پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
نکات مهم و حیاتی برای معرفی مشاغل کوچک
مساله مهمی که هر کسب و کار با آن سر و کار دارد ، معرفی خود به صورت مختصر و مفید است. اثر بخشی یک معرفی خوب و جامع اعم از کتبی و شفاهی میتواند به اندازه اولین ملاقات افراد با یکدیگر مهم باشد و تصویری ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد کند. برقراری یک ارتباط خوب با مخاطب علاوه بر شرایط مساعد منبع ارسال، گیرنده، وسیله ارسال، و محیط انتقال، به صراحت ، روشنی، وضوح، ترتیب، طبقه بندی، و جامعیت خود پیام نیز بستگی دارد.لازم به یادآوری نیست که مطلب کنونی ناظر بر این ویژگی اخیر بوده که برای مشاغل کوچک به معرفی کسب وکار و محصولات ، و شرحی در مورد مدیران کفایت میکنند. هر کسب و کار بایستی این هشت نکته را آماده در دست داشته باشد و در هر نقطه تماس با مشتریان بالقوه، از آنها جهت معرفی خود، استفاده نماید. جای تعجب است اگر در شرایطی که مشتریان به اندازه کافی در مورد شما نمی دانند از آنان توقع داشته باشید تا شما را انتخاب کنند. پس همین امروز نسبت به تهیه این مطالب در هر قالبی که مناسب میدانید اقدام کنید:
۱) شرح مختصری از کسب و کار :
مردم اعم از مشتریان ، تامین کنندگان ، کارکنان ، خبرنگاران و تمامی کسانی که ممکن است به نحوی بخواهند راجع به هویت شرکت یا کسب و کار چیزی بدانند ، بایستی درکمترین زمان بیشترین اطلاعات را دریافت نمایند، بنابراین چنین شرحی بایستی دارای مطالبی با عناوین زیر باشد:
▪ تاریخ تاسیس کسب و کار؛
▪ محل دفتر مرکزی و دفاتر یا نمایندگی ها؛
▪ نام و شرح مختصری از موسس و مدیران ارشد و سوابق آنها؛
▪ شماره تلفن ها و دیگر وسائل تماس؛
▪ بیانیه ماموریت مختصر.
۲) معرفی محصولات :
برای هر یک از محصولات یا خدمات خود بایستی متنی شامل موارد زیر آماده داشته باشید:
▪ کاری که محصول انجام می دهد؛
▪ ویژگی های متمایز و منحصر به فرد؛
▪ مقایسه با محصولات مشابه در بازار؛
▪ سطح کیفیت محصول؛
▪ تعهداتی که برای عملکرد صحیح و سالم محصول وجود دارد ( ضمانت ، خدمات ، و ...)؛
▪ قیمت.
۳) شرح حال مختصری از بنیانگذاران و مدیران ارشد :
بایستی شرح حال مختصر و مفیدی در مورد هر یک از بنیانگذاران و نیز اعضاء هیات مدیره را آماده داشته باشید. این شرح حال یا بیوگرافی می تواند موارد زیر را شامل شود:
▪ تحصیلات و دوره های غیر آکادمیک؛
▪ تجربیات مرتبط؛
▪ موفقیت ها و افتخارات؛
▪ فعالیت های گروهی و ویژگی های کارهای گروهی انجام شده.
۴) بیانیه ماموریت :
یک بیانیه ماموریت می تواند در کارکنان ایجاد انگیزه نماید و آنان را در مورد فعالیت و اهداف مجموعه راهنمایی کند.این بیانیه زمینه اصلی فعالیت و چشم اندازهای آتی را اعلام میکند و بدینترتیب می تواند شرایط بروز و ظهور خلاقیتها و ایده های جدید را در کارکنان فراهم آورد. شما حتی می توانید این بیانیه ماموریت را به سرمایه گذاران بالقوه، وام دهندگان، و یا رسانه ها اعلام کنید و بدینوسیله منشور شغلی خود را به دیگران ابراز و آنان را به وضوح در مورد فعالیت خود آگاه کنید.
۵) تاریخچه کسب وکار:
علاوه بر "شرح مختصری از کسب و کار" (موضوع بند ۱ )، که اصولا فهرستی از واقعیتها را در مورد شغلتان بازگو مینماید، اکنون بایستی در یک پاراگراف امکانات و شرایط را در بدو تاسیس و راه اندازی، همچنین اشاره های مختصری به مسیر رشد طی شده و توانایی های فعلی ارایه کنید.
۶) فهرستی از مشتریان سرشناس و طرف های مهم کاری :
ارائه فهرستی از مشتریان ، طرف های کاری در زنجیره تامین و یا زنجیره توزیع،که برای عموم شناخته شده هستند، نظیر شرکتها، موسسات، و برندهای معتبر می تواند برای مشتریان بالقوه و نیز جذب سرمایه گذار مفید واقع شود.
۷) رپورتاژ آگهی در جراید و یا رسانه های صوتی و تصویری :
هنگام افتتاح کسب و کار و یا معرفی محصول جدید، در نظر داشته باشید که چاپ رپورتاژ آگهی در روزنامه ها و نشریات و یا ارایه آن به صورت صوتی و تصویری در رسانه های مرتبط با توجه به نکته اشاره شده در ابتدای این مقاله یعنی رعایت نکات الزامی برای به حد اکثر رسانیدن اثربخشی ارتباط با مخاطب، فرصت خوبی برای شناساندن کسب و کارتان به مردم است. این شیوه به هنگام شرکت در نمایشگاههای مختلف نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. رپورتاژ آگهی شما بایستی مطالب زیر را شامل شود:
▪ دارای آرم مجمو عه شما باشد؛
▪ مقدمه ای در مورد نقش صنفی و صنعتی کسب و کارتان در حیطه کلان اقتصاد جهانی و یا ملی؛ تاریخچه کسب و کار (بند۵)؛ شرح مختصری از کسب و کار (بند ۱ )؛
▪ معرفی محصولات (بند۲) ؛
▪ مقالات و یا خبرهایی که در رسانه ها و از قول شخصیت های گوناگون سیاسی،اجتماعی، و علمی فرهنگی، راجع به کسب و کار شما مطرح شده است. در نطر داشته باشید انباشته کردن مطالب ممکن است موجب شود ناخودآگاه به چاپ و آگهی مطالب قدیمی و ناکارآمد بپردازید. بنابراین بهتر است هر کدام از این مطالب را در یک فایل رایانه ای نگاهداری کنید تا به هنگام نیاز برای دور جدیدی از رپورتاژ آگهی، آنها را به روز نموده و اقدام کنید.
۸) بریده اخبار :
کسی را مسوول جمعآوری و بایگانی عنوان بندی شده بریده های روزنامه و جراید و یا جمع آوری اخبار مربوط به کسب و کار خود کنید. آنها را به صورت دوره ای (روزانه یا هفته ای) مرور کنید و از آن برای تهیه مرجع (رفرانس) و ارایه به دیگران استفاده کنید. همین چند اقدام می تواند به افزایش اثربخشی شیوه معرفی شما به دیگران که در فرصتهایی نادر فراهم می آید منتهی شود. فراموش نکنید اولین برخورد همیشه تعیینکننده مکان و موقعیت شما در اذهان مخاطبان تان خواهد بود ، پس آن را مهم شمارید و نسبت به پربارکردن آن حساست داشته باشید.
منبع:www.salari.persianblog.ir
مرجع: روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رئیسی دولت سیزدهم دولت انتخابات رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رئیسی انتخابات مجلس رافائل گروسی حجاب مجلس
هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران آموزش و پرورش بارش باران پلیس فضای مجازی سلامت سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
گاز قیمت طلا قیمت دلار نمایشگاه نفت قیمت خودرو بانک مرکزی خودرو مسکن مالیات بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
نمایشگاه کتاب زنان تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران کتاب سریال تئاتر سینما دفاع مقدس موسیقی مهران مدیری
اینوتکس
اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه غزه فلسطین جنگ غزه رفح حماس حمله به رفح نوار غزه مصر طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن بازی
هوش مصنوعی فناوری فیبرنوری اپل سامسونگ گوگل آب ایلان ماسک ناسا پارک فناوری پردیس مایکروسافت
آسم سبک زندگی افسردگی بیمه سبزیجات کمردرد