پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
مجله ویستا

اگر گفتی


اگر گفتی

مربی، علاقمندان به شرکت در بازی " اگر گفتی " را بر اساس شرایط سنی، گروه­بندی می­کند.
برای هر گروه، پرسش­هائی را متناسب با درک و فهم آن ها مطرح می­کند و از مخاطبان می­خواهد تا بیدرنگ …

مربی، علاقمندان به شرکت در بازی " اگر گفتی " را بر اساس شرایط سنی، گروه­بندی می­کند.

برای هر گروه، پرسش­هائی را متناسب با درک و فهم آن ها مطرح می­کند و از مخاطبان می­خواهد تا بیدرنگ و در کمترین زمان ممکن، به او پاسخ بدهند.

بازیگران نیز باید هنگام پاسخگوئی فقط به بیان جواب ها بپردازند و از نگاه کردن به اطراف و هرگونه کار دیگری که به جواب دادن کمک کند، بپرهیزند.

اعضایی که از تمرکز حواس و دقت خوبی برخوردار باشند در بازی باقی می­مانند و بقیه بعد از یک یا چند اشتباه کنار می­روند.

چند نمونه از پرسشهای قابل طرح در بازی « اگر گفتی؟» :

ـ اگر گفتی که جورابت چه رنگی است؟

ـ اگر گفتی که این جا چند تا پنجره دارد؟

ـ اگر گفتی که پیراهنت چند دکمه دارد؟ (درصورت دکمه دار بودن)

ـ اگر گفتی که بزرگ ترین طرح دیواری آموزشگاه مربوط به چیست ؟

ـ اگر گفتی که نزدیک ترین درخت به آموزشگاه، چه درختی است؟

ـ اگر گفتی بلوزت چه نقشی دارد؟

ـ اگر گفتی که چند تا گلدان با گل طبیعی توی آموزشگاه وجود دارد

ـ و ...

اهداف پرورشی بازی :

ارزیابی بازیکنان نسبت به میزان توجه به وقایع اطراف و دقت نظر آنان، ترغیب به نگاه دوباره به اشیاء، افزایش حضور ذهن و تقویت حافظه ، افزایش سرعت انتقال، ایجاد شادابی و نشاط.