پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
روابط عمومی خوب در كنار خدمات مشتریان خوب
وقتی كه اوضاع كاریمان در هم ریخته شده ، گیج و سردرگم شده ایم و كلافه و خسته ایم ، فراموش می كنیم كه چگونه با مشتری رفتار كنیم . اگر وقتی كه داریم با اخم و ترش رویی با مشتری صحبت می كنیم ، خودمان را در آیینه ببینیم ، آن وقت احساس آن مراجع دلخور یا متعجب ! را خواهیم فهمید . به خاطر داشته باشید كه یك برخورد ، فقط یك برخورد نامناسب می تواند شهرت شما را خدشه دار كند چرا كه همان یك مشتری دلخور رفتار شما یا كارمندانتان، به هر كسی كه می شناسد می گوید . كارمندان باید بدانند كه تك تك آنها عنصر مهمی در كل مجموعه هستند . یك كار گروهی مناسب و منسجم ، به برایند موثر و چشمگیر كل آن واحد كاری منجر می شود . هر كدام از آنها به خودی خود تأثیرگذارند و هر كدام می توانند در كنار بقیه، شركتی متفاوت از دیگران را در عرصه معرفی كنند . من یك بار كه به همراه همكارانم به یك كنفرانس رفته بودیم این نكته را عملاً مشاهده كردم . یك پیشخدمت ساده رستوران آن هتلی كه محل برگزاری كنفرانس بود ، این درس را بطور عینی به من نشان داد . همه ما دور میز بزرگی نشستیم . پیشخدمت منوها را آورد . هر كداممان غذای خاصی را انتخاب كردیم و بعضی هم پیش غذا یا دسرهایی می خواستند كه در منوی كلی نبودند و غذاهای ویژه محسوب می شدند . علاوه بر آن هر یك از ما گفتیم كه صورت حساب جداگانه ای می خواهیم . در تمام این مدت ما با هم حرف می زدیم و سر و صدای زیادی درست شده بود ولی آن پیشخدمت صبورانه سفارش هایمان را یادداشت كرد . وقتی كه كارش تقریباً تمام شد ، به او گفتم : « این قیل وقال ها تمام می شود ولی ارزشش را دارد. این ها انعام خوبی به تو خواهند داد . »
در جوابم گفت : « مهم نیست كه انعام بگیرم یا نگیرم . اگر هر كدام از ما وظیفه خود را درست انجام دهیم ، اعتبار كل رستوران بیشتر می شود .»
● به نظر شما حرف آن پیشخدمت فوق العاده و قابل ستایش نیست ؟
من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و به مدیر رستوران نامه ای نوشتم و از رفتار پیشخدمت رستوران تعریف كردم و به خاطر داشتن چنین كارمندانی به او تبریك گفتم .
باید بگویم كه من هرگز پاسخی دریافت نكردم . آن پیشخدمت واقعاً تحسین مرا برانگیخت ولی در حقیقت رئیس او با بی توجهی به نامه من ، عملاً رفتار تیزهوشانه كارمندش را خنثی كرد . فكر می كنم كه جای این دو نفر باید عوض شود چون این آقای رئیس به ارزش روابط عمومی مؤثر پی نبرده است .
« پل هاروی » می گوید : « اگر همه از روسای شركت های قدرتمند تا یك كارگر ساده در یك هتل یا كارخانه ، استراتژی های تبلیغاتی را درست بشناسند و به تأثیر آنها پی برده باشند ، می توان گفت كه موفقیت چندان دور از انتظار نخواهد بود.
مترجم : آذین صحابی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست