چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
کوپلینگ آسنکرون
در این سیستم موتور میتواند به بار کوپل شود بدون اینکه از نظرمکانیکی کوپل شود . مکانیزم کار به این صورت است که شافت موتور به صورت قفس سنجابی است و شافت بار نیز مانند استاتور روی شافت موتور قرار میگیرد و بایستی آن را توسط ولتاژ dc تغذیه کرد . کوپلی که بین این دو وارد میشود باعث گردش استاتور با روتور میگردد . البته گردش به صورت دفعی نیست و به نرمی به سرعت گردش میدان روتور میرسد . پدیده ای که در موتورهای آسنکرون جهت گردش روتور صورت میگیرد ، ولی در اینجا جای استاتور و رتور عوض شده . از آنجایی که میدان استاتور میخواهد با میدان روتور در حال گردش هم جهت شود به دنبال میدان ایجاد شده توسط روتور میرود . اگر تغذیه استاتور را کم و زیاد کنیم به همان نسبت قدرت کوپل تغییر کرده و سرعت تغییر میکند .
نوعی دیگر از کوپل میتواند به این صورت باشد که یک توربین روغن را پمپ کند و آنرا با فشار بر بروی توربین دیگر وارد کند تا به این صورت بدون کوپل مکانیکی باعث گردش شافت دوم شود . حسن این سیستم این است که میتوان از موتورهای که دارای گشتاور راه اندازی کم میباشند نیز در این سیستم به علت پایین بودن بار در موقع راه اندازی استفاده کرد . حجم روغن پمپ شده کم کم اضافه میشود .
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست