چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
ضعف های ارتباطی بین روابط عمومی ها و رسانه ها
دلایل متعددی وجود دارد که روابط عمومی ها نتوانند به طور موثر با رسانه های مختلف ارتباط پیدا کنندکه این دلایل به شرح زیر است :
الف ) دلایل اجتماعی: بعضی از روابط عمومی ها جامع پذیر نیستند پی به اهمیت ارتباط اجتماعی نبرده اند و در نتیجه با رسانه ها مشکل دارند .
ب ) دلایل ساختاری: به دلیل نبود شایسته سالاری در سازمانها یا در بعضی از سازمانها آنها پی به اهمیت تبلیغات نبرده اند ودر نتیجه در رسانه های ارتباط ندارند
ج ) دلایل سیاسی: به این معنا که عوامل تعیین کننده قدرت یا نیروهای سیاسی خاصی مانع از این هستند که بعضی از سازمانها با رسانه ها رابطه داشته باشند .
اما دلایل متعددی دیگری که رسانه ها با روابط عمومی ها نمی توانند ارتباط برقرار کننداینکه هر سازمان که دربطن جامعه پدید می آید باید کارکردهایی در خدمت جمع و جامعه داشته باشد و چنان تنظیم گردد که بتواند به صورتی هماهنگ ( خدمات خود را به جامعه که منشا و موجد آن است عرضه دارد)
هارولد لاسول می گوید : سازمانها نسبت به جامعه ۳ وظیفه دارند : ۱- مراقبت از محیط (حراست از محیط) ۲-ایجاد همبستگی میان اجراء گوناگون جامعه در پاسخ به نیارهای محیطی (ایجاد همبستگی اجتماعی)۳- انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر .
دیدگاه مرتن و لازارسفلد این دو از پیشگامان تحقیق دررسانه های ارتباط جمعی و آثار و کارکردهای آنان در مورد بخش وسایل ارتباط جمعی هستند که می گویند وظیفه سازمانها به صورت زیراست:
۱) وظیفه اخلاقی (حمایت از هنجارهای اجتماعی ) ۲- امکان اعطای پایگاه اجتماعی (این وسایل ارتباط جمعی با دادن معروفیت به اشخاص و گروهها به ارتقای پایگاههای آنان می پردازد)
لازارسفلد همچنین می گوید نقشهای رسانه های همگانی به صورت زیر هستند :
۱) نقشهای تفریحی
۲) نقشهای خبری
۳) نقشهای همگن سازی
۴) آگاه سازی(آگاهی مردم را سازمان یافته میکند)
۵) احساس تعلق اجتماعی
مطابقت گرفته شده جذب رسانه ها بود و اگر رسانه ها این وظایف را به خوبی انجام ندهند و از عهده داشتن این نقشها به خوبی بر نیایند پس نمی توانند با روابط عمومی ها ارتباط نزدیک برقرار کنند .
راهکارهای موفق ارتباطی چیست ؟ برای ارتباط سازی موفق ۳ مرحله وجود دارد
الف ) اعتماد سازی هست برای باز گذاشتن راههای ارتباط گوش شنوا داشتن یا این که بیشتر گوش دادن تا سخن گفتن .
ب) طرف را به صورت قاضی کارهای خود درآوردن به جای اینکه خود کارهای خود را قضاوت کنیم نتیجه آن را به طرف ارائه دهیم .
ج) سعی شود زمینه های سوال از خواسته ها و علائق و منافع خود را دردیگران (رسانه ها) به وجود آوریم به عبارت دیگر به جای اینکه خواسته ها و علائق و منافع خود را به طور قاطع assert باید در طرف مقابل وضعیتی ایجاد نمائیم که خود از آن خواسته ها و منافع ما سوال کند درآن صورت خواسته ها ومنافع خود را مطرح میکنیم البته درپاسخ به درخواست طرف مقابل و نه به طور ابتدایی و یک جانبه .
http://zoka.blogfa.com/post-۷۶.aspx
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست