سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
آشنایی با مترو کپنهاگ
مترو کپنهاگ- پایتخت دانمارک- دارای ۲ خط، ۲۲ ایستگاه و ۲۱ کیلومتر طول است.
ـ هر روز ۱۲۰.۰۰۰ نفر از این مترو استفاده میکنند.
ـ مترو در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۲ افتتاح شد و هم اینک تا فرودگاه ادامه دارد.
ـ سیستم مترو بدون راننده و دارای ۳۴ قطار سه کابینه است.
ـ قطارها در طول روز هر ۶ دقیقه، در ساعات شلوغ هر ۴ دقیقه و شبها هر ۱۵ دقیقه یکبار تردد میکنند.
ـ قرار است خط دایرهای شامل خطوط ۳ و ۴ در سال ۲۰۱۸ افتتاح شود و قسمتهای مرکزی را به حومه متصل کند.
ـ مترو کپنهاگ روگذر بوده، در مرکز شهر از زیر زمین میگذرد.
ایستگاهها:
از مجموع ۲۲ ایستگاه موجود، ۹ ایستگاه در زیر زمین، ۶ ایستگاه در اعماق و ۳ مورد فاصله چندانی تا سطح زمین ندارند. طراحی همه آنها یکسان و به خاطر ستون ۵ متری جلوی ایستگاهها که جنبه اطلاعاعرسانی دارد، به خوبی قابل تشخیصاند.
به جز یک مورد، بقیه ایستگاهها ۶۰ متر طول و ۲۰ متر عرض دارند.
ایستگاههای در عمق۲۰ متری دارای پلهبرقی، بالابر و درهای محافظ هستند. سقف آنها هرمی و شیشهای است تا امکان استفاده از نور طبیعی فراهم شود. قرار دادن منشور در هرمها باعث شکست نور و رنگینکمان روی دیوارها میشود. نور ایستگاهها به طور خودکار تنظیم میشود تا میزان آن تمام مدت یکنواخت باشد.
جنس ایستگاههای بالای سطح زمین از شیشه، فولاد و بتن است تا زیبایی آن حفظ شود. این ایستگاهها فاقد درهای محافظند. در صورت وجود هرگونه مانع روی ریل، قطار توسط سیستم حساس و خودکار متوقف میشود و حرکت مجدد آن دستی است.
امکان تماس با مرکز کنترل جهت کسب اطلاعات یا در مواقع ضروری در تمام ایستگاهها مهیاست.
به دلیل عدم فاصله بین سکوها و قطار، افراد ناتوان بدون کمک دیگران میتوانند بهراحتی از مترو استفاده کنند.
امکان استفاده از تلفن همراه در تونلها وجود دارد.
بلیتها:
ـ بلیت نه تنها در داخل واگن بلکه در ایستگاهها نیز باید اعتبار داشته باشد.
ـ تمام ایستگاهها دارای دستگاه فروش بلیتند که پول خرد و کارتهای اعتباری را قبول میکنند.
قطارها:
ـ قطارها بدون راننده بوده و صرفا بوسیله سیستم کامپیوتری کنترل میشوند.
از طریق این سیستم خطای انسانی به صفر میرسد. سیستم توسط ۵ اپراتور تمام مدت چک میشود.
ـ حضور ناظران در قطار اگرچه به منظور اطلاعرسانی و چک کردن بلیتهاست اما در مواقع ضروری نیز وارد عمل می شوند. در صورت عدم حضور ناظران، امکان تماس در قطار برای مسافران مهیاست.
ـ قطارها ۳۹ متر طول، ۲.۶۵ متر عرض و ۵۲ تن وزن دارند.
ـ حداکثر سرعت آنها ۸۰ کیلومتر در ساعت است.
ـ هر قطار ۳ واگن، شش در اتوماتیک، ۹۶ صندلی و ظرفیت ۲۰۴ مسافر ایستاده را دارد.
ـ چهار جایگاه مجزا برای ویلچر، دوچرخه و دستفروشها فراهم است.
ـ قطارها به طور خودکار میتوانند به مرکز رفته، بیرون آنها توسط ماشین شسته شده و به سرویس برگردند یا حتی از سرویس خارج شده و به صورت دستی کنترل شوند.
گسترش:
ـ خط دایرهای مرکز شهر را به جاهایی که دسترسی به مترو ندارند، متصل میکند و شامل ۱۷ ایستگاه است. به جز ایستگاههای مشترک مجموع ایستگاههای مترو کپنهاگ به ۳۷ مورد خواهد رسید.
ـ دو خط تماما زیرگذر۳ و ۴ روزانه ۲۷۵.۰۰۰ را جابهجا خواهد کرد. هزینه این خطوط ۱۵ میلیارد کرون خواهد بود. طراحی و نوع قطارهای آن مشابه خطوط قبلی است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا رافائل گروسی اصفهان نیچروان بارزانی محمد اسلامی رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم شورای نگهبان مجلس
هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران حجاب دادگاه آموزش و پرورش وزارت بهداشت فضای مجازی شهرداری سلامت پلیس
مالیات خودرو قیمت طلا سایپا قیمت خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان مسکن بورس
تلویزیون نمایشگاه کتاب سینما افعی تهران سریال موسیقی سینمای ایران دفاع مقدس تئاتر کتاب صدا و سیما نمایشگاه کتاب تهران
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه رفح چین نوار غزه طوفان الاقصی اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی سامسونگ ناسا آیفون مایکروسافت اپل گوگل باتری اندروید ماهواره اینوتکس
بیماران خاص مواد غذایی ویتامین رژیم غذایی زیبایی بیمه کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون