سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
سبوی سبز (اخلاق با جانان عارفان)
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۶
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۳۶۶-۷۷-۵
رده دیویی : ۲۹۷.۸۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : پناهی - مهین
کتاب حاضر، دربرگیرندهی مباحثی در باب اعمال و اخلاق صوفیان و عارفان، نتیجهی پژوهشی است که بر روی متون عرفانی از ابتدا تا قرن هشتم انجام گرفته است. نگارنده در بیان مطالب، نخست آیات و احادیث مربوط به موضوع را منحصرا از متون صوفیانه نقل کرده و سپس اقوال مشایخ صوفیه و آنگاه اعمال آنها را در ارتباط با موضوع آورده است. گاه نیز مقایسهای اجمالی با شیوهی ائمهی اطهار (ع) به دست داده است. در کتاب ذکر گردیده است: 'صوفیه، تصوف را اخلاق پسندیده تعریف و اخلاق را به ادب تعبیر کردهاند و آن را سه شاخه دانستهاند: ادب با خدا، ادب با خود، و ادب با خلق خدا... صوفیه عبادت را از حقوق خداوند دانستهاند؛ عبادتی که منجر به عبودیت و بندگی شود. آنان در ادای نماز، نوافل و جمعه و جماعت کوشا بودهاند، به ویژه نوافل خارج از طاقتهای عادی بشری از آنها نقل شده است.... صوفیه مقصود از عبارتها را رسیدن به مقام بندگی و عبودیت دانستهاند و این بالاترین مقامی است که خداوند، پیامبر اکرم (ص) را با آن توصیف کرده است. حاصل سخن این که صوفیه و عارفان به شریعت مقید بودهاند'. نگارنده چنین نتیجهگیری میکند که: 'صوفیه نه تنها به احکام و اوامر الهی و شریعت اسلامی مقید بودهاند، بلکه در مواردی بسیار افراطی و باریکبینتر از سایر متشرعین عمل کردهاند'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۳۶۶-۷۷-۵
رده دیویی : ۲۹۷.۸۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : پناهی - مهین
کتاب حاضر، دربرگیرندهی مباحثی در باب اعمال و اخلاق صوفیان و عارفان، نتیجهی پژوهشی است که بر روی متون عرفانی از ابتدا تا قرن هشتم انجام گرفته است. نگارنده در بیان مطالب، نخست آیات و احادیث مربوط به موضوع را منحصرا از متون صوفیانه نقل کرده و سپس اقوال مشایخ صوفیه و آنگاه اعمال آنها را در ارتباط با موضوع آورده است. گاه نیز مقایسهای اجمالی با شیوهی ائمهی اطهار (ع) به دست داده است. در کتاب ذکر گردیده است: 'صوفیه، تصوف را اخلاق پسندیده تعریف و اخلاق را به ادب تعبیر کردهاند و آن را سه شاخه دانستهاند: ادب با خدا، ادب با خود، و ادب با خلق خدا... صوفیه عبادت را از حقوق خداوند دانستهاند؛ عبادتی که منجر به عبودیت و بندگی شود. آنان در ادای نماز، نوافل و جمعه و جماعت کوشا بودهاند، به ویژه نوافل خارج از طاقتهای عادی بشری از آنها نقل شده است.... صوفیه مقصود از عبارتها را رسیدن به مقام بندگی و عبودیت دانستهاند و این بالاترین مقامی است که خداوند، پیامبر اکرم (ص) را با آن توصیف کرده است. حاصل سخن این که صوفیه و عارفان به شریعت مقید بودهاند'. نگارنده چنین نتیجهگیری میکند که: 'صوفیه نه تنها به احکام و اوامر الهی و شریعت اسلامی مقید بودهاند، بلکه در مواردی بسیار افراطی و باریکبینتر از سایر متشرعین عمل کردهاند'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران سیدابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی شهادت سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور تهران هواشناسی پلیس هلال احمر سیل قوه قضاییه سیل مشهد آموزش و پرورش بارش باران
شهادت رئیس جمهور پیام تسلیت یارانه بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازار خودرو ایران خودرو
آیت الله سید ابراهیم رئیسی تلویزیون سینما سینمای ایران لیلا حاتمی هنرمندان زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه لبنان غزه فلسطین جنگ غزه حماس چین اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رییس جمهور لیگ برتر لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس بازی تراکتور منچسترسیتی
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث اینترنت هواپیما
مردان رژیم غذایی خواب آلزایمر استرس کاهش وزن افسردگی