چهارشنبه, ۱۹ دی, ۱۴۰۳ / 8 January, 2025
برای جذب گردشگران بیشتر تبلیغ را فراموش نکنید
صنعت جذب توریسم و گردشگر در بسیاری از كشورهای جهان به عنوان منبع كسب درآمد دولتها محسوب میشود. تا جایی كه گفته میشود در برخی از كشورهای دارای نفت عواید حاصل از فروش طلای سیاه، درصد بسیار ناچیزی از درآمد آنها را تشكیل میدهد و منافع اصلی آنها را ارزی تشكیل میدهد كه گردشگران با خود وارد كشور میكنند.در این میان ایران با درافكندن طرحهایی مثل توریسم كشورهای اسلامی، توریسم جنگ یا عشایر، قابلیت بالقوهای در جذب گردشگر داخلی یا خارجی دارد اما مشكل اینجا است كه نه تبلیغات رضایت بخشی در این زمینه وجود دارد و نه زیرساختهایی مثل هتلها، جادهها، وسایل حمل و نقل، راهنمایی مناسب و ... را میتوان عالی دانست.به هر حال، جعفر عطار، رئیس جامعه هتلداران كشور، تبلیغ گردشگری از سوی سفارتخانههای ایران در كشورهای مختلف جهان، معرفی جاذبههای گردشگری كشور در شبكههای ماهوارهای و احیای خانههای ایران در كشورهای مختلف را راهی برای رونق گردشگری در شاخه توریسم اسلامیدانست.
فقدان تبلیغات كافی از جاذبههای گردشگری ایران در سایر كشورهای جهان باعث ركود بیش از پیش این صنعت بزرگ اقتصادی در كشورمان شده و هر گونه فعالیتی را در زمینه توسعه گردشگری كشور بی ثمر خواهد كرد. عطار، لازمه توسعه گردشگری ایران در شاخه توریسم اسلامیرا، ایجاد فعالیتهای تبلیغاتی در سایر كشورهای جهان دانست و گفت: «در حال حاضر تبلیغات منفی علیه كشور ما در سایر كشورهای جهان به قدری زیاد است كه ضروریست تا متولیان گردشگری كشور، هر چه سریعتر نسبت به راهاندازی فعالیتهای تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبههای گردشگری كشور اقدام كنند.»وی در گفتوگو با میراث خبر افزود: «تبلیغات منفی مستقیما بر روی تعداد گردشگران ورودی كشورمان تاثیر داشته و سیر نزولی ورودی گردشگر در كشورمان در سالهای اخیر شاهد خوبی بر این مدعا است.»عطار، یكی از مهمترینراههای رونق دادن به گردشگری را در شاخه توریسم اسلامی، فعال شدن سفارتخانههای ایران در كشورهای مختلف جهان دانست و گفت: «در حالی كه هیچ یك از سفارتخانههای ایران در زمینه تبلیغ جاذبههای گردشگری ایران و جذب توریست فعال نیستند نمیتوان انتظار داشت كه طرحهای گردشگری اجرا شده در داخل كشور برای رونق دادن به گردشگری جمهوری اسلامیایران موثر واقع شود.»
سفارتخانههای ایران در سایر كشورهای جهان باید معرفی جاذبههای گردشگری ایران را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهند، این مراكز میتوانند برای كشیدن خط بطلان بر روی تبلیغات منفی علیه كشورمان بهترین گزینه باشند.»عطار، رئیس كمیته مراكز اقامتی كشور، همچنین احیای خانههای ایران در كشورهای دیگر را از دیگر راههای توسعه صنعت گردشگری كشور از طریق شاخه توریسم اسلامیدانست .وی عنوان داشت اولویت فعالیتهای این مراكز معرفی جاذبههای تاریخی فرهنگی ایران زمین به مردم كشورهای جهان باید باشد .او راهاندازی تبلیغات در شبكههای ماهوارهای را از دیگر راههای باطل كردن تبلیغات منفی علیه ایران و گسترش صنعت گردشگری كشورمان دانست و خاطرنشان كرد: «در حال حاضر كشورهای اسلامیكه در زمینه صنعت گردشگری موفق عمل كردهاند، تبلیغات جاذبههای گردشگری كشور خود را در شبكههای ماهوارهای پخش میكنند و این مسئله رشد خوبی را برای صنعت توریسم كشورشان به ارمغان آورده است.»
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست