پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
برنامههای مایکروسافت برای رهبری اینترنت
غول نرم افزاری ردموند، شرکت مایکروسافت، اعلام کرد که سرمایه گذارهای لازم مربوط به تحقیقات برای توسعه خدمات سایت MSN بر روی اینترنت به دوبرابر مقدار از پیش تعیین شده افزایش پیدا خواهد کرد.
استیو بالمر (Steve Ballmer) روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مایکروسافت در نظر دارد سرمایه گذاریهای بیشتری در زمینه ارائه خدمات آنلاین روی اینترنت انجام دهد. بالمر اضافه کرد که شرکتش در نظر دارد میلیاردها دلار از سود سال گذشته را برای توسعه این خدمات هزینه کند.
این در حالی است که بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار از نبود وضوح رفتار و وجود یک استراتژی ثابت در فعالیت های مایکروسافت در زمینه اینترنت نسبت به رقبای خود یعنی گوگل و یاهو، گله می کنند.
خدمات اینترنتی اولویت اول
بالمر در صحبت های خود اعلام کرد که مایکروسافت همچنین در نظر دارد سرمایه گذاری بیشتر در زمینه ارائه تسهیلات تبلیغات آنلاین روی اینترنت انجام دهد. او اضافه کرد که این سرمایه گذاری ها از اول ماه جولای صورت خواهد گرفت، وی به خبرنگاران اطمینان داد که مایکروسافت بزودی بعنوان یک رهبر بدون رقیب بر روی اینترنت مطرح خواهد شد.
"بدون شک ما در روزهای اولیه دنیای اینترنت قرار داریم، من مطمئن هستم حداکثر دو یا سه شرکت بزرگ توانایی ارائه خدمات تبلیغاتی قابل قبول برای مشتری و گسترده اینترنتی را دارند."
مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۱.۱ میلیارد دلار هزینه تحقیق برای گسترش سایت MSN در سال مالی ۲۰۰۷ خواهد کرد. این فعالیت های مایکروسافت از سال ۲۰۰۵ با رقم ۵۰۰ میلیون دلار شروع شد.
مایکروسافت همچنین در نظر دارد سرمایه گذاری بلند مدت سالانه خود را از مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۰۵ به ۵۰۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۰۷ افزایش دهد.
بالمر به هنگام جمع بندی اعلام کرد که : "در مجموع در نظر داریم حدود ۶.۲ میلیارد دلار صرف گسترش و افزایش کیفیت خدمات روی وب انجام دهیم."
"ما به بخش تحقیق و توسعه خود اعلام کرده ایم که مهمترین اولویت کاری ما ارائه خدمات نرم افزاری بر روی وب است."
بدنبال این صحبت ها، سهام شرکت مایکروسافت به مقدار ۴۳ سنت (معادل ۱.۴ درصد) افزایش پیدا کرد.
معرفی AdCenter
در جریان این صحبت ها، مراسم معرفی موتور AdCenter مایکروسافت نیز صورت گرفت که در حال حاضر مسئولیت کلیله تبلیغات اینترنتی سایتهای این شرکت در آمریکا را بر عهده دارد. پیش از این مایکروسافت از موتورهای تبلیغاتی یاهو (Yahoo) برای اینکار استفاده می کرد و حتی هم اکنون نیز برای بسیاری از کشورهای خارجی از موتورهای تبلیغی یاهو استفاده می کند.
حدود چهار ماه پیش مایکروسافت کلیه تبلیغات اینترنتی MSN را به روی این موتور تبلیغاتی (AdCenter) منتقل کرد، اما با وجود آنکه تعداد Query های جستجو بیشتر شده بود، درآمد حاصله در مقایسه با گوگل چندان قابل توجه نبود و این موضوع باعث توجه بیشتر شرکت به این موضوع شد، بطوریکه بیل گیتس اعلام کرد : "ما هیچ علاقه ای نداریم که در بازار تبلیغات اینترنتی پشت دیگران حرکت کنیم."
بالمر در جریان صحبت های خود فعالیت گوگل در زمینه جستجو و تبلیغات قدردانی کرد اما به صراحت گفت که کاربران امروزی نیازهای بیشتری دارند و ما قول می دهیم که بزودی بهترین خدمات در این زمینه ها را برای آنها ارائه کنیم.
news.com.com, news.yahoo.com
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم محمدجواد ظریف دولت سیزدهم دولت علی باقری ترور ترامپ انتخابات پزشکیان رئیس جمهور رهبر انقلاب
هواشناسی سلامت پلیس راهور تهران قتل شهرداری تهران تب دنگی پلیس تعطیلی ادارات زلزله تیراندازی عزاداری محرم
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار واردات خودرو خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان اربعین مالیات بازنشستگان سایپا سهام عدالت
عاشورا تلویزیون فرهاد مشیری سینما سینمای ایران دفاع مقدس فیلم صداوسیما لیلی رشیدی وزارت ارشاد
آزمون سراسری فناوری
دونالد ترامپ جو بایدن آمریکا رژیم صهیونیستی غزه ترامپ اسرائیل فلسطین جنگ غزه روسیه چین طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور علیرضا بیرانوند سپاهان رئال مادرید باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات مهدی طارمی لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر
هوش مصنوعی سرعت اینترنت تیک تاک ناسا اینترنت شیائومی اپل ربات سامسونگ
دیابت رژیم غذایی گرمازدگی کاهش وزن نوشابه خیار افسردگی صبحانه