پنجشنبه, ۱۴ تیر, ۱۴۰۳ / 4 July, 2024
شركتهای سازنده آگهیهای تبلیغاتی
اگرچه كار شركتهای سازنده آگهیهای تبلیغاتی بسیار مهیج و پرجنب و جوش است، اما از این مسئله نمیتوان غافل بود كه در این كار همیشه احتمال ورشكسته شدن و یا مغلوب شدن در این زمینه بسیار بالاست. با اشاره به این موضع كه در به وجود آمدن هر اثر تبلیغاتی از زمانی آغاز میشود كه یك مشتری برای ساخت یك آگهی همراه با طرح و هدفی مشخص به یك شركت سازنده آگهی تبلیغاتی مراجعه میكند و به وجود آمدن یك ایده مناسب به ذهن خالقان آگهی و تا زمانی كه آن را به صورت یك آگهی تبلیغاتی ترغیبكننده و قابل رقابت در زمینه تبلیغاتی به وجود آید ادامه مییابد. باید گفت كه بزرگترین و مهمترین مسئله در ساخت یك آگهی بازرگانی به وجود آمدن ایدهای مناسب و خاص برای تولید یك آگهی تبلیغاتی است.
معمولا برای تولید یك آگهی تبلیغاتی دو گروه یعنی: تكثیركنندگان و كارگردانان هنری در به وجود آوردن آگهی تبلیغاتی با یكدیگر همكاری میكنند. اما برای آنكه بدانیم یك تكثیركننده اثر تبلیغاتی و یك كارگردان هنری سازنده پیامهای تبلیغاتی موفق چه ویژگیهایی باید داشته باشد دانستن مطالب زیر خالی از لطف نیست:
۱ ) یك سازنده تبلیغاتی باید ذهنی خلاق داشته باشد. بهره بردن از خلاقیت كه نعمتی بینظیر به شمار میرود به یك سازنده این توانایی را خواهد داد كه با ایجاد جرقهای در ذهن بتواند یك آگهی تبلیغاتی را در عرصه رقابت با دیگر آگهیها بسازد. زیرا ذهن خلاق توانایی كشف و یا جستجوی رویدادی آگاهانه را تا مرحله تكمیل كار به سازنده اثر خواهد داد.
۲ ) آگاهی داشتن از این موضوع كه دیگر شركتها و یا افرادی كه آگهیهای تبلیغاتی را میسازند چگونه كار میكنند و یا چه كار میكنند. در حقیقت یك سازنده باهوش اثر تبلیغاتی باید بداند كه كدام فرد یا كدام شركت، آگهیهای خوب میسازند و یا نمیتوانند! و حتی دلایل اینكه چگونه یك كار تبلیغاتی اثرات مثبت دارد و یا یك آگهی اثرات منفی، بنابراین با داشتن این اطلاعات قادر خواهد بود تا یك آگهی تبلیغاتی موفق را تولید كند.
۳) از رفتار انسانهای مختلف درس بگیرد! یك فرد خلاق در زمینه ساخت آگهی به محیط اطراف خود و آنچه كه در آن میگذرد حساس است. زیرا باید بداند كه چه چیز گرم است و چه چیز سرد و یا حتی هر اتفاق چگونه و چطور رخ میدهد. یك تكثیركننده باهوش و كارگردان هنری پیامهای تبلیغاتی همیشه از آخرین روشهای تبلیغاتی در زمینههای مختلف هنری - سینمایی، ادبی، سیاسی و حتی مد، باخبر است.
۴) ماهر بودن در زمینه اساس ساخت و تولید اثرات مختلف بازرگانی. در حالی كه برای تهیه یك آگهی بازرگانی ۳۰ ثانیهای هزینهای بالا صرف میشود و برای پخش آن نیز هزینهای دو چندان صرف میشود یك كارگردان هنری باید تشخیص دهد كه كدام بازیگر برای اجرای آگهی مناسب است و همچنین باید بداند كه روند پخش یك آگهی باید بدون هیچ مانع و یا وقفهای باشد تا اثراتی قابل قبول بر بیننده آن بگذارد.
۵) منظم باشد، زیرا ساخت و تولید تبلیغات در فضایی بسته یعنی با محدودیتهای زیاد ممكن نیست بنابراین تولید هر آگهی باید بر استانداردهای موجود و اصول خلاقانه خاص هر تبلیغ منطبق باشد.
۶) اقتصادی بودن - یعنی اینكه وقتی شركت مشتری هزینهای كمتر از صرف تولید یك آگهی تبلیغاتی اختصاص داده است شركت سازنده آگهی تبلیغاتی نباید آن تبلیغ را بسازد.
مترجم: شهرزاد شیروانی
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات سعید جلیلی مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلیلی مناظره مناظره انتخاباتی سیاست دولت
هواشناسی شهرداری تهران گرما قتل سلامت پلیس فضای مجازی سازمان هواشناسی محیط زیست وزارت بهداشت قوه قضاییه حوادث
قیمت دلار قیمت طلا خودرو مسکن حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازار خودرو قیمت سکه تورم دولت سیزدهم دلار بازار سرمایه
محرم تلویزیون سینما بازیگر سینمای ایران سارا بهرامی تئاتر تخت جمشید علیرضا قربانی رسانه ملی
دانش بنیان ماهواره کنکور ۱۴۰۳ آیفون کهکشان
رژیم صهیونیستی فلسطین حماس روسیه جنگ غزه دونالد ترامپ ترکیه جو بایدن حزب الله لبنان آمریکا فرانسه اوکراین
پرسپولیس استقلال فوتبال یورو 2024 علیرضا بیرانوند باشگاه پرسپولیس سپاهان کریستیانو رونالدو باشگاه استقلال جام ملت های اروپا لیگ برتر نقل و انتقالات
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ موبایل نمایشگاه الکامپ اینستاگرام عیسی زارع پور ایرانسل اپل وزیر ارتباطات
دیابت تب دنگی خواب قهوه کاهش وزن سبک زندگی مغز فشار خون مو