پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

دو نکته درباره تبلیغات جدید


دو نکته درباره تبلیغات جدید

برخی شرکت ها هنگام درج تبلیغ در جراید داخلی به نکات ساده بی توجهی می کنند که چندان قابل قبول نیست. به عنوان مثال شرکت Samsung در تبلیغ نمایشگرهای تلویزیون جدید خود از عنوان LED TV استفاده …

برخی شرکت ها هنگام درج تبلیغ در جراید داخلی به نکات ساده بی توجهی می کنند که چندان قابل قبول نیست. به عنوان مثال شرکت Samsung در تبلیغ نمایشگرهای تلویزیون جدید خود از عنوان LED TV استفاده می کند در حالی که تکنولوژی اصلی این تلویزیون ها LCD است و LED یکی از تکنولوژی های جانبی تلویزیون های LCD قلمداد می شود. پیشتر درباره تکنولوژی LED صحبت کرده بودم و به اختصار یادآوری می کنم که نور مورد نیاز پانل نمایشگرهای LCD پیش از این توسط لامپ های فلورسنت سرد (CCFL) تامین می شد. لامپ CCFL پسرعموی همان لامپ های مهتابی مورد استفاده در منزل است. چند سالی است پای تکنولوژی دیودهای نوری (LED) به طور جدی به صنعت نمایشگرهای بزرگ باز شده است.

این تکنولوژی علاوه بر تابش نور بهتر و پشتیبانی مطلوب از رنگ های مورد نیاز برای تلویزیون ها، انرژی کمتری مصرف کرده و عمر مفید طولانی تری دارد. از این رو بسیاری از سازندگان طرازاول نمایشگر کامپیوتر و تلویزیون دست به دامان این تکنولوژی شده اند. اما به خاطر داشته باشید LED TV صحیح نیست. دیگر اینکه برخی شرکت ها دست به تبلیغ محصولاتی می زنند که در بازار به سهولت یافت نمی شود. به عنوان مثال چند وقتی بود که شرکت مادیران نمایشگر۹۳۱ AOC FWZ را تبلیغ می کرد، حال آنکه در بازار امکان تهیه آن وجود نداشت. این مدل ۱۹ اینچی، رزولوشن مدل های ۲۰ اینچی به بالا را عرضه می کرد و با دو بلندگویی که در داخل بدنه آن تعبیه شده بود، قیمت غیرقابل باوری داشت. به همین دلیل ساده میزان تقاضا برای آن بیش از حد تصور بود. این مثال را از آن جهت بیان کردم تا توجه شما را بدین نکته جلب کنم که انتشار آگهی و تبلیغ مدلی ویژه، تضمین نمی کند که آن را به سهولت می توانید تهیه کنید. تا حالا که این طور بوده است. و اما بعد تبلیغات لپ تاپک ها (Netbook) چند ماهی است که به طور رسمی در برخی جراید آغاز شده است اما بین خودمان بماند که استفاده از این مدل ها را برای عموم توصیه نمی کنم. شاید قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی این دستگاه برای عده ای وسوسه انگیز باشد اما در خاطر داشته باشید که ریزه میزه بودن این دستگاه در همه موارد مزیت محسوب نمی شود.

لپ تاپک ها از پردازنده Atom استفاده می کنند که قدری از شبه پردازنده Celeron ضعیف تر است، پس نباید انتظار خاصی از آن داشته باشید. حافظه اصلی (RAM) دستگاه های لپ تاپکی که در ایران عرضه می شود بین ۵۱۲ مگابایت تا یک گیگابایت است که برای انجام امور ساده چون گشت و گذار در اینترنت و استفاده از برنامه واژه پرداز (Word) کفایت می کند. واقعیت امر این است که لپ تاپک ها در ابتدای امر برای دانش آموزان دبستانی و سال های ابتدایی دبیرستان طراحی شده است و اجرای برخی برنامه ها از توان آن خارج است. هر چند دوباره می گویم که وزن ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ گرمی آن مزیتی ویژه است اما پرداخت ۴۵۰ هزار تومان برای آن قدری سخت است. این را هم بگویم و خلاص که شرکت Samsung مدل فوق العاده ای با عنوان NC۱۰ تولید کرده است که از پردازنده VIA Nano بهره می برد و یک سر و گردن از لپ تاپک های دیگر بالاتر است.

جواد زارعی