سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
5 راه برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق
شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها برای یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود.
گام هایی که باید بردارید
با نگاهی اجمالی به صفحه نیازمندی های روزنامه، آگهی استخدام برای حرفه هایی مانند: بازاریاب، مدیرفروش، مسئول فروش، کارشناس فروش و... را مشاهده خواهید کرد که همه این عناوین در واقع به یک شغل اطلاق می شود که همان کار بازاریابی است و به این اسامی در ایران مرسوم شده است. برای این که بتوانید در میان انبوهی از این آگهی ها گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید چند نکته را به طور مختصر بیان می کنم:
1 - مشخص کنید در چه حوزه ای تصمیم به فعالیت دارید
شرکت ها یا مجموعه هایی که متقاضی بازاریاب هستند چند نوع هستند:
الف - شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها برای یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود. البته اگر کالایی که قرار است بازاریابی شود دارای برند معتبر و شناخته شده ای باشد کار ساده تر است اما بازاریابی و فروش محصول شرکت های نوپا که به تازگی وارد بازار شده اند زمان و انرژی بیشتری می طلبد. البته باید خاطرنشان کنم که به طور معمول شرکت های نو بنیان سهم بیشتری از مبلغ فروش را به بازاریاب ها اختصاص می دهند.
شرکت ها یا مجموعه هایی که متقاضی بازاریاب هستند چند نوع هستند:
الف - شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها برای یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود. البته اگر کالایی که قرار است بازاریابی شود دارای برند معتبر و شناخته شده ای باشد کار ساده تر است اما بازاریابی و فروش محصول شرکت های نوپا که به تازگی وارد بازار شده اند زمان و انرژی بیشتری می طلبد. البته باید خاطرنشان کنم که به طور معمول شرکت های نو بنیان سهم بیشتری از مبلغ فروش را به بازاریاب ها اختصاص می دهند.
ب - برخی شرکت های دیگر شرکت های تبلیغاتی هستند که کار ساخت بولتن ها و بروشورهای تبلیغاتی و طراحی کاتالوگ و برگزاری سمینار و همایش های مختلف را بر عهده دارند. در این شرکت ها بخشی از فعالیت بازاریابان به صورت بازاریابی تلفنی است.
ج - شرکت های دیگر شرکت هایی هستند که یک خدمت را به مشتری ارائه می دهند و برای خدمات خود به دنبال مشتری می گردند. کار بازاریابی خدمات این شرکت ها مشکل تر است. زیرا در بخش بازاریابی یک کالا، شما با یک سخت افزار روبه رو هستید که ملموس و شناخت و پیش بینی عملکرد آن ساده تر است اما معرفی یک خدمت و شناساندن آن به مشتری تا حدی دشوارتر است. مانند برخی خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و...
2 - توجه داشته باشید که اگر به محصول یا خدمتی علاقه مند باشید راحت تر و بهتر آن را بازاریابی خواهید کرد. چرا که برای شناخت بیشتر آن مشتاق تر خواهید بود و با عشق و علاقه مضاعفی آن را معرفی می کنید.
3 - یک اصل کلی در کسب و کار وجود دارد و آن این که : همواره « امنیت شغلی » و « میزان درآمد » با یکدیگر رابطه عکس دارند. کارهایی مانند بازاریابی کارهای پر ریسکی هستند که اگرچه درآمد بالایی دارند اما امنیت شغلی کمی دارند پس اگر امنیت شغلی برایتان مهم است برای رفع این مشکل مبلغی را به عنوان درآمد ثابت به کارفرمای خود پیشنهاد کنید و مابقی را می توانید به صورت درصدی بگیرید.
4 - برای یافتن کار عجله نکنید گزینه ها و شرایط مختلف را بررسی کنید زیرا متاسفانه امروزه برخی شرکت ها بازاریاب ها را مورد استثمار کاری قرار می دهند. تا حد امکان با افراد و شرکت های معتبر کار کنید.
5 - وقتی وارد بازار کار شدید تا جایی که می توانید داده جمع کنید. در بازاریابی مهم ترین گنج شما داده هایی هستند که به صورت اطلاعات در می آیند و بعدها و به صورت مداوم می توانیداز آن ها استفاده کنید.
همیشه با برنامه جلو بروید و برنامه ها و نقشه هایتان را مکتوب کنید از تغییر نهراسید و از تمامی افراد و موقعیت های مختلف در محیط کارتان چیزی بیاموزید.
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com
مطالب پیشنهادی :
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com
مطالب پیشنهادی :
بازاریاب ها برای افزایش فروش شان این مطلب را بخوانند!
یک روز فروشنده موفق
كليد موفقيت شما در هدايت يك كسب و كار موفق
10 توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
چرا در کارمان موفق نمی شویم؟
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حماس غزه آمریکا رافائل گروسی رهبر انقلاب حج مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان رسانه
هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران حجاب قوه قضاییه سیل فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت سیلاب سازمان هواشناسی
قیمت خودرو خودرو مالیات ایران خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان
تئاتر دفاع مقدس سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران مسعود اسکویی صدا و سیما سینما
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین روسیه رفح چین اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه مصر طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون باتری مایکروسافت گوگل ناسا تلفن همراه ماهواره
بیماران خاص کاهش وزن رژیم غذایی زیبایی بیمه دندانپزشکی فشار خون سبزیجات