یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
موبایل دشمن شماره یک فروش
![موبایل دشمن شماره یک فروش](/web/imgs/16/136/073n91.jpeg)
به نظر می رسد در سوپرمارکت های سراسر جهان، رفتاری خاص میان مشتریان مشترک است: زمانی که فروشنده مشغول حساب کردن قیمت اجناس فروخته شده است، مشتری به جای اینکه به سراغ آدامس ها یا مجلات آنجا برود، موبایل خود را از جیب بیرون می آورد و کارهای دیجیتالی اش را انجام می دهد. مدیران اجرایی مجلات آمریکایی این کار را «کوری موبایلی» نام گذاری کرده اند و می گویند این روند باعث می شود که صنعت نشریات آسیب ببینند.
روز پنجشنبه هفته گذشته آمارهای منتشر شده نشان داد که کاهشی جدی در فروش تکی مجلات آمریکایی در روزنامه فروشی ها و درب خروجی فروشگاه ها رخ داده است. این آمار با توجه به علائق دیجیتالی مردم و کاهش فضاهای فروش مجلات به نظر می رسد همچنان رو به کاهش داشته باشد.
یک موسسه پژوهشی اعلام کرده است که فروش تکی مجلات آمریکایی از ۱۰ تا ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال قبل از آن کمتر شده است؛ این کاهش فروش در مورد مجلات مخصوص زنان، مد و شایعات هنرمندان که در راهروی خروجی داروخانه یا فروشگاه ها قرار داشته اند، بیشتر مشهود بوده است.
مسئولان مجله کاسوموپولیتن که در میان مجلات آمریکا بیشترین رقم فروش تکی را به خود اختصاص داده است، می گویند: میزان فروش تکی این مجله با ۱۸ درصد کاهش به یک و دو دهم میلیون نسخه در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ رسیده است.
مجلات «پیپل»، «این تاچ ویکی» و چند مجله دیگر هم با کاهش دو رقمی فروش تکی مواجه شده اند.
نکته این است: «مردمی که یک دقیقه می ایستند، نگاهی به ایمیل یا خبرها می اندازند و خیلی سخت است که به آدامس یا مجله نگاه کنند»؛ دیوید کاری، رئیس هیرست مگزین که کاسوموپولیتین و ۱۹ مجله دیگر را منتشر می کند؛ می گوید: «فروشگاه هایی که این محصولاترا در درب خروجی قرار می دهند، به دلیل بی توجهی مخاطبان، توفیق چندانی در فروش آنها به دست نمی آورند.» آدامس هم همین وضعیت را دارد.
برخی ناشران تصمیم گرفته اند که با این اقدام برخورد کنند. آنها می خواهند کارهایشان را با استفاده از ابزارهای دیجیتال جذابتر کنند و نشریات را در جاهای مختلف فروشگاه قرار دهند. کاسوموپولیتن یک بارکد دیجیتال روی شماره سپتامبرش گذاشته تا مشتریان را هر روز سورپرایز کند.
این نشریه همچنین در نظر دارد با کوکاکولای رژیمی قرارداد ببندد تا نشریه با قرار گرفتن در کنار این محصولات کوکاکولا، مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. نشریه دیگری به نام موندلیزه می خواهد با تبلیغات روی موبایل، توجه خریداران را به خود جلب کند.
مطالعات نشان داده است که بازارها در خرید مردم تاثیرگذارند. فروش تکی نشانگر سلامت صنعت نشریه و مجله است، چرا که تقاضای واقعی مردم را نشان می دهد. نباید از حق گذشت که صنعت دیجیتال نیز بر مجلات تاثیرگذار بوده است. در نیمه دوم سال ۲۰۱۲، دو برابر نیمه اول آن مجلات دیجیتالی فروخته شده است و این یعنی کاهش خریداران نسخه چاپی، اما باز هم ۸ میلیون نسخه دیجیتال فروخته شده، تنها دو درصد از تیراژ مجلات است.
تیراژی که در نیمه دوم سال گذشته سه درصد هم کم شده است. در همین اثنا، اداره پست آمریکا نیز به خدمات پست درجه یکش خاتمه داد و این مساله برای صنعت مجلات آمریکا مزید بر علت شده است.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم علیرضا زاکانی قالیباف محمدباقر قالیباف حمید نوری پزشکیان
معدن تهران ریزش معدن هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت سیل قتل جاده چالوس سیلاب آموزش و پرورش سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت طلا دولت سیزدهم قیمت خودرو خودرو ایران خودرو همستر کامبت بورس مسکن یارانه قیمت سکه حقوق بازنشستگان
تلویزیون کربلا سینمای ایران روز عرفه موسیقی بهاره رهنما رسانه ملی دفاع مقدس سینما سریال بازیگر جواد عزتی
وزارت علوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان جهاد دانشگاهی خورشید
رژیم صهیونیستی روسیه غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا اوکراین چین حزب الله لبنان جنگ اوکراین ترکیه
فوتبال یورو 2024 پرسپولیس سپاهان استقلال مس رفسنجان جام حذفی باشگاه پرسپولیس جام ملت های اروپا لیگ برتر فدراسیون فوتبال بازی
اینترنت هوش مصنوعی اپل رشد مهاجرت اسنپ تلگرام ایلان ماسک ناسا مایکروسافت گوگل سامسونگ
سازمان غذا و دارو کاهش وزن ویتامین دیابت سنگ کلیه فشار خون پیری