جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
Hyanide چیست ؟
با توجه به وجود آب و هوا های مختلف در کشور های مختلف و وجود جاده های خاکی، گلی، آسفالتی، جنگلی و .... طراحان خودرو و موتور سیکلت به طراحی وسایل نقلیه متفاوت، مخصوص این جاده ها اقدام می کنند که همین امر وجود انواع وسایل نقلیه را برای مصارف گوناگون در پی دارد. اما برای صاحبان این وسایل استفاده از یک وسیله واحد برای تمام مقاصد امری مهم و گاها دور از ذهن به نظر می رسد.
موتور سیکلت وسیله ای مناسب برای استفاده در شهر می باشد، ولی وقتی سخن از جاده های ناهموار بیرون از شهر به میان می آید نقش موتور سیکلت های رایج کمرنگ می شود. برای جاده های ناهموار و یا برفی یک موتور برفی یا ATV گزینه های مناسبی به نظر می آیند. ساکنین چنین مناطقی معمولا صاحب چنین وسایل نقلیه ای هستند و لی موضوع مورد بحث ما موتور سیکلت Hyanide می باشد که تمامی این مشکلات را به حداقل رسانده است. البته بدون نیاز به تعویض لاستیک برای جاده های مختلف. البته طراحان این وسیله آن را در دسته خودرو جای داده اند ولی می توان از آن موتور سیکلتی بدون تایر که ریل هایی شبیه ریل های تانک را داراست نام برد. بعضی ها این وسیله را " موتور ـ تانک " می نامند.
به این دلیل که حتی قسمت کوچکی از این وسیله نیز به صورت جدا از ریل با زمین تماس ندارد، بنابراین عملا این وسیله در هیچ نقطه ای از جاده در گل و لای و یا برف گیر نخواهد کرد.
این موتور سیکلت همچنین دارای سرعت و چابکی زیادی می باشد. به این دلیل که ریل های آن برعکس ریل های تانک از مفصل هایی نرم و ریزی تشکیل شده اند که هم بر سرعت و هم بر نرمی حرکت آن می افزایند.
Hyanide وسیله ای مناسب برای نگهبانان پارک های جنگلی و ملی، محققان و عاشقان حیات وحش می باشد و به علت داشتن ریل پهن و نرم برای مناطقی که دارای زمین حساس می باشد نیز مناسب می باشد.
طراحی Hyanide
عناصر طراحی Hyanide به واقع منحصر به فرد می باشند. ریل این موتور سیکلت از ۷۷ قطعه پلاستیکی تشکیل شده است که جنس آن با تلفیق رزینی که برای تولید تایر از آن استفاده می شود و Kelvar ، عنصری که در تولید جلیقه های ضد گلوله به کار می رود به دست آمده است .
راندن Hyanide کمی غیر معمول می باشد. موتور سیکلت های معمول به وسیله چرخاندن چرخ جلو به جهت مورد نظر می پیچند. در تانک به وسیله حرکت یکی از دو ریل آن تانک به طرفین می چرخد، بدین شکل که با حرکت ریل سمت راست و سکون ریل سمت چپ، تانک به سمت چپ انحراف می یابد. ولی در این موتور سیکلت نه چرخ جلویی وجود دارد و نه دو ریل، وقتی راننده دسته سمت چپ را به طرف جلو می فشارد قسمت جلوی ریل به طرف چپ تمایل یافته و موتور می پیچد و همین امر برای دسته سمت راست صادق می باشد و با برگرداندن دسته به جای اول خود، موتور در خط مستقیم حرکت می کند. این سیستم یک چرخش نرم با حداکثر انقباض را به راننده ارائه می کند.
پیشرانه این موتور سیکلت دارای ۶۰ اسب بخار قدرت، ۵۰۰ سی سی حجم موتور، با سیستم خنک کننده مایع برای تنها سیلندر آن، ۴۰ اینچ ارتفاع، ۳۶ اینچ عرض و ۹۰ اینچ طول، ۴۵۰ تا ۶۰۰ پوند وزن و حداکثر سرعت ۷۵ تا ۸۵ مایل سرعت می باشد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات احمد وحیدی عراق حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت نیکا شاکرمی مجلس روز معلم رهبر انقلاب شهید مطهری
ایران سیل هواشناسی تهران آتش سوزی شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس آموزش و پرورش معلم فضای مجازی سلامت
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا سازمان هواشناسی مالیات دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال ساواک عمو پورنگ سینمای ایران مهران مدیری تبلیغات مسعود اسکویی سینما عفاف و حجاب
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر جواد نکونام بازی لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
هوش مصنوعی اپل فناوری خودروهای وارداتی گوگل آیفون ناسا
فشار خون کبد چرب