جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

نوآوری به کمک مسافران هوایی می آید


نوآوری به کمک مسافران هوایی می آید

آیا می دانستید تمام تشریفات فرودگاهی را خود شما نیز می توانید به صورت الکترونیکی قبل از سفر انجام دهید؟

مسافران شرکت هواپیمایی لوفت هانزا قادرند با استفاده از خدمات الکترونیکی از درون خانه و از طریق اینترنت تشریفات مربوط به پذیرش در فرودگاه را از طریق پرتال www.Lufthansa.com انجام داده، صندلی دلخواه خود را انتخاب و کارت پرواز خود و همراهانشان را نیز چاپ نمایند. کارت های پرواز در اروپا و آمریکا حتی از طریق پیامک نیز ارسال می شود.

در سال گذشته میلادی هواپیمایی لوفت هانزا جهت تشویق مسافران به انجام تشریفات پروازی خود به صورت الکترونیکی برنامه بشر دوستانه ای را به اجرا گذاشت. به این ترتیب که در فاصله زمانی ۲۱ آذر تا ۱۲ بهمن، به ازای هر تراکنش آنلاین، این شرکت یک برگ کاغذ به مدارس کشورهای در حال توسعه اهدا نمود. نتایج این کمپین به طرز شگفت آوری به کمک مدارس این کشورها آمد. به ازای هر ۵۲ نفری که از طریق وب سایت اقدام به پذیرش آنلاین نمودند یک کتاب درسی و در نهایت با انجام بیش از دو میلیون تراکنش طی پنجاه روز در حدود چهل هزار کتاب درسی به این مدارس اهدا شد.

علاوه بر پذیرش مسافر، پذیرش بار و چمدان نیز توسط شخص مسافر و بدون نیاز به کمک پرسنل فرودگاهی امکان پذیر است. برای این منظور کیوسکهای ویژه ای در شهرهای فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ نصب و راه اندازی شده است و مسافران قادرند چمدان های خود را در این کیوسکها وزن کرده و لذت چسباندن استیکر مربوط به بار خود را شخصا تجربه کرده و در پایان رسید دریافت نمایند.

شرکت های هواپیمایی مدرن این روزها با طراحی ابزارهای کاربرپسند تسهیلاتی فراهم آورده اند تا دشواری های تشریفات سفرهای هوایی از مرحله خرید تا پذیرش مسافر و بار به میزان قابل توجهی کاهش یابد. هواپیمایی لوفت هانزا به عنوان بزرگترین خط هوایی اروپا همواره از شرکت های پیشرو در حوزه های تکنولوژی و فن آوری های سازگار با محیط زیست بوده و همواره سعی در همگانی شدن و تسهیل پرواز برای مردم نموده است.

در کشور ما نیز مسافران ایرانی پس از رزرو اینترنتی از تخفیف خرید به ارزش ۳۰ تا ۱۰۰ دلار بهره مند می گردند.