چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
پیش بینی بانکداری ایران در سال ۱۳۹۰
با توجه به گرایش جهان و ایران به سمت الکترونیکی شدن امور بانکی و الکترونیکی شدن پول و اوراق بهادار و خدماتی شدن بانکها، انتظارات را میتوان پیش بینی کرد. وقتی وظایف شعب بانک تغییر کند، بدیهی است که سازمان و ستاد نیز باید تغییر کنند. گارتنر میگوید که در چند سال آینده ۷۵ درصد از بانکداری خرد توسط وب انجام میشود. به گزارش بینا، طی چند سال اینده و تا سال ۹۰میتوان پیشبینی کرد که موارد زیر رخ خواهند داد:
۹۵ درصد تراکنشهای قبوض، غیر حضوری میشود و مردم برای پرداخت قبض به شعبه مراجعه نمیکنند.
حوالههای بین بانکی (انتقال پول از حساب یک بانک به حساب بانک دیگر) الکترونیکی شده و مردم به شعبه مراجعه نمیکنند بلکه با موبایل یا اینترنت انجام میشود.
چک رمزدار بین بانکی حذف میشود .
سامانه واریز آنی افتتاح شده و بسیاری از انتقالات بین بانکی از طریق الکترونیکی انجام میشود.
ایران چک و چک مسافرتی تقریبا حذف میشوند.
شاید ۳ صفر از واحد پولی ایران کم شود.
اسکناس درشت، چاپ شده و مشکلات مردم کمتر میشود.
مشتریان برای دریافت تسهیلات ابتدا به شعبه مراجعه نمیکنند و فقط برای دریافت و نهایی کردن عقود به شعبه میروند.
انتقال پول بین مردم به مردم، مردم به شرکتها و شرکتها به شرکتها، الکترونیکی شده و مردم به شعبه مراجعه نمیکنند.
مردم از موبایل برای کارهای بانکی خود استفاده میکنند و مصرف اینترنت کمتر میشود.
اکثر خریدهای مردم توسط پوز صورت گرفته و دریافت پول از خودپرداز کم میشود.
بعضی از وظایف شعبه و باجه به دستگاه خودپرداز منتقل میشوند.
بنابراین میتوان گفت مردم لازم نیست برای انجام امور مالی خود به بانک مراجعه نمایند و بانکها باید بسیار خلوتتر از حال شوند. در این حالت شعب بانک باید وسیلهای شوند برای ارایه مشاوره مالی و فروش محصولاتی که دارند و محصولاتی که برای مشتریان خاص و عام خود از ابتدا میسازند.
در این چند سال باقی مانده، سیستم بانکی ما در حال تغییر جدی است و باید مدیران ما خود را برای آن زمان حاضر کنند. اگر اکنون شروع نکنند، مطمئن نباشند که رقبا هم شروع نکردهاند. ارایه و نهایی کردن یک محصول زمانی لازم دارد که باید در اختیارش قرار داد. حتی اگر بتوان محصولی را آنی خریداری و راهاندازی کرد، (که بعید است) فرهنگسازی و پذیرش آن در شعب بانک کاری طاقت فرسا و زمانبر است.
بنابراین شکل شعبه نیز باید عوض شود و به صورت دفاتر کار باشد. مشتری را دیگر نمیتوان ایستاده نگه داشت یا مانند آژانس هواپیمایی با او رفتار کرد. قسمتهایی که به امور سپردهها مربوط است لاغر شده و قسمت تسهیلات و اعتبارات و خدمات چاق میشوند. بد نیست اگر بانکها چشم انداز ۱۳۹۰ را اکنون ترسیم نمایند و مقدمات تحقق آنرا فراهم آورند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست