یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
سبک اما قدرتمند
جدیدترین مدل مازراتی گرن توریزمو سریعترین، سبکترین و قدرتمندترین خودروی خط تولید مازراتیهست که زمان کمی از ورود آن به بازار میگذرد. این اتومبیل از مدلهای تروفئو گرن توریزمو و مدل اسپرت GT۴ الهام گرفته شده و با حداکثر سرعتی معادل ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت جادههای اروپا را میبلعد.
در پاسخ به تقاضاهای مشتریان مازراتی که خواهان اتومبیلی بودند تا هم نیازهای رانندگی خیابانی و جادهای و هم میل شدید آنها به سرعت و مسابقات رانندگی را برآورده سازد، این مدل آموختههایی از ۳ نمونه تولیدی اخیر اتومبیلهای مسابقهای مازراتی را درهم آمیخته و در یک مدل بینظیر به مشتریان خود ارائه کرده است، با قدرتی معادل ۴۵۰ اسب بخار. موتور این اتومبیل ۲۵ درصد قویتر از موتور ۷/۴ لیتری V۸ مدل گرن توریزمو S است. این موضوع کمک میکند تا شتاب صفر تا صد «مازراتی گرن توریزمو MC اشترادل» باز هم کاهش یافته و به عدد رویایی ۶/۴ ثانیه برسد. ضمن این که حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت این مدل باعث خواهد شد تا راننده خوشبخت آن با سرعت باد، جادهها را درنوردد.
با کاهش ۱۱۰ کیلوگرم از وزن مدل گرن توریزمو S وزن مدل MC اشترادل به ۱۷۷۰ کیلوگرم رسیده تا میراث اتومبیلهای مسابقهای مازراتی به خوبی در این مدل حفظ شود. این مدل پس از مدل MCl۲ اولین اتومبیل مدل ۲ نفرهای است که هم مزایای مدلهای مسابقهای را داراست و هم به لحاظ قانونی مشکل راندن در داخل شهر را ندارد.
البته این مدل به غیر از کشورهای آمریکا، کانادا و کرهجنوبی در دیگر بازارهای اصلی مشکلی برای فروش نخواهد داشت. این خودرو به گونهای طراحی شده که راحتی و سهولت رانندگی با آن فدای ابهت مسابقهای ماشین نشود. فاصله زیاد بین محور عقب و جلو نکته مهم و کلیدی است که توانایی استفاده از اتومبیل در شرایط مختلف و تغییر از اتومبیلی پرشتاب به اتومبیلی درونشهری را امکانپذیر ساخته است. همچون اجداد خود، مازراتی MC اشترادل در طراحی بدنه شباهت زیادی به دوقلوی مسابقهای خود دارد.
بدنه اتومبیل مشخصههایی از طراحی نوین در سپر اتومبیل، اگزوز، کاپوت، سپر عقب، جلو پنجره و بادشکنهای جلو را داراست. ارتباط بین وزن اتومبیل و عملکرد آن موضوعی است که به مدت ۹۰ سال در مدلهای مختلف مازراتی به امری فطری و ذاتی تبدیل شده است. کاهش ۱۱۰ کیلوگرمی وزن این اتومبیل نسبت به مدل S مربوط به حذف ۲ صندلی عقب، استفاده از صندلیهای بسیار سبک در جلو و سیستم ترمز کربن ـ سرامیک «پرمیو» به جای ترمزهای آلیاژی ۲ جداره است.
دیسکهای جلو ۳۴mm ×۳۸۰ بوده که نسبت به دیسکهای کوچکتر مدل S با ابعاد ۳۲mm×۳۶۰ باز هم سبکتر است. تایرهای این اتومبیل محصول شرکت پیرلی ایتالیاست که در مدل MC Trofeo هم از این تایرها استفاده شده است.
تایرهای جلو ۳۵/۲۵۵ و تایرهای عقب ۳۵/۲۹۵ است. روکش صندلیها ترکیبی از لایههای فیبر کربن و چسب پیشرفتهای میباشد که در ۳ ارتفاع مختلف قابل تنظیم است.
منبع: Autoweek
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قالیباف حمید نوری علیرضا زاکانی محمدباقر قالیباف ریاست جمهوری
تهران هواشناسی شهرداری تهران سیل وزارت بهداشت قتل جاده چالوس آموزش و پرورش سازمان هواشناسی سیلاب چالوس سلامت
قیمت دلار دولت سیزدهم قیمت طلا خودرو همستر کامبت بورس ایران خودرو قیمت خودرو قیمت سکه یارانه مسکن چین
روز عرفه کربلا سینمای ایران تلویزیون رسانه ملی موسیقی دفاع مقدس سینما بازیگر سریال جواد عزتی تئاتر
وزارت علوم ایکس دانش بنیان جهاد دانشگاهی فناوری
روسیه رژیم صهیونیستی اسرائیل عید قربان غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا اوکراین حزب الله لبنان جنگ اوکراین حماس
فوتبال پرسپولیس یورو 2024 استقلال سپاهان مس رفسنجان باشگاه پرسپولیس جام حذفی جام ملت های اروپا لیگ برتر فدراسیون فوتبال جواد نکونام
هوش مصنوعی اینترنت رسانه رشد مهاجرت ایلان ماسک ناسا گوگل مایکروسافت اپل سامسونگ پهپاد
سازمان غذا و دارو دیابت ویتامین کاهش وزن سنگ کلیه چاقی فشار خون پیری