دوشنبه, ۱۸ تیر, ۱۴۰۳ / 8 July, 2024
دو تحریف معنوی حادثه كربلا
![دو تحریف معنوی حادثه كربلا](/web/imgs/16/152/dgugt1.jpeg)
دو تحریف معنوی بسیار عجیب و ماهرانه كردیم ( نمیدانم بگویم ماهرانه یا جاهلانه ) یك جا گفتیم حسینبنعلی ( ع ) قیام كردتا كشته شود ، برای اینكه كفاره گناهان امت باشد ! حال اگر بپرسند این حرف در كجاست ؟ آیا خود امامحسین علیهالسلام چنین چیزی گفت ؟ پیغمبر گفت ؟ امام گفت ؟ ما میگوئیم به این حرفها چكار دارید ؟ امامحسین ( ع ) كشته شد برای اینكه گناهان ما بخشیده شود ! نمیدانیم كه ما این فكر را از دنیای مسیحیت گرفتهایم یا نه ؟ ملت مسلمان ندانسته خیلی چیزها را از دنیای مسیحیت بر ضداسلام گرفته است . یكی از اصول معتقدات مسیحیت مسئله به صلیب كشیدن ، مسیح است برای اینكه فادی باشد . الفادی لقب مسیح است . از نظر مسیحیت این جزء متن مسیحیت است كه عیسی به دار رفت تا كفاره گناهان امت باشد !
یعنی گناهان خودشان را به حساب عیسی میگذارند ! فكر نكردیم كه این ، حرف دنیای مسیحیت است ، با روح اسلامی سازگار نیست ، با سخن حسین علیهالسلام سازگار نیست . به خدا قسم تهمت به اباعبدالله است . والله اگر كسی در ماه رمضان روزه داشته باشد واین حرف را به حسینبنعلی(ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین كاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بكند روزهاش باطل است ، دروغ بر حسین ( ع ) است .
اباعبدالله كه برای مبارزه با گناه كردن قیام كرد ، ما گفتیم قیام كرد تا سنگری برای گنهكاران باشد ! گفتیم حسین یك بیمه درست كرد ، یك شركت بیمه تأسیس كرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه كردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشك . شما برای من اشك بریزید ، من در عوض ، گناهان شما را جبران میكنم . شما هر چه میخواهید باشید ، ابنزیاد باشید ، عمر سعد باشید . یك ابنزیاد در دنیا كم بود ! یك عمرسعد در دنیا كم بود ! یك سنانبنانس در دنیا كم بود ! یك خولی در دنیا كم بود ؟ امامحسین ( ع) خواست خولی در دنیا زیاد شود ، عمرسعد در دنیا زیاد شود ، گفت ایهاالناس هر چه میتوانید بد باشید كه من بیمه شما هستم ! تحریف معنوی دومی كه از نظر تفسیر و توجیه حادثه كربلا رخ داده ، این است كه میگویند : میدانید چرا امامحسین ( ع ) نهضت كرد و كشته شد ؟ میگوئیم چرا ؟ میگویند یك دستور خصوصی فقط برای او بود . به او گفتند برو و خودت را بكشتن بده . پس به ما و شمااارتباط پیدا نمی كند ، یعنی قابل پیروی نیست ! به دستورات اسلام كه دستورات كلی و عمومی است ، مربوط نیست . تفاوت سخن امام با سخن ما چقدر است ؟ امام حسین ( ع ) فریاد كشیده كه علل و انگیزه قیام من مسائلی است كه منطبق بر اصول كلی اسلام است .
احتیاجی به دستور خصوصی نیست . آخر دستور خصوصی را در جایی میگویند كه دستورهای عمومی وافی نباشد . امامحسین ( ع ) در كمال صراحت فرمود : اسلام دینی است كه به هیچ مؤمنی ( حتی نفرمود به امام ) اجازه نمیدهد كه در مقابل ظلم ، ستم ، مفاسد و گناه بیتفاوت بماند . امامحسین ( ع ) مكتب بوجود آورد ولی مكتب عملی اسلامی ، مكتب او همان مكتب اسلام است . مكتب اسلام بیان كرد ، حسین ( ع ) عمل كرد .
ما این حادثه را از مكتب بودن خارج كردیم ، وقتی از مكتب بودن خارج شد ، دیگر قابل پیروی نیست ، وقتی كه قابل پیروی نبود ، پس دیگر نمیشود از حسین استفاده كرد ، یعنی از حادثه كربلا نمیتوان استفاده كرد . از اینجا ما حادثه را از نظر اثرمفیدداشتن ، عقیم كردیم . آیا خیانتی از این بالاتر هم در دنیا وجود دارد ؟ این است كه عرض كردم تحریف معنوی كه در حادثه عاشورا صورت گرفته است از تحریف لفظی آن صددرجه خطرناكتر است .
منبع:حماسه حسینی شهید مطهری
مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ایران پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 سعید جلیلی دولت چهاردهم رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ریاست جمهوری
سازمان هواشناسی قتل آلودگی هوا تهران کنکور شهرداری تهران سلامت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس پلیس راهور محیط زیست
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو خودرو بانک مرکزی بازار خودرو بورس واردات خودرو قیمت سکه دلار حقوق بازنشستگان بازار سرمایه
عاشورا کتاب برد پیت امام حسین (ع) تلویزیون سینمای ایران کربلا رسانه ملی دفاع مقدس سینما سریال تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ باتری ربات
رژیم صهیونیستی جنگ غزه غزه فلسطین روسیه فرانسه اسرائیل انگلیس چین جو بایدن حزب الله لبنان دونالد ترامپ
فوتبال پرسپولیس استقلال یورو 2024 باشگاه پرسپولیس لیگ برتر خوان کارلوس گاریدو نقل و انتقالات لیگ برتر علیرضا بیرانوند تیم ملی اسپانیا تیم ملی آلمان ترکیه
هوش مصنوعی اینترنت اینستاگرام ناسا سامسونگ شیائومی مریخ نوآوری گوگل وزیر ارتباطات
رژیم غذایی کودک ویتامین گرمازدگی سردرد تب دانگ آلزایمر کاهش وزن