شنبه, ۲۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 15 June, 2024
مجله ویستا

سوخت رسانی دستگاه


دستگاه سوخت رسانی دو وظیفه برعهده دارد یکی انبار کردن سوخت مایع و دیگری فرستادن آن به درون سیلندرهای موتور به‌صورت گرد سوختی که به‌صورت گرد در می‌آید با هوائی که بدرون سیلندرها …

دستگاه سوخت رسانی دو وظیفه برعهده دارد یکی انبار کردن سوخت مایع و دیگری فرستادن آن به درون سیلندرهای موتور به‌صورت گرد سوختی که به‌صورت گرد در می‌آید با هوائی که بدرون سیلندرها کشیده می‌شود همراه شده مخلوط سوختنی قابل انفجاری را تشکیل می‌دهد. این مخلوط پس از سوختن مقداری گازهای بیهوده و بخار آب از خود باقی می‌گذارد. که از راه سوپاپ دود از سیلندر بیرون رفته به درون اگزوز موتور می‌رود و از آنجا به بیرون از موتور می‌رود.

کارگاه اول دستگاه‌های اصلی موتور:

۱) بدنه سیلندر و محفظه میل لنگ

۲) سرسیلندر و واشر آن

۳) پیستون رینگ‌ها و انگشتی پیستون (محور پیستون)

۴) دسته پیستون (شاتون) و یاتاقان متحرک (بالشتک)

۵) میل میل‌لنگ

۶) یاتاقان ثابت

۷) چرخ لنگرد (فلایویل)

۸) قسمت‌های مختلف دستگاه سوپاپ.

کارگاه دوم دستگاه‌های کمکی

۱) دستگاه سوخت که به منزله دستگاه تغذیه و تنفس موتور است

۲) دستگاه برق که مانند مغز و سلسله اعصاب مؤثر است

۳) دستگاه خنک کننده که شبیه لباس و مسکن موتور است و آنرا گرمای زیاد و سرمای شدید مصون می‌دارد

۴) دستگاه روغن‌کاری که به منزله خون در بدن موتور است.