چهارشنبه, ۳۰ خرداد, ۱۴۰۳ / 19 June, 2024
بی ام و E۳۴, نوستالژی باکیفیت
![بی ام و E۳۴, نوستالژی باکیفیت](/web/imgs/16/155/wrars1.jpeg)
دوستداران خودروهای قدیمی کم نیستند. محصولاتی که در صورت سالم بودن می توانند حتی بسیاری از نمونه های به روز و معتبر امروزی را هم به چالش بکشند. حال تصور کنید که یکی از این تولیدات منحصر به فرد، با برند جذاب و محبوب ب ام و خودنمایی کند.
ظاهر زیبا، فضای داخلی وسیع، خصوصیات دینامیکی بسیار خوب و کیفیت ساخت عالی باعث شده این بار سراغ یکی از محصولات قدیمی این خودروساز با نام E۳۴ برویم؛ خودرویی که به مدت ۹ سال تا ۹۶ در خط تولید قرار داشت و هنوز هم اسپورت بازان با حسرت دنبال نمونه های تمیز آن در بازار هستند. نگاهی داریم به داشته های این آلمانی به شدت اصیل.
● طراحی خارجی؛ با وقار و کلاسیک
طراحی این ب ام و کاملا اصیل و باوقار است. قسمت جلوی آن کاملا شبیه به اسطوره این برند یعنی E۳۰ طراحی شده اما کمی عضلانی و پهن تر که با چراغ های دایره ای و جلو پنجره دو تکه معروفش، کاملا با روح و روان ب ام و سواران بازی می کند. در قسمت جانبی هم خطی از قسمت جلو تا انتهای بدنه کشیده شده اما برخلاف نمای جلویی که فرمی اسپورت دارد، در این بخش سادگی بارزترین ویژگی است و خطوط و طراحی درهای آن از یک سدان خانوادگی کم ادعا صحبت می کند.
در نمای پشت هم مثل همیشه خط لبه صندوق، زیبایی خاصی را به E۳۴ هدیه کرده و چراغ های دو قسمتی با بخشی روی گلگیر، از دیگر داشته های این نماست. در کل این مدل یکی از اصیل ترین محصولاتی ست که از خط تولید این خودروساز آلمانی خارج شده است.
● وضعیت فنی؛ قدرتمند ولی آرام
موتوری که برای این سدان ب ام و تولید نیرو می کند، مدلی ۲.۵ لیتری است با سرسیلندر آلومینیومی که در صورت سرحال بودن حدود ۱۷۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد. ضمن اینکه جعبه دنده ای ۵ سرعته وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را برعهده دارد. در مورد مصرف سوخت هم با توجه به سن و سال این مدل نمی توان از آن اشتهای کمی را انتظار داشت ولی اگر موتور آن تنظیم باشد، به طور میانگین چیزی در حدود ۹ تا ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف خواهد داشت.
بد نیست بدانید E۳۴ به معنای واقعی کلمه یک سدان شهری است! خودرویی که نفوذ صدا به درون کابین آن بسیار کم بوده و هندلینگ خوبش در کنار تسلط به جاده می تواند رانندگی لذتبخشی را به شما هدیه کند. با تمامی اینها یعنی در صورت پیدا کردن نمونه ای تمیز که تصادفات آنچنانی را تجربه نکرده باشد، صاحب خودرویی خواهید شد که شاید از خیلی از نمونه های امروزی چیزی کم نداشته باشد.
● داخل کابین؛ راحت و جادار
در E۳۴ خوشبختانه با کابینی مدرنتر نسبت به نسل های قبل روبرو هستیم. در بعضی قسمت های داشبورد از چوب استفاده شده و فرمان سه شاخه بسیار ساده در کنار تودوزی مخمل سورمه ای رنگ و برلوکس بودن فضای داخلی تاکید دارد. ضمن اینکه کابین بسیار وسیع و جادار بوده و علاوه بر آن هم خیلی راحت طراحی شده تا سرنشینان در مسافت های طولانی در E۳۴ کمتر خستگی را احساس کنند. همچنین اگر سال ساخت این خودرو بالای ۹۴ باشد، ایربگ های جلوی آن هم می تواند امنیت سرنشینان را به خوبی تامین کند.
نقاط مثبت: طراحی اصیل، کیفیت سواری بالا، کابین جادار
نقاط منفی: مصرف سوخت نسبتا بالا، بدنه سنگین
رقبا: اپل امگا، میتسوبیشی گالانت
قیمت: مدل تمیز سال ۹۲ تا ۹۴ حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی علیرضا زاکانی ایران مناظره انتخاباتی قالیباف محمدباقر قالیباف پزشکیان
زلزله کاشمر آتش سوزی بیمارستان تهران هواشناسی عربستان شهرداری تهران حوادث سیاست معدن ریزش معدن
حقوق بازنشستگان خودرو قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار دولت سیزدهم بازار خودرو بازنشستگان ایران خودرو بازار سرمایه بورس قیمت سکه
تلویزیون عید غدیر سینما رسانه ملی سینمای ایران فیلم جهان سریال موسیقی کربلا تئاتر دفاع مقدس
وزارت علوم دانش بنیان شبکه های اجتماعی مریخ
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل غزه جنگ غزه فلسطین آمریکا ترکیه چین اوکراین حزب الله لبنان نوار غزه
یورو 2024 فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر کریستیانو رونالدو جام ملت های اروپا سپاهان باشگاه پرسپولیس مس رفسنجان بازی جام حذفی
اینترنت ناسا فناوری سامسونگ اپل فیبرنوری تلگرام مایکروسافت
چای قهوه دیابت ویتامین کاهش وزن مغز پوکی استخوان