سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
رویای شیرین الكامپ
بر اساس كاربردهای روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم، صنایع و زندگی روزمره بشری، این فناوری تبدیل به یك فناوری گسترده و متحول كننده شده است. بر همین اصل، كلیه اتفاقات و وقایع مرتبط با این علم همچون سمینارها، همایشها و نمایشگاههای برگزار شده در این صنعت در جهان، عمدتاً متاثر و منتجی از روح این صنعت میباشند.
در اكثر نمایشگاهها و گردهماییهای برگزار شده در ارتباط با این صنعت، جملگی دارای پویایی، نظم و رسوخ آخرین فناوریها در آن بوده است. برپایی و برگزاری یك نمایشگاه موفق به فاكتورها و المانهای مختلف و بیشماری نظیر: بسترسازی سختافزاری، فضای مناسب، تبلیغات و اطلاعرسانی صحیح، برنامهریزی مشخص و هدفمند، مدیریت صحیح، نیروی انسانی متبحر و جسور و... نیازمند است.
به زعم اكثر كارشناسان، نمایشگاه و نمایشگاهداری، خود صنعتی جداگانه محسوب شده و كلیه پیشنیازهای مكانیزمهای خاص صنایع نیز بر آن مترتب میباشد.
در طول سال و در گوشه و كنار دنیا، نمایشگاههای بیشماری در همین راستا، برپا و براساس طیف و گستره مخاطبان خود و ماهیت آن، در پریودهای زمانی مشخصی برگزار میگردند. شاید در معدود نقاط جهان، شكل برگزاری نمایشگاهی همانند آنچه در ایران و به نام الكامپ است، اتفاق بیافتد و شاید این نیز از نادر بودن روح و خصلت ایرانی آن نشات می گیرد.
نمایشگاه الكامپی كه رویای رویارویی با جیتكس امارات را در سر دارد، شاید نیازمند تلنگری است تا از این رویای شیرین بیدار شود. نمایشگاهی كه هنوز نه متولی دارد(همانند سلف خودش)، نه هدف دارد و نه زمانبندی و هزاران هزار نكته باریك تر از مو، میخواهد رقیبی برای جیتكس باشد؟! رقابت فی نفسه خوب است ولی با چه و چگونه؟!
از كجا باید گفت؟ از ابزاری قراردادن نمایشگاه برای تسویه حسابهای صنفی و تشكلی؟ از انصراف عدهای كه، چون مكانیزم آن را خود تعیین ننمودهاند و دیگر اصطلاحاً ارزش افزودهای ندارد؟! و یا دوستانی كه در طی این سالها مدعای بهتر نواختن بودند و حال كه وقت طرب رسید به چیدمان گل مشغولند!!!
متاسفانه آش اینقدر شورمزه شده است كه حتی برخی از مسئولین حوزههای دیگر نیز از اختلافات درون صنف و تشكلهای IT به عنوان عدم كفایت در برگزاری نمایشگاه توسط این نهادها میگویند.
عزیزانی كه همیشه میفرمایند الكامپ با جیتكس فاصلهای ندارد و فقط جای اوراكل و مایكروسافت در آن خالیست! آیا تا كنون برنامهریزی و تداركات نمایشگاه جیتكس را ندیدهاند؟ بسیج نیروها، تبلیغات میدانی و الكترونیكی آن را فراموش نمودهاند. قصد بزرگ كردن جیتكس در این مقال نیست، اما باید حقایق را آنچنان كه هست دید، نه آنگونه كه ما میخواهیم!
الغرض، نمایشگاهی كه تا ۲ ماه قبل، اصلاً مشكوك به برپایی است، چگونگی رقابتش با سایر رویدادهای همتای خود در منطقه (فعلاً اروپا و غرب پیشكش) جای تعامل شگرف دارد. شاید در اینجا نیز همچون آن سوی آب، باید كار را به كاردان بیگانه سپرد؟!
امیر اشكان تربیتجویی (amirashgan@arshamkoosha.com)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی
تهران کنکور هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران تعطیلی مدارس هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا بورس خودرو یارانه بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران پیام تسلیت تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی سینما شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب زری خوشکام
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان تجهیزات پزشکی دانشگاه تهران تلسکوپ فضایی هابل باتری
رژیم صهیونیستی ترکیه جنگ غزه اسرائیل فلسطین غزه روسیه امیرعبداللهیان آمریکا چین حماس اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت تبلیغات سامسونگ اپل ناسا نمایشگاه ایران هلث موبایل آیفون
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر زایمان افسردگی فشار خون مغز انسان دیابت