کند.
یاهو کاملا مطمئن است که این تولیدات در بازار خواهد گرفت. پاتریک بری نایب رییس پروژه تلویزیون اینترنتی یاهو می گوید: این قدم گذاشتن در مسیر اصلی ماست. در سال ۲۰۰۹ تلاش ما بر این است تا نفوذ خوب این محصولات در بازار الکترونیک خانگی را شاهد باشیم در سال ۲۰۱۰ امید داریم تا تلویزیون های اینترنتی این صف را در بین محصولات الکترونیکی خانگی بخود اختصاص دهند.
اما برای هر دو شرکت، تلویزیون مانند خاک ناآشناست. بری می گوید ما دو شرکت از میان اقیانوس کامپیوترهای خانگی سردرآورده ایم.
با وجود تمام تلاشها، ایده گذاشتن رایانه شخصی با محوریت محصولات رسانه ای در اتاق نشیمن، در بین مشتریان محبوبیت چندانی نداشت. اما شرکت اینتل، سازنده چیپ ست، از انسان شناسی برای همکاری دعوت کرده است تا در زمینه استفاده مردم از تلویزیون مطالعه و تحقیق نماید. به زبان دیگر اینتل قصد دارد تا خود را با واقعیت تطبیق دهد نه اینکه ایده خود را در بازار بی کششی، بین مردم جا بزند.
انسان شناس شرکت اینتل که بر خلاف مردم که تلویزیون نگاه کردن را دوست دارند، نگاه کردن مردم به تلویزیون را برگزیده است. اینتل اعتراف می کند که تلویزیون بیشتر از رایانه محبوب است مردم با هم تلویزیون می بینند و درباره اش با هم حرف می زنند پس تلویزیون اینترنتی باید ساده و قابل اعتماد باشد.
برای دهه های بسیاری مردم به دیدن آگهی بازرگانی در میان برنامه های تلویزیون عادت کرده اند، پس زمینه برای تبلیغات یاهوفراهم خواهد بود.
همچنین در تست های بعمل آمده از استفاده های آزمایشی این تلویزیون، مردم درباره جای نمایش دکمه ها در صفحه نمایش انتقاد داشتند و به این ترتیب تغییراتی در رابط کاربری این تلویزیون ها انجام خواهد شد.
edition.cnn.com
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست