سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
چگونه کارها را نیمهتمام نگذاریم؟
بیشترکارآفرینان دوست دارند که گهگاهی الهام هایی دریافت کنند. در واقع کل کسب و کار های انگیزشی جزو صنعت در حال شکوفایی هستند. ولی وقتی همه این الهام ها هم برای انجام کارهایی که در لیست کارها دارید کافی نیستند چه باید کرد؟
فلسفه ما در این مواقع این است که احساسات مان در مورد کارها را کنار بگذاریم و "کار را تمام کنیم."
در زیر سه رویکرد را معرفی کرده ایم که این فلسفه را عملی می کنند:
۱. روی لیست وظایف تمرکز کنید.
همه وظایف را به صورت فهرست وار روی کاغذ، در تلفن همراه، برنامه کاربردی داخل تبلت یا ... یادداشت کنید. حتماً همه کارها را یادداشت کنید تا همه آنها را بطور متمرکز یک جا داشته باشید. زیرا وقتی کارها را در یادداشت های پراکنده بنویسید، داخل صندوق دریافتی ایمیل بگذارید، روی تکه کاغذهای مختلف بنویسید یا پشت پاکت یا چیزهای دیگر یادداشت کنید، نمی توانید مشخص کنید که کدام کارها را باید زودتر انجام دهید. یکی از برنامه کاربردی برای شروع برنامه Remember the Milk است. این برنامه مدیریت لیست را در تمام دستگاه های شما متمرکز می کند. امروز از این برنامه کمک بگیرید و از آن استفاده کنید تا وظایف و کارهای متفرقه را در یک لیست اصلی بگنجانید.
۲. آن را بطور منظم بروز رسانی کنید.
برای منظم کردن لیست خود باید کمی تعهد زمانی داشته باشید، ولی وقتی آن را متمرکز نمودید، پیگیری آن ساده تر می شود و می توانید سبک انجام کارها را برای همیشه تغییر دهید. گام بعدی چیست؟ لیست را بروز رسانی کنید. وقتی کارها انجام می شوند، آنها را از لیست خط بزنید یا حذف کنید. وقتی تاریخ ها تغییر می کنند، لیست را نیز تغییر دهید. وقتی کارهای دیگری اضافه می شوند، آنها را به لیست اضافه کنید. این لیست انعطاف پذیر انجام کارها را برایتان آسانتر می کند.
۳. با کارهای سخت تر آغاز کنید.
نظرهای مختلفی درباره نحوه شروع کارهایی که در لیست وظایف نوشته اید وجود دارد، ولی شروع کردن با سخت ترین و دردناک ترین کارهای لیست، چند دلیل دارد. اول اینکه بار بیشتری از دوشتان کم می کند. وقتی کاری هست که می دانید حتماً باید انجامش دهید ولی نمی خواهید، نوعی حالت بیزاری در شما ایجاد می شود و آن کار از آنچه هست بدتر و سخت تر از آنچه هست جلوه می کند. این اغلب منجر به آن می شود که آن کار را به تأخیر بیندازید و در انجام آن تعلل کنید. شروع لیست با سخت ترین کارها به شما کمک می کند تا بار سنگین ذهنی را از روی دوشتان بردارید و بدین ترتیب بخش عمده لیست را تمام کنید. دوم اینکه وقتی وظیفه سخت و دردناک را انجام می دهید و تمام می کنید، حس دستاورد و موفقیت عظیمی به شما دست می دهد که به انجام بقیه وظایف لیست کمک می کند. این به شما اعتماد به نفس می دهد تا کارهای دیگر را سریعتر تمام کنید و کارهای آسانتر باقیمانده که حس بدی به آنها ندارید را با لذت بیشتری انجام دهید و خیالتان راحت شود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست