پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
روابط عمومی و بازاریابی اخلاق
حتما با من موافق هستید که روابط عمومی ، حرفه ای مبتنی بر اخلاق است . چرا که اگر اخلاق نباشد توان و انگیزه لازم و کافی برای ادامه کار و بقا برای این حرفه وجود ندارد . از این رو روابط عمومی بایستی علی الدوام در پی بازاریابی اخلاق و تعمیم آن در سطح سازمان و جامعه باشد . اما بازاریابی اخلاق آیا به این سادگیها امکان پذیر است ؟ طبیعی است که خیر . برای بازاریابی اخلاق باید اهل آن را در اختیار داشت . وگرنه : نه هر آن کو ورقی خواند ، معانی دانست . دیده بینا میخواهد و گوش شنوا . بازار یابی اخلاق ، مقوله بسیار مهمی است که متاسفانه استراتژی مشخص و مدون و سازمان یافته ای برای آن در سازمانها وجود ندارد . هر چند که بعضی ها عادت کرده اند که با کلمات بازی کنند و اسم خیلی طرحها و چیزها را ربط میدهند به اخلاق و منشور اخلاقی و اخلاق حرفه ای واین گونه موارد . ، اما حقیقت آن است که برای بازاریابی اخلاق اقدام موثری نمیشود و در خم یک کوچه مانده ایم . مگر نه این است که دین مبین اسلام به تعبیری دین مبتنی بر اخلاقیات است و اخلاق مدار میباشد؟ ممکن است که سوال شود ، سرسلسله اخلاقیات و کلید و رمز آن چیست ؟ در پاسخ عرض میکنیم که : خوش اخلاقی . آیا در حرفه روابط عمومی از افراد خوش اخلاق بهره میبریم ؟ چند درصد افراد شاغل در روابط عمومی ها منش و شخصیت اخلاقی شایسته ای دارند و خوش اخلاق هستند ؟ چند در صد کارکنان روابط عمومی ها دوره های آموزشی برای ارتقاء اخلاقیات خویش دیده اند ؟ بگذریم . امام حسن مجتبی علیه السلام میفرمایند : ان احسن الحسن الخلق الحسن .یعنی بهترین خوبیها ، همانا خوش اخلاقی است . از قدیم گفته اند که کاسب خوش اخلاق شریک جیب مردم است . . خدا قسمت همه علاقه مندان کند سفر حج تمتع را. بالای سر مرقد مطهر پیامبر گرامی اسلام (ص) روی یک تابلو ، جمله زیبایی نوشته شده است که : نبی عظیم خلقه ، الخلق الذی عظمه الرحمان فی سید الکتب . یعنی : ( اینجا مدفن) پیامبری است که خلق و خو و شخصیت او بسیار باعظمت و بزرگوارانه است .
همان خلق و خو و شخصیتی که خداوند متعال آنرا در سرور و سید کتابهای آسمانی ( قرآن ) مورد تمجید قرار داده و آنرا باعظمت معرفی کرده است . که در قرآن کریم میفرماید : و انک لعلی خلق عظیم (سوره قلم آیه چهار ). در ضرب المثلهای شیرین فارسی داریم که : زبان خوش ( به عنوان یک ابزار مهم و اساسی ابراز اخلاق خوش ) مار را از سوراخ بیرون میکشد .مولوی شیرین زبان میگوید : ما برای وصل کردن آمدیم . و برای وصل کردن و گره زدن دلها باید خوش اخلاق بود . به عبارت ساده ، به قول بعضی ها ، آدم بد اخلاق دو ریال هم نمی ارزد . و جالب است بدانید که اهل جهنم انسانهایی ترشرو و بد اخلاق هستند . خوش اخلاقی چه بسا باعث میشود که مخالف به موافق تبدیل شود . خوش اخلاقی عمر را زیاد میکند . ، هزینه ها را کاهش میدهد ، فاصله ها را کم میکند .
خوش اخلاقی ، دید و نگرش انسان را بهتر و متعادلتر و عقلایی تر مینماید .خوش اخلاقی فهم و درک بهتری از موضوعات به آدم میدهد . خوش اخلاقی تضادها و تعارضات سازمانی و فردی را کاهش میدهد ، از نفاق و تک روی میکاهد و منافع جمعی را توسعه و ارتقاء میبخشد . خوش اخلاقی دین و دنیا و آخرت آدمی را بهتر نموده ، و جامعه را جامعه ای صبور و پر ظرفیت میسازد . خوش اخلاقی فروش را بیشتر میکند ، ارباب رجوع را راضی تر مینماید و مشتریان دائمی برای ما فراهم مینماید . خوش اخلاقی سبب میشود که همکاران در فضایی صمیمی و دوستانه و خیر خواهانه با هم کار کنند . خوش اخلاقی موجب گذشت و فداکاری میشود . روابط عمومی که خوش اخلاق است ، میتواند افکار عمومی را بهتر هدایت و مدیریت کند . روابط عمومی خوش اخلاق حاشیه امنیت سازمان را وسعت بخشیده و دلها و افکار رسانه ها را بیشتر با خود همراه مینماید .روابط عمومی خوش اخلاق به مدیریت عالیه سازمان قوت قلب بیشتری میبخشد .
روابط عمومی خوش اخلاق ، سینه ای فراخ دارد وتحمل آن بالاست و دیرتر از کوره بدر میرود و کمتر در گیر میشود . روابط عمومی خوش اخلاق فقط به بازی برد – برد میاندیشد . بیایید خوش اخلاق باشیم و خوش اخلاقی را گسترش و آموزش دهیم . ممنون .
نویسنده : حسن خسروی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب انتخابات مجلس
قتل تهران سلامت هواشناسی وزارت بهداشت شهرداری تهران پلیس بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی قوه قضاییه
دولت ارز دلار گاز خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا مسکن قیمت خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان
زهره فکور صبور نمایشگاه کتاب سپند امیرسلیمانی نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون کتاب سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه مصر
رئال مادرید فوتبال لیگ قهرمانان اروپا استقلال پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
اینترنت تبلیغات اپل سامسونگ آب ناسا گوگل مایکروسافت نوآوری
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص بیمه سنگ کلیه سبزیجات کمردرد آلرژی