سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا

سيستم پاداش، انگيزه كودك براي بازي رايانه اي


 خبرگزاري فارس: يك طراح بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: سيستمي در بازي‌هاي رايانه‌‌اي وجود دارد كه انگيزه كودك را براي ادامه بازي افزايش مي‌دهد

مصطفي صولتي اظهار داشت: بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي نظام رده‌بندي به نام اسرا را طراحي كرده كه اين نظام بر اساس نظر روان‌شناسان و صاحب‌نظران ايجاد شده كه مشخص مي‌كند هر بازي مخصوص كدام گروه سني است.
وي بيان كرد: سرگرمي از وجوه مشترك تمام بازي‌هاي رايانه‌اي است و زماني كه كودك در حين بازي از تصوير و صدا در كنار يكديگر استفاده مي‌كند، سبب مي‌شود سرگرمي زيادي براي او ايجاد شود.
صولتي عنوان كرد: در ايران درباره بازي‌هاي رايانه‌اي قانوني به نام كپي‌رايت وجود ندارد و همين امر سبب شده كار طراحان بازي دشوار شود و به توليد بازي‌هاي رايانه‌اي در ايران كم‌تر توجه شود.
اين طراح يادآور شد: طراحان در ساخت بازي‌ها بيش‌تر به عنصر سرگرمي توجه مي‌كنند اما بعضي از بازي‌هاي رايانه‌اي قصد دارند پيامي را به كودك برسانند.
وي تصريح كرد: بازي‌هاي رايانه‌اي هر چقدر مفيد باشند اما هميشه آثار منفي نيز با خود به همراه دارند و اين اثرات منفي شامل افسردگي، كاهش فعاليت‌هاي اجتماعي كودك و خشونت است.
صولتي در پايان خاطر‌نشان كرد: بازي‌هاي رايانه‌اي كه با خشونت همراه باشد بيش‌تر مورد استقبال پسران قرار مي‌گيرد و بازي‌هايي كه آرام‌تر باشد دخترها رغبت بيش‌تري براي بازي پيدا مي‌