یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
مجله ویستا

عمر طولانی


عمر طولانی

تا می توانید بدوید. هیچ وقت برای دویدن دیر نیست.
این ها نتایج یک مطالعه جدید است. دویدن نه تنها به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید، بلکه سبب می شود تا زمانی که زنده اید …

تا می توانید بدوید. هیچ وقت برای دویدن دیر نیست.

این ها نتایج یک مطالعه جدید است. دویدن نه تنها به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید، بلکه سبب می شود تا زمانی که زنده اید دچار هیچ گونه نقص عضو و معلولیتی نشوید.

هدف ازاین مطالعه که از سوی پژوهشگران دانشگاه استنفورد صورت گرفته، بررسی مزایای دویدن است.

۱۶ سال بررسی مداوم نشان می دهد افرادی که دائماً می دوند، در دوران میانسالی و سالمندی سالم تر بوده و در مقایسه با همسالان خود که هرگز ندویده اند، در دهه ۸۰ و ۹۰ زندگی دچار ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و قدم زدن نمی شوند.

دکتر جیمز فرایز، سرپرست این تحقیقات معتقد است: اگر قرار باشدتنها یک توصیه برای حفظ سلامت در دوران سالمندی کنیم، قطعاً انجام تمرینات هوازی خصوصاً پیاده روی و دویدن است.

این گونه حرکات، سلامت فرد را در طول دوران زندگی حفظ کرده و انجام آنها برای کلیه سنین امکان پذیر است.

در ضمن بهترین نوع ورزش در سالمندان جهت حفظ تحرک، استقلال شخصی، سلامت دستگاه قلب وعروق، کاهش استرس، حفظ وزن متعادل و رفع مشکلات خواب، دویدن ملایم است.

با وجود این که برخی افراد تصور می کنند دویدن بر مفاصل و ماهیچه ها تأثیر ناخوشایندی دارد اما براساس نتایج به دست آمده دراین مطالعه، این مطلب صحیح نیست.

پس تا می توانید بدوید. اگر انجام این کار، از لحاظ جسمی برای تان امکان پذیر نیست، سعی کنید در تمرین های ایروبیک شرکت کنید.

غزل شگرف