چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
مجله ویستا

شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت نمایشگاه های تخصصی بین المللی صادراتی


شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت نمایشگاه های تخصصی بین المللی صادراتی

نمایشگاه های بین المللی به عنوان یکی از کانال های معرفی کالاهای تولید شده, می تواند نقش بسیار مؤثری در فرآیند توسعه ی صادرات غیر نفتی داشته باشد

نمایشگاه‌های بین‌المللی به عنوان یکی از کانال‌های معرفی کالاهای تولید شده، می‌تواند نقش بسیار مؤثری در فرآیند توسعه ی صادرات غیر نفتی داشته باشد. هدف اصلی این مقاله، شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت نمایشگاه های تخصصی بین المللی صادراتی و اولویت بندی آن هاست. ابتدا با توجه به تحقیقات نظری و با جمع آوری نظرهای خبرگان، اندیشمندان و صاحب نظران امر نمایشگاهی با استفاده از پرسشنامه ی خبره، متغیرها و عوامل مؤثر بر موفقیت نمایشگاه های صادراتی شناسایی شد. سپس با توزیع سیصد عدد پرسشنامه ی اصلی در جامعه ی آماری و جمع آوری آن و استفاده از روش تحلیل عاملی، به شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت نمایشگاه های بین المللی در ایران پرداخته شد. با توجه به ارزش ویژه ی به دست آمده از فرآیند تجزیه و تحلیل چهار عامل ذیل با اولویت یکم تا چهارم حاصل شد: ۱)توجه به مدیریت نمایشگاه و تبلیغات حرفه ای و تخصصی؛ ۲)شفاف سازی برای مشارکت کنندگان و لزوم نظام حمایتی و رعایت اصول بازرگانی و نمایش کالا؛۳)توجه به شرایط حاکم بر جامعه و همکاری و مشارکت همه ی عوامل درگیر نمایشگاه؛ ۴)توجه به زمان و فضای برگزاری نمایشگاه.

عنوان فایل
شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی (صادراتی) application/pdf
shenasaii.pdf
272 KB
دانلود

حبیب ا... طاهرپورکلانتری

سیدحسین میرظفرجویان