چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
لوکوموبیل
علاقه به تبدیل ماشین بخار یا قدرت متوسط به یک وسیله نقلیه قابل انتقال برای منظورهای گوناگون و محلهای مختلف بهطور نابه نگام پدید آمد.
مادزلی انگلیسی لوکوموبیلهائی با دوگروه چرخ مستقل ساخت که گروهی از آنها برای دیگ بخار و گروه دیگر برای خود ماشین بود.
لوکومبیلهای کلاسیک ریشه در کشاورزی دارند از این رو نخست در کشورهائی ساخته شد که پیشرفت ماشینهای کشاورزی در آنها بسیار پیش رس بود.
در نمایشگاه ۱۸۵۱ لندن ۱۸ نوع لوکومبیل مختلف برای نمایش گذاشته شده بود.
لوکومبیل کلاسیک: (دیگ بخار آن مانند دیگ بخار لوکوموتیوها از نوع لولهای (دودی) است تا مقدار زیادی بخار به سرعت ایجاد کند. این دیگ حامل ماشین، که افقی است و نیز تلمبه تغذیه آب میباشد این مجموعه چنان روی چرخها قرارگرفته است که چند اسب میتوانند آنرا بکشند.موتور آن بدون میعان و دارای فشار زیاد است. بخار آن وارد شومینه میشود تا اینکه عمل کشش انجام گیرد، اما کشش آن چنان شدید نیست که زغال سنگهای نیم سوخته به بیرون پرتاب شوند، زیرا در این صورت در کشتزارهائی که غالباً این موتور استفاده میکنند ناراحتیهای بزرگی ایجاد میشود [۱۶].
۱۶ ـ تاریخ صنعت و اختراع موریس دوما ـ ترجمه عبدالله ارگانی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست