جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
۲۰ آذر: در شهر چه گذشت؟!
تقریبا در بیشتر رستورانها باب است که علاوه بر هزینه غذا و انعام گارسونهامبلغی به عنوان حق سرویس از مشتری دریافت میشود.
به طور معمول حقسرویس ۱۰ یا نهایتا ۲۰درصد از کل مبلغ غذا را تشکیل میدهد اما از آنجایی که در این مورد سلیقهای عمل میشود، گاهی حق سرویسهای۳۰درصدی هم دریافت میشود که رویهم رفته رقم زیادی است.
به عنوان مثال به فاکتور ۲۰ هزار تومانی غذا، ۶ هزار تومان بابت حق سرویس دریافت میشود و هرچه پول غذا بیشتر باشد، حق سرویس هم به تناسب آن بالاتر میرود.
با توجه به اینکه هزینه غذا خوردن در رستورانها به خودی خود بالاست، سلیقهای عمل کردن در مورد حق سرویس به طور مستقیم مشتریان را تحت فشار قرار میدهد.
همچنین انتظار میرود رستورانهایی که از مشتریان حق سرویس دریافت میکنند دستکم متناسب با ۵۰درصد حق سرویس دریافت شده به مشتریان خدمات ارائه کنند.
بازاریابهای قلابی
یکی از روشهای بازاریابی، روش خانه به خانه است که در آن بازاریابها برای تبلیغ محصولات خود مستقیما به در خانهها مراجعه میکنند.
این افراد در صورت تمایل صاحبخانه وارد آپارتمان میشوند و نمونه محصولات خود را همراه با توضیحات کامل به مشتری ارائه میدهند.
اما تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کردهاند که برخی افراد خلافکار تحت پوشش بازاریاب به در خانهها مراجعه کرده و پس از جلب اعتماد صاحبخانه وارد خانه شده و دست به سرقت میزنند.
به همین منظور اکیدا توصیه میشود که شهروندان ابتدا از هویت این افراد اطمینان حاصل کرده و سپس اجازه ورود را صادر کنند. در صورتیکه مراجعه کننده از ارائه کارت شناسایی خودداری کرده و اصرار به ورود داشته باشد باید مراتب را بلافاصله به شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع داد.
هجوم بهکوچهها
از وقتی طرح انضباط اجتماعی، نظم و قانون را به کوچهها و خیابانهای شهر دعوت کرده، برخی کوچههای دور افتاده شهر، حسابی مظلوم واقع شدهاند.
بدین معنی که تعدادی از رانندهها در نبود جای پارک کافی به کوچههای دور افتادهتری روی آوردهاند که پلیس کمتر به آن سر میزند.
هجوم خودروها به این کوچهها به حدی رسیده است که علاوه بر پارک دوبل، پارک جلوی در پارکینگ نیز به وفور در این کوچهها روی میدهد.
این کوچهها که اغلب آنها را کوچههای بنبست تشکیل میدهد هر روز شاهد توقف خودروهای بیشتری است.
به طور حتم چانچه ساخت پارکینگهای طبقاتی و محلهای دارای پارکبان به میزان بیشتری در شهر پیش بینی شود و البته در کنار آن سرکشی ماموران زحمتکش راهنمایی و رانندگی به کوچههای دور افتاده نیز بیش از پیش باشد طرح انضباط اجتماعی نتایج ملموستری خواهد داشت.
فلافل با بیماری اضافه
در حالی که انواع و اقسام ساندویچها و فستفودها از روند گرانی و تورم تبعیت میکنند، فروشندگان فلافل از فاکتور ارزانی کمال استفاده را میبرند.
اغلب رهگذرانی که مجبورند پیش از رسیدن به منزل به نوعی خود را سیر کنند، به نزدیکی فلافل فروشی که میرسند به قول معروف دست و پایشان شل میشود. در حال حاضر قیمت ۵۰۰ تا یک هزار تومانی فلافلها دستکم یک سوم قیمت هر ساندویچ دیگری است.
بنابراین باید به برخی اقشار جامعه حق داد که فلافلهای غیر بهداشتی و ارزان را به دیگر ساندویچها ترجیح میدهند.
با اینکه توصیف غیر بهداشتی بودن، تمام فروشندگان را در بر نمیگیرد اما نگاهی به دیگ روغنی که ساعتها و بلکه روزهای متمادی روغن تیره و غلیظ در آن میجوشد جای هیچ شکی باقی نمیگذارد که فلافلها نه با نان اضافه که با سرطان اضافه پیچیده و فروخته میشوند که تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست