چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
اسکچرز Skechers، برندی نوپا در عرصه تولید کفش های ورزشی
راز موفقیت اسکچرز چیست؟
هدف اسکچرز در ابتدا، تبدیل شدن به تولید کننده پیشتاز کفش های ورزشی در دنیا بود و هنوز هم همین هدف را دنبال می کند. این شرکت توانسته با مدیریت توسعه و تضمین طول عمر شرکت و برند به این مهم دست پیدا کند. برند اسکچرز برای رسیدن به این هدف، به ارائه محصولات شیک در مدل های متنوع و سبک های گوناگون پرداخت و با توجه به تنوع و قیمت مناسب و کنترل کانال های توزیع توانست به موفقیت دست یابد.
اسکچرز در مقایسه با برندهای رقیبش، در عرصه تولید کفش های ورزشی تازه وارد به حساب می آید. در اوایل دهه نود پایه های شرکت اسکچرز در لس آنجلس بنا شد و به خاطر استایل بی پروا و اغواگر خود و رابطه تنگاتنگی که با فرهنگ سلبرتی ها برقرار کرد به شهرت رسید. نه فقط ورزشکاران، که نوازندگان، بازیگران و ستارگان دنیای فیلم و تلویزیون برای تبلیغات محصولات این شرکت با اسکچرز همکاری می کنند. بر اساس آماری که مجله فوربز منتشر کرده این شرکت توانسته در کمتر از سه دهه که از عمر فعالیت آن می گذرد به یکی از پنج برند مطرح و بانفوذ تولید کننده کفش های ورزشی در دنیا بدل شود.
نخستین گام های اسکچرز
اسکچرز در سال 1992 توسط روبرت گرین برگ Robert Greenberg تاسیس شد. روبرت پیش از آن، صاحب برند کفش معروف L.A. Gear بود. گرین برگ پسرش مایکل را به عنوان مدیر عامل اصلی شرکت برگزید و نام اسکچرز را برای شرکت انتخاب کرد. در ابتدا شرکت آنها قرار بود نقش توزیع کننده بوت های برند Doc Martens را در آمریکا به عهده داشته باشد. پس از آن روبرت شروع به طراحی کفش های ورزشی راحت برای بازار هدف "زنان شهروند جوان آمریکا" کرد. او در سال 1993 با طراحی کفش مدل "Chrome Dome" توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. مدلی که هم مناسب زنان و هم مناسب مردان بود و خیلی زود توسط بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای مانند Nordstrom کشف و شناخته شد
یک تکه لباس ورزشی لطفاً
بعد از موفقیت مدل Chrome Dome اسکچرز بر موجی از موفقیت های تازه سوار شد. خیلی زود آن ها توانستند غول های تولید کننده پوشاک ورزشی مانند نایک و ریباک را با موفقیت ها و محصولات جدید خود به چالش بکشند.اسکچرز از همان ابتدا تمرکز خود را بر روی جنبه های عملکرد و کارایی کفش های خود قرار نداد بلکه مد نظر او سبک خیابانی و خاص کفش هایش بود. این موضوع باعث افزایش کلی استفاده از کفش های ورزشی در پوشش خیابان در اواخر دهه نود میلادی شد.
تجربه بازاریابی اسکچرز چگونه بود؟
اسکچرز به خاطر شیوه بازاریابی خلاق و نو و تاکتیک با پشتکار خود نیز شهره است. برند در مقایسه با رقیب های خود از بیلبوردها و فضاهای بزرگ تر و بیشتری از تبلیغات را مورد استفاده قرار میداد و از سلبرتی هایی مانند بریتنی اسپیرز و کیم کارداشیان برای تبلیغات محصولات خود استفاده می کرد. اسکچرز همچنان، به ابتکار برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی نوآورانه و جالب شهرت یافته است. برای مثال پیشنهاد پیجرها و کارت های تلفن مجانی به مشتری های خود.
اسکچرز در قرن بیست و یک
در سال 1999، نام اسکچرز بر سر زبان ها افتاد. در سال اول تاسیس شرکت، سهام آن مطابق میل سرمایه گزاران رشد کرد ارزش آن در سال 2000 به شکل فزاینده ای رشد کرده و در طول دهه گذشته همچنان به حرکت صعودی خود در بازار بورس ادامه می دهد. سرمایه گزاران در میان خود اسکچرز را یک "خرید قدرتمند" می نامند و مجله فوربز در سال 2014 بعد از اینکه این شرکت به پنجمین شرکت قدرتمند در بازار بورس جهان تبدیل شد، اسکچرز را پرطرفدارترین برند آمریکا نامید و مهر تاییدی بر قدرت این برند آمریکایی زد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهدای خدمت شهید جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد حسین امیرعبداللهیان
کنکور مترو سازمان تامین اجتماعی تهران امتحانات نهایی شهرداری تهران سانحه بالگرد رئیسی بارش باران آموزش و پرورش هلال احمر سیل قوه قضاییه
قیمت دلار خودرو ارز قیمت خودرو بورس قیمت طلا یارانه بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان سایپا یارانه نقدی
شهید تلویزیون سینمای ایران سینما آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی لیلا حاتمی سریال
کنکور ۱۴۰۳ دانش بنیان
اسرائیل روسیه غزه رژیم صهیونیستی امیرعبداللهیان جنگ غزه ترکیه فلسطین آمریکا ولادیمیر پوتین چین عربستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید باشگاه پرسپولیس لیگ برتر لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال والیبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال لیورپول
اپل هوش مصنوعی مایکروسافت گوگل سامسونگ ناسا انسان تبلیغات موبایل آیفون
سلامت سرطان مغز آلزایمر طول عمر کاهش وزن مغز انسان افسردگی سلامت روان