سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
تحویل دیجیتال
اپراتورهای پستی همه جا از RFID ، اینترنت و فناوری های کد میله ای دیجیتال برای توسعه کارشان استفاده می کنند.
امروزه تقریباً برای هرچیز که در یک زنجیره تدارکاتی جابجا شود، از کد میله ای استفاده می شود. دلائل استفاده از کد میله ای نیز واضح است: خودکار سازی، کنترل بهتر و اطلاعات دقیق و خدمات با ارزش افزوده ،همگی مزایایی هستند که به علت استفاده از کد میله ای در یک زنجیره تدارکاتی بدست می آیند. برای بسته ها و مرسولات اکسپرس سالهاست که از کد میله ای استفاده می شود و در نتیجه مدرن شدن شبکه های پستی همین مزایا برای نامه های پستی نیز حاصل شده اند.
برخی از مزایای مهمنزالصاق کدمیله ای بر روی مرسولات پستی عبارتند از: تایید شدن تحویل، ذکر صحیح آدرس، همچنین امکان سنجش کیفیت سرویس و بطور کلی بهبود تمامیت و بی نقص بودن جریان عملیات پستی.
یک نظر سنجی که اخیراً توسط نئوپست (Neopost ) انجام گرفت نشان داد کد ۸۸ درصد از شرکتهای استفاده کننده از CRM به استفاده از گزارش الکترونیکی تحویل مرسولات توجه و تمایل دارند.
آنها انتظارشان را از سرویس های پستی بهبود یافته به اینصورت بیان کردند: ((این امر با اصلاح مستندسازی و رسیدگی به کیفیت داده ها به جریان عملیات پستی کمک خواهد کرد. ضمناً دریافت گزارش های(آدرس غلط است )،بصورت الکترونیکی بهتر و مفید است)). نئوپست استفاده از کد میله ای را برای تعدادی از اپراتورهای پستی تکمیل کرد. نسل جدید کدهای میله ای (شکل ۱) اقتصادی بوده و برای سیستم های پردازش پستی با سرعت بالا مناسب هستند. کدهای میله ای در بردارنده اطلاعات درباره فرستنده، قطعه ارسال شده و سرویس پستی لازم هستند. آنها همچنین دارای قابلیت تصحیح خطا و تصدیق حق پستی (postage validation ) هستند. به طور مشابه تحویل دیجیتال وتهیه اسناد به صورت یکپارچه درآمده اند.
در یک آزمایش برای بهبود فرآیند پستی و ارتقاء کیفیت تحویل مرسولات از طریق افزایش دقت داده ها و کاهش هزینه ها،از نرم افزار پرینت ماشین (PrintMachine ) برای خودکار سازی تهیه اسناد استفاده شد. نرم افزار،ایجاد و تحویل فاکتورهای خرید، قبض های سفارشات، نامه ها و سایر اسناد مهم مشتریان را آسان تر می کند. بدین ترتیب تحویل مطمئن تر مرسولات بخاطر استفاده از فایلهای آدرس معتبر و فرمت دقیق و صحیح آدرس بدست می آید. اتلاف کاری را می توان با گروه بندی و به هم پیوستن اسناد مشتریان به حداقل رساند و مرسولات می توانند بر طبق مشخصات یک اپراتور پستی طبقه بندی شوند. فقط در فرآیند عملیات پستی نیست که اپراتورهای پستی نیاز به یک زنجیره تدارکاتی شفاف و کارآمد دارند. شرکتهای تحویل پستی نیاز به یک سیستم کارآمد و مقرون به صرفه برای ارسال بسته ها به مشتریان دارند، سیستم هائی که برچسب بسته ها را تولید کرده و داده های لازم برای هربسته را گرفته و سپس اطلاعات الکترونیکی مربوط به هر بسته را ایجاد و به نامه بر برسانند. از این اطلاعات برای طبقه بندی بسته ها و برنامه ریزی تحویل آنها و صدور قبض مربوطه استفاده می شود.
اطلاعاتی که مشتری برای هر ارسال ایجاد می کند و در برچسب ها و اعلان الکترونیکی بسته (electronic parcel advice ) درج شده اند، برای تحویل موفقیت آمیز واجب و ضروری هستند. از آن برای مدیریت ارسال و تأمین این منظور که هر ارسال در معرض پردازش صحیح در شبکه عملیاتی قرار گرفته و با استفاده از سرویس انتخاب شده به مقصد برسد، استفاده می گردد. دلائل اصلی که نامه بران از سیستم های مدرن آنلاین استفاده می کنند به شرح ذیل است:
▪ ارتقاء حدود امکانات عملیاتی ارائه شده به مشتریان در ارتباط با خدمات جدید تحویل آنها.
▪ افزایش تعداد مشتریانی که از سیستم های مبتنی بر کامپیوتر استفاده می کنند.
▪ برداشتن وظیفه دشوار و پر زحمت به روز رسانی نرم افزار و داده ها از دوش مشتری و در عین حال کنترل بهتر نگارش های نرم افزار و داده های مرجع که توسط مشتریان برای ارسال استفاده می شود.
▪ بهبود جامعیت داده ها (data integrity ) و کم کردن هزینه ترمیم (recovery ) در داخل شبکه و در نتیجه ارائه سرویس با کیفیت بهتر.
▪ کم کردن هزینه های تأمین سیستم ها برای مشتریان و هزینه های مربوط به توزیع و نگهداری از سیستم های راه دور مبتنی بر کامپیوتر شخصی (pc-based ) برای حدود ۱۰ درصد از مشتریان.
راه کار ایستگاه کامپیوتری (cybersatation ) نئوپست تحت نام نامه بر، یک سیستم متمرکز است که بوسیله یک مرورگر اینترنت قابل دستیابی می باشد. تمام داده ها و نرم افزار بصورت متمرکز ذخیره می شوند بطوریکه دستیابی، محدود به کامپیوتر شخصی یک مشتری خاص نبوده و بوسیله کلمه عبور کنترل می شود. داده ها توسط سرورهای امن مسیریابی (route ) شده و به داخل سیستم های جهانی نامه بر منتقل می شوند.
تونی مک نامارا (Tony macnamara ) مدیر سیستم های اکسترنال در بخش بسته ها و امانات خارجی معتقد است: (( ما می دانیم که تمام آنچه یک فرستنده (shipper ) به آن نیاز دارد تا مرسوله (shipment ) خود را از دسک تاپ خودش کنترل نماید عبارتست از دسترسی به اینترنت بعلاوه یک دستگاه چاپگر. با این سیستم همه فرستندگان ما به کلیه امکانات عملیاتی دسترسی پیدا می کنند که قبلاً فقط در اختیار مشتریان بسیار بزرگ ما قرار داشت. استفاده از ایستگاه کامپیوتری برای ما همچنین به منزله یک مرحله استراتژیک در ارتباط با بهبود دستیابی مشتریان به خدمات و افزایش قابلیت تولید و صرفه جوئی بیشتر محسوب می شود، چرا که برای حجم بسیار بزرگتری از بسته ها از کد میله ای استفاده می شود و هزینه ثبت مرسولات مشتریان و سرمایه گذاری های مرتبط با IT و پشتیبانی فنی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. بخش بسته ها و امانات تا قبل از راه اندازی ایستگاه کامپیوتری درسال۲۰۰۳ هیچگاه از یک راه کار مبتنی بر وب (web-based ) استفاده نکرده بود.
نایجل آرکرایت (Nigel Arkwright ) مدیر IT در بخش امانات و بسته های خارجی می گوید: ((اساساً ایستگاه کامپیوتری برای مشتریان اتفاقی و گذری ما در نظر گرفته شده بود تا اینکه متوجه شدیم اکثریت به آن تمایل دارند و می توانیم با استفاده از فناوری و کاربر پسند بودن آن ، مشتریان جدید نیز جذب کنیم. ما به طور معمول هزاران فرستنده (shipper ) ثبت شده داریم که هر روز از این سیستم استفاده می کنند و بدین ترتیب تا ۱۰۰۰۰۰ بسته در روز پردازش می شود.))
یک راهکار کامل و کارآمد برای رهگیری کیسه های پستی تکمیل و آماده شده و بصورت آزمایشی توسط اداره پست اسپانیا درحال اجرا است. بخاطر ارزش بعضی از محتویات داخل کیسه های پستی، لازم بود که آنها داخل قفس های فلزی مطمئن حمل و نقل شوند. هر قفس می توانست تا ۲۰۰ کیسه را در خود جای دهد و برای رهگیری نیز از کد میله ای استفاده می شد. این کدهای میله ای قبل از قراردادن کیسه ها داخل قفس و مهر و موم آن الصاق می شدند و در نتیجه لازم بود در هر حوزه کنترل برای اطمینان از وجود کیسه ها، قفس باز شود. تـلاشهای قبلی برای استفاده از RFID به علت فلـزی بودن قفس ها بی نتیجه مانده بود، اما استفاده از برچسب های اعطا شده ISO و راهکار RFID مربوط به مدیریت منحصر به فرد داده ها برای هر کیسه، این مشکل را حل کرد و می توان در چند ثانیه بدون باز کردن قفس از کیسه ها صورت برداری کرد. این کار توسط یک خواننده (Reader ) دستی انجام می شود که بطور خودکار تعداد کیسه های داخل قفس را با استفاده از شماره شناسائی هر کیسه به همراه زمان و تاریخ تعیین می کند. هیچ آموزش خاصی برای کارکنان لازم نیست و داده های جمع آوری شده را می توان به هر سامانه IT ارسال و رهگیری آن را بصورت بلادرنگ در یک سایت وب امن مشاهده کرد.
● نئوپست : پروفایل شرکت
اداره مرکزی نئوپست در نزدیکی پاریس واقع شده و با راهکارهای پیشرفته برای معافیت از هزینه پستی، دسترسی به خدمات پستی، چاپ اسناد، الحاق نامه های با حجم زیاد، مدیریت لجستیک و تحویل بسته و قابلیت رهگیری، شماره ۱ در اروپا و شماره ۲ در جهان از نظر رهکارهای لجستیک و پستی محسوب می شود.
شرکت،نیازها و انتظارات مخاطبین خود شامل شرکتهای کوچک، متوسط و بزرگ را به منظور بهینه کردن جریان ارسال درنظر داشته و مورد توجه قرار می دهد.
لوگو جدید نئوپست آمیزه ای از پویائی و نوآوری است و جمله کلیدی: (( مرسوله شما برای ما مهم و با ارزش است)) به وضوح بیانگر کانون فعالیتها و مبنای ارزش و اهمیت مشتریان برای نئوپست است.
منبع :نشریه Postal Technology International
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست