پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
نکات مهم و حیاتی برای معرفی مشاغل کوچک
مساله مهمی که هر کسب و کار با آن سر و کار دارد ، معرفی خود به صورت مختصر و مفید است. اثر بخشی یک معرفی خوب و جامع اعم از کتبی و شفاهی میتواند به اندازه اولین ملاقات افراد با یکدیگر مهم باشد و تصویری ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد کند. برقراری یک ارتباط خوب با مخاطب علاوه بر شرایط مساعد منبع ارسال، گیرنده، وسیله ارسال، و محیط انتقال، به صراحت ، روشنی، وضوح، ترتیب، طبقه بندی، و جامعیت خود پیام نیز بستگی دارد.لازم به یادآوری نیست که مطلب کنونی ناظر بر این ویژگی اخیر بوده که برای مشاغل کوچک به معرفی کسب وکار و محصولات ، و شرحی در مورد مدیران کفایت میکنند. هر کسب و کار بایستی این هشت نکته را آماده در دست داشته باشد و در هر نقطه تماس با مشتریان بالقوه، از آنها جهت معرفی خود، استفاده نماید. جای تعجب است اگر در شرایطی که مشتریان به اندازه کافی در مورد شما نمی دانند از آنان توقع داشته باشید تا شما را انتخاب کنند. پس همین امروز نسبت به تهیه این مطالب در هر قالبی که مناسب میدانید اقدام کنید:
۱) شرح مختصری از کسب و کار :
مردم اعم از مشتریان ، تامین کنندگان ، کارکنان ، خبرنگاران و تمامی کسانی که ممکن است به نحوی بخواهند راجع به هویت شرکت یا کسب و کار چیزی بدانند ، بایستی درکمترین زمان بیشترین اطلاعات را دریافت نمایند، بنابراین چنین شرحی بایستی دارای مطالبی با عناوین زیر باشد:
▪ تاریخ تاسیس کسب و کار؛
▪ محل دفتر مرکزی و دفاتر یا نمایندگی ها؛
▪ نام و شرح مختصری از موسس و مدیران ارشد و سوابق آنها؛
▪ شماره تلفن ها و دیگر وسائل تماس؛
▪ بیانیه ماموریت مختصر.
۲) معرفی محصولات :
برای هر یک از محصولات یا خدمات خود بایستی متنی شامل موارد زیر آماده داشته باشید:
▪ کاری که محصول انجام می دهد؛
▪ ویژگی های متمایز و منحصر به فرد؛
▪ مقایسه با محصولات مشابه در بازار؛
▪ سطح کیفیت محصول؛
▪ تعهداتی که برای عملکرد صحیح و سالم محصول وجود دارد ( ضمانت ، خدمات ، و ...)؛
▪ قیمت.
۳) شرح حال مختصری از بنیانگذاران و مدیران ارشد :
بایستی شرح حال مختصر و مفیدی در مورد هر یک از بنیانگذاران و نیز اعضاء هیات مدیره را آماده داشته باشید. این شرح حال یا بیوگرافی می تواند موارد زیر را شامل شود:
▪ تحصیلات و دوره های غیر آکادمیک؛
▪ تجربیات مرتبط؛
▪ موفقیت ها و افتخارات؛
▪ فعالیت های گروهی و ویژگی های کارهای گروهی انجام شده.
۴) بیانیه ماموریت :
یک بیانیه ماموریت می تواند در کارکنان ایجاد انگیزه نماید و آنان را در مورد فعالیت و اهداف مجموعه راهنمایی کند.این بیانیه زمینه اصلی فعالیت و چشم اندازهای آتی را اعلام میکند و بدینترتیب می تواند شرایط بروز و ظهور خلاقیتها و ایده های جدید را در کارکنان فراهم آورد. شما حتی می توانید این بیانیه ماموریت را به سرمایه گذاران بالقوه، وام دهندگان، و یا رسانه ها اعلام کنید و بدینوسیله منشور شغلی خود را به دیگران ابراز و آنان را به وضوح در مورد فعالیت خود آگاه کنید.
۵) تاریخچه کسب وکار:
علاوه بر "شرح مختصری از کسب و کار" (موضوع بند ۱ )، که اصولا فهرستی از واقعیتها را در مورد شغلتان بازگو مینماید، اکنون بایستی در یک پاراگراف امکانات و شرایط را در بدو تاسیس و راه اندازی، همچنین اشاره های مختصری به مسیر رشد طی شده و توانایی های فعلی ارایه کنید.
۶) فهرستی از مشتریان سرشناس و طرف های مهم کاری :
ارائه فهرستی از مشتریان ، طرف های کاری در زنجیره تامین و یا زنجیره توزیع،که برای عموم شناخته شده هستند، نظیر شرکتها، موسسات، و برندهای معتبر می تواند برای مشتریان بالقوه و نیز جذب سرمایه گذار مفید واقع شود.
۷) رپورتاژ آگهی در جراید و یا رسانه های صوتی و تصویری :
هنگام افتتاح کسب و کار و یا معرفی محصول جدید، در نظر داشته باشید که چاپ رپورتاژ آگهی در روزنامه ها و نشریات و یا ارایه آن به صورت صوتی و تصویری در رسانه های مرتبط با توجه به نکته اشاره شده در ابتدای این مقاله یعنی رعایت نکات الزامی برای به حد اکثر رسانیدن اثربخشی ارتباط با مخاطب، فرصت خوبی برای شناساندن کسب و کارتان به مردم است. این شیوه به هنگام شرکت در نمایشگاههای مختلف نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. رپورتاژ آگهی شما بایستی مطالب زیر را شامل شود:
▪ دارای آرم مجمو عه شما باشد؛
▪ مقدمه ای در مورد نقش صنفی و صنعتی کسب و کارتان در حیطه کلان اقتصاد جهانی و یا ملی؛ تاریخچه کسب و کار (بند۵)؛ شرح مختصری از کسب و کار (بند ۱ )؛
▪ معرفی محصولات (بند۲) ؛
▪ مقالات و یا خبرهایی که در رسانه ها و از قول شخصیت های گوناگون سیاسی،اجتماعی، و علمی فرهنگی، راجع به کسب و کار شما مطرح شده است. در نطر داشته باشید انباشته کردن مطالب ممکن است موجب شود ناخودآگاه به چاپ و آگهی مطالب قدیمی و ناکارآمد بپردازید. بنابراین بهتر است هر کدام از این مطالب را در یک فایل رایانه ای نگاهداری کنید تا به هنگام نیاز برای دور جدیدی از رپورتاژ آگهی، آنها را به روز نموده و اقدام کنید.
۸) بریده اخبار :
کسی را مسوول جمعآوری و بایگانی عنوان بندی شده بریده های روزنامه و جراید و یا جمع آوری اخبار مربوط به کسب و کار خود کنید. آنها را به صورت دوره ای (روزانه یا هفته ای) مرور کنید و از آن برای تهیه مرجع (رفرانس) و ارایه به دیگران استفاده کنید. همین چند اقدام می تواند به افزایش اثربخشی شیوه معرفی شما به دیگران که در فرصتهایی نادر فراهم می آید منتهی شود. فراموش نکنید اولین برخورد همیشه تعیینکننده مکان و موقعیت شما در اذهان مخاطبان تان خواهد بود ، پس آن را مهم شمارید و نسبت به پربارکردن آن حساست داشته باشید.
منبع:www.salari.persianblog.ir
مرجع: روزنامه تفاهم
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست