دوشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 17 June, 2024
مجله ویستا

اسپلینتر سل ـ مأمور دوجانبه


اسپلینتر سل ـ مأمور دوجانبه

این بازی برای تمامی سیستم ها کنسول های بازی یعنی GC, PS۲, PS۳, PSP, PC, XBOX, X۳۶۰ عرضه شده و برای گروه های سنی M بزرگسالان در نظر گرفته شده است

● ناشر و سازنده: Ubisoft

● سبک بازی: اکشن مخفیانه

● تاریخ عرضه: اواخر ۲۰۰۶

این بازی برای تمامی سیستم‌ها (کنسول‌های بازی) یعنی GC, PS۲, PS۳, PSP, PC, XBOX, X۳۶۰ عرضه شده و برای گروه‌های سنی M (بزرگسالان) در نظر گرفته شده است.

شرکت بازی‌سازی Ubisoft در ساختن و انتشار بازی‌های بزرگ دست توانائی دارد، هر بازی‌کننده‌ای که محصولات این شرکت را تجربه کند به این نتیجه می‌رسد که این شرکت سری‌های جدید هر بازی را که می‌سازد از سری قبلی‌اش بهتر بوده است. نمونه‌اش پرنس پارس که سومین قسمتش یک سر و گردن از دو قسمت قبلی بالاتر بود. این امر برای اسپلینترسل هم صادق است و می‌توان گفت سری جدید، یعنی مأمور دوجانبه از شماره‌های قبلی‌اش بهتر می‌باشد.

● داستان بازی:

سام فیشر (قهرمان سری بازی‌های اسپلینترسل) در حال انجام مأموریتی بود که متوجه شده دخترش (سارا فیشر) را از دست داده است... بازی با یک فلاش‌بک به دو سال قبل باز می‌گردد یعنی زمانی‌که سام هنوز دخترش را از دست نداده بود. او به مأموریتی فرا خوانده می‌شود...

● معرفی شخصیت بازی:

▪ سام فیشر: او عضو سابق نیروی دریائی بوده است و در مأموریتی در کشور آلمان (۱۹۸۰) با همسرش ریگان بارنس آشنا شد و چهار سال بعد با وی ازدواج کرد. دخترش سارا یک‌سال بعد به‌دنیا آمد ولی با این وجود در سال ۱۹۸۷ سام و بارنس از هم جدا شدند. پس از این اتفاق بود که خانواده‌اش از هم پاشیده شد و تنها هدفش در زندگی تکمیل مأموریت‌هائی است که به وی محول می‌شود.

● کاربرد دکمه‌ها:

▪ ضربدر: باز کردن درها، حمل اجساد، انتخاب گزینه‌ها و...

▪ مربع: هدف‌گیری

▪ مثلت: پریدن

▪ دایره: نشستن

▪ L۱: شلیک کردن تیر مخصوص

▪ R۱: تیراندازی ـ استفاده از چاقو ـ خفه کردن حریف ـ اعتراف گرفتن و...

▪ L۲: سوت زدن

▪ R۲: تعویض اسلحه

▪ جهت‌ها: استفاده از انواع دوربین‌ها

● نکاتی بسیار مهم قبل از شروع بازی:

▪ اول: هر مأموریت از بخش‌های مختلف (Area) تشکیل شدها ست. پس از هر Area می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

▪ دوم: OCP وسیله‌ای است که با آن می‌توانید دوربین‌ها، چراغ‌ها، لیزرها و غیره را فعال کنید.

▪ سوم: کلمات انگلیسی که در راه‌یابی به آن اشاره شده بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید ولی گزینه‌های دیگر هم در بعضی مواقع ممکن است به‌کار بیاید.

▪ چهارم: مأموریت سوم را می‌توایند به روش‌های گوناگون به اتمام برسانید ولی در این راه‌یابی تنها به یکی از این روش‌ها اشاره شده است.

▪ پنجم: در انتخاب‌ها بسیار باید دقت کرد زیرا سرنوشت آن مأموریت، زنده یا مردن همکار خود، اسیر شدن یا فرار کردن و دیدن دموهای پایانی متفاوت بستگی به انتخاب شما دارد.

▪ ششم: در مأموریت پنجم اگر شما باعث جلوگیری از انفجار شوید دموئی از شکنجهٔ سام و همکارش را خواهید دید!

▪ هفتم: اگر می‌خواهید بازی را به‌صورت مخفیانه انجام دهید باید دشمنان را توسط چاقو یا اسلحهٔ صدا خفه‌کن و با پنهان شدن در تاریکی از بین ببرید.

▪ روش باز کردن بعضی از درها: در طول بازی و در برخی مرحله‌ها زمانی‌که به دری بسته می‌رسید با یک اهرم قفل آن را بشکنید و یا قفل قهوه‌ای رنگ را با L۳ (آنالوگ سمت چپ) بچرخانید تا باز شود.

▪ روش خنثی کردن بعضی از بمب‌ها: در طول بازی مثلاً در مأموریت ششم با بمب‌هائی روبه‌رو می‌شوید که باید سیم‌های اتصالی آن را قطع کنید، برای این‌کار از L۳ کمک گرفته و آن را حرکت دهید. هر زمان دستهٔ کنترل لرزید به این معناست که باید آن سیم به‌خصوص را قطع کرد.

● شروع بازی؛ مأموریت اول:

▪ Iceland The Frozen Wilderness:

پس از دیدن دموی ابتدائی یک چرخش صد و هشتاد درجه‌ای کرده و وارد غار شوید. جلوتر، گارد را گرفته و از او بازجوئی کنید سپس وی را کشته و راه را ادامه دهید. در انتها زمانی‌که به حضار رسیدید همکارتان را صدا زده و به او کمک کنید تا از در بالا برود و بعد به کمک او خود نیز بالا بروید. کمی بعد همکارتان تماس می‌گیرد و از شما می‌خواهد که راه را برگردید. مسیر را برگشته، دو گارد را خواهید دید. صبر کنید تا یکی از آنها برود سپس به سراغ گارد تنها رفته و او را از پای درآورده به داخل بکشانید.

برای نابودی گارد بعدی از Sticky Shocker استفاده کنید. دوباره وارد غار شده تا به منطقهٔ جدید برسید. با استفاده از ستون‌های چوبی راه را ادامه داده و از این محل خارج شوید. گارد را از پای درآورید. اینک برای ادامهٔ راه از نردبان یا لوله استفاده کنید.

Area، جلو رفته و به کمک لوله‌ها به بالای سر گارد برسید، او را از بین ببرید (جسد او را باید حتماً پنهان کنید)، وقتی‌که به انتهای مسیر رسیدید به بالا رفته و به سمت راست بروید، گاردی را خواهید دید، صبر کنید تا برود. در تاریکی پنهان شده و زمانی‌که او بازگشت وی را مخفیانه از پای درآورید، باید مراقب باشید زیرا یک دوربین مخفی در هال وجود دارد. با استفاده از OCP آن را از کار انداخته به جلو بروید. باز هم از لوله‌ها استفاده کرده و در آخر با Cut Material به محل دیگری بروید.

Area، در ابتدا از Turn Valve استفاده کنید تا فشار آب دریچهٔ کناریتان کم شود. وارد دریچه شده و پس از مدتی وارد آب سیاه‌رنگ شده و لوله‌ها را پیدا کنید، از آنها بالا رفته منتظر شوید شخصی که در این مکان است برود. حالا از OCP بر روی لامپ استفاده کنید. یک‌بار دیگر توسط لوله‌ها به بالای سر او رفته و کارش را یک‌سره کنید! کمی جلوتر مثل قبل دوربین را از کار انداخته و به راهتان ادامه دهید.

Area: مراقب گاردها باشید، وارد اتاق کامپیوتر شده و از Plant Charge بر روی پانل (کلید) استفاده کنید. راه را ادامه داده و با کمک OCP از در خارج شوید.

Area: پس از دیدن دمو وارد آزمایشگاه شده گارد را از بین برده به طرف کامپیوتر بروید و با EEV اطلاعات کاملی را به‌دست آورید! از اتاق خارج شده و دوربین را از کار بیندازید.

Area: بر روی نرده رفته و به سرعت توسط Pick Lock در را باز کرده و وارد شوید. جلوتر، دوربین را از کار انداخته و از این محل خارج شوید.

Area: گارد را از پای درآورده و به جلو بروید. مسیر با لیزر مسدود شده است، این صحنه شما را یاد رزیدنت اویل ۴ نمی‌اندازد؟ به هر حال با استفاده از OCP لیزرها را غیرفعال کنید و جلو بروید.

Area: در اینجا دو مخزن وجود دارد، به میان آنها رفته و سینه‌خیز به سمت دیگر بروید. دو گارد را از بین برده و سپس از نردبان بالا بروید. از Plant Charge بر روی پانل استفاده کرده و به جلو بروید. به طرف سوئیچ قرمزرنگ رفته و آن را فعال کنید تا در باز شود. از دو نردبان به ترتیب پائین بروید تا به منطقهٔ دیگری بروید.

Area: سینه‌خیز جلو رفته وارد گودال شده و به طرف چپ بروید. از لوله‌ها بالا رفته و وارد آب سیاه‌رنگ شوید.

Area: در ابتدای ورود شخصی را می‌بینید که زیادی سر و صدا می‌کند، ساکتش کنید! جسدش را پنهان کرده کمی بعد قبل از استفاده از پلکان، دوربین را از کار بیندازید. از پله‌ها پائین رفته و به سمت راست بروید. در گوشه‌ای از اتاق گودالی وجود دارد، وارد آن شوید.

Area: در قسمتی از این محل دو گارد و در قسمت دیگر حصاری آهنی وجود دارد، عبور از این دو ناحیه غیرممکن است. پس به سمت دیگر رفته و سینه‌خیز از زیر حصار عبور کنید. به بالا رفته و بر روی لبه بپرید. جلوتر لیزرها را غیرفعال کنید و به منطقهٔ دیگر بروید.

Area: به سمت راست رفته و از نردبان بالا بروید. وارد واگن شده و از طرف دیگر خارج شوید. از پلکان کمک گرفته و به اتاق کنترل بروید. با Pick Lock در را باز کنید، گارد را از پای درآورده و منتظر گارد دوم شوید، او را هم که به پیش دوستش بفرستید! به سمت دیگر رفته و از Plant Charge استفاده کنید، از در دیگر اتاق خارج شده و توسط نردبان به پائین بروید. از در دودهنه عبور کرده و دوربین را از کار بیندازید. اینک به طرف اتاق استراحت رفته و منتظر شوید تا گارد سر برسد، وقتی نزدیک در رسید با Bash Door کارش را یکسره کنید. از پله‌ها بالا رفته دوربین‌ها را از کار انداخته و سپس وارد در شوید.

Area Final: از لوله‌ها استفاده کرده و به سمت دیگر بروید. از Explosive Charge در انتها استفاده کنید. به راه ادامه دهید، پائین رفته و دوربین را غیرفعال کنید. وارد اتاق شده و از کامپیوتر سمت راست استفاده کنید. اینک زمان آن رسیده که مأموریتتان را تکمیل کنید و از این منطقه خارج شوید. به عقب رفته و با رمز ۷۹۳۱ اتاق را ترک کنید. از روی جعبه‌ها بپرید و وارد گاراژ شوید. گاردها را از بین برده و از این محل بگریزید.

● مأموریت دوم:

▪ E۱۱ Sworth Pernitentiary:

شما در زندان گرفتار شده‌اید، برای خروج از حفرهٔ زیر تخت استفاده کنید. از لبهٔ دیوار پائین پرده و با Jamie صحبت کنید. توسط Init Dynamic Boost به سمت دیگر بپرید. از پلکان بالا رفته و سپس توسط لوله‌ها راه را طی کنید. در کنار لوله‌ها نرده‌ای شکسته خواهید دید (آن را به یاد داشته باشید) از لوله‌ها بالا رفته و به طرف دیگر بروید. در انتها به دریچه‌ای خواهید رسید، از Look Pick بر روی آن استفاده کیند. حالا وارد دریچه شده با گارد گلاویز شوید و او را از پی درآورید. بی‌سیم را برداشته و خارج شوید. از حالا به بعد کمتر از دو دقیقه فرصت دارید تا به زندان برگردید. در بین راه از همان نردهٔ شکسته برای راه میان‌بر استفاده کنید. در انتها گارد را از پای درآورید و وارد زندان شوید.

Area: سریع به حیاط رفته تا با Barnham و Washington مواجه شوید. شما باید هم‌اینک Barnham را نابود کنید.

Area: زندانیان شورش کرده‌اند، پس از دیدن دموئی از ورود پلیس و... جسدش را بررسی کرده تا سلاح و Look Pick را دریافت کنید. از Look Pick بر روی در استفاده کرده و از زندان خارج شوید. سرنگ مخصوص (هورمون) را از قفسه‌های نزدیک تخت بردارید و از اتاق خارج شوید. در انتهای اتاق از Init Dynamic Boost استفاده کنید. به سمت دیگر رفته و به پائین بپرید.

Area: پلیس‌ها را بی‌سر و صدا از حرکت بازدارید. به نزدیک سلول‌ها رفته و از Init Dynamic Boost استفاده کرده تا Jamie را ملاقات کنید، او در ورودی پله‌ها را باز می‌کند. راه را طی کرده، از پلکان بالا رفته و به سمت نرده بپرید. در این لحظه پلیسی را خواهید دید که می‌خواهد از فرار یک زندانی جلوگیری کند، تصمیم با شماست! (کشتن پلیس یا فرار از این منطقه؟).

Area: از Init Dynamic Climb کمک بگیرید. اینک با Abort Action آتش را خاموش کنید، وارد هال شده و هر دو پلیس را از بین ببرید، Jamie می‌آید، برای باز کردن در به انتهای هال رفته و از حصار فلزی بالا بروید. از پله‌ها استفاده کرده و در انتها از گودال وارد اتاق بعدی شوید. پائین رفته و گارد را از پای درآورید. به کمک کامپیوتر کد ۳۱۹۰ را دریافت کرده و بر روی در استفاده کنید. به سمت چپ رفته و از این مکان خارج شوید.

Area: گارد را نابود کرده و توسط پلکان به بالا بروید. در طبقهٔ دوم از نردهٔ شکسته به طرف دیگر بپرید، گارد را از پای درآورده و از حفرهٔ بالای سرتان استفاده کنید.

Area: از دو گارد و سپس از ردیاب فلزی به آرامی و بی‌صدا عبور کنید.

Area: گارد را از بین برده وارد اتاق کنترل شوید. از Open Chamber استفاده کرده تا چراغ قرمز به رنگ سبز درآید. از اتاق کنترل و اتاق بعدی خارج شده و از پلکان پائین بروید. وارد اتاق شده و از خروجی نزدیک کامیپوتر بیرون بروید. در بخش بایگانی، گارد را کشته و Jamie را از داخل محفظه فلزی نجات دهید. اینک همراه او راه را برگشته از همهٔ پله‌ها بالا رفته و وارد آخرین در شوید (در خروجی کلیسای زندان). به کمک Jamie از حصار عبور کرده و وارد شوید. همهٔ دشمنان را از پای درآورده و وارد در انتهائی شوید. وقت رفتن شده است! از کامپیوتر استفاده کنید سپس توسط پله‌ها به بالا بروید. طنابی خواهید دید، از آن بالا رفته تا به سقف برسید. گارد را از بین برده و از این منطقه خارج شوید. از پلکان پائین رفته و در را بر روی Jamie باز کنید، حالا همراه با او به طرف پارکینگ بروید.

Area: جلو رفته و از شکاف روی دیوار استفاده کنید تا این مرحله به پایان برسد.

● مأموریت سوم:

▪ JBA Headquarters - Part I

ابتدا وارد در شوید، به طرف فیوز رفته و Adjust Fuse Box را انتخاب کنید. بیرون رفته و از نردبان بالا بروید، سمت چپ کنار لامپ، گودال را به خاطر بسپارید. به طرف پشت‌بام کناری رفته و دوربین را از کار بیندازید. گارد را از بین برده و به سمت فیوز بروید و مثل قبل عمل کنید. حالا باید وارد همان گودالی شوید که قبلاً باید آن را به خاطر می‌سپردید.

Area: به طرف پائین رفته و گارد را از پای درآورید. سمت چپ بر روی جعبه‌ها پریده و بالا بروید. دوباره باید فیوز را فعال کنید. حالا پائین رفته و وارد در دو دهنه شوید، جلوتر وارد هال شده دوربین و لیزرها را غیرفعال کرده و سپس به راهتان ادامه دهید.

Area: به طرف سطح قرمزرنگ رفته و از آن بالا بروید، با پائین آمده از سطح دیگر آن، فیوزی می‌بینید که باید آن را با OPC از کار بیندازید. اینک از Adjust Fuse Box بر روی آن استفاده کنید. راه را تا رسیدن به هال برگردید.

Area: از EMP و Opic Cable برای دیدن دوربین و گاردها استفاده کنید. زمانی‌که صحبت میان دو گارد تمام شد به سراغ یکی از آنها که به طبقهٔ بالا می‌رود رفته و کارش را تمام کنید. در انبار، دفتر کار را پیدا کرده و وارد آن شوید. از کامپیوتر داخل اتاق اطلاعات را به‌دست آورده و از پنجره خارج شوید. حالا وارد اتاقی که چراغی سبز در بالایش قرار دارد شوید.

Area: دوربین را از کار انداخته و از پله‌ها بالا بروید، وارد در شده و توسط OPC چراغ را خاموش کنید. گارد را از پشت سر غافلگیر کرده و برای همیشه ساکتش کنید! جلوتر وارد دری با نوشتهٔ Enrica شوید. دستگاه مخصوص (Finger Print Scanner) را برداشته و به طرف تخت بروید. ساعت را بررسی کرده و از اتاق خارج شوید. در گوشهٔ هال وارد اتاقی شوید که از شیشه تشکیل شده است. اتاق اول را ندیده گرفته و در اتاق دوم کامپیوتر را بررسی کنید، اطلاعاتی به امیلی بفرستید سپس به ابتداء این مرحله رفته از نردبان استفاده کنید و این مرحله را به پایان برسانید.

● مأموریت چهارم:

▪ Undergroud Subway Station:

از محل اقامت خود خارج شده و به راست بروید. از Init Dynamic Climp (به کمک امیلی) دو دفعه استفاده کنید تا به سمتی دیگر بروید. از این منطقه عبور کرده و به طرف هال بروید. به آن طرف حصار رفته و پس از خاموش شدن دستگاه فن، وارد گودال شوید، جلوتر به پائین بپرید.

Area: دشمن را از یاد برده و جلو بروید، نفر دوم را هم از پای درآورده و کمی بعد... کار نفر سوم را هم تمام کنید! اتاق را ترک کرده و از این محل بیرون بروید. پله‌ها را به سمت پائین طی کرده و دشمن را از پای درآورید. از لوله‌ها بالا رفته تا به منطقه‌ای دیگر بروید.

Area: هر دو گارد را کشته و در را با Pick Look باز کنید، سمت چپ پائین بروید و به دنبال گودالی بگردید، وارد آن شده و کمی جلوتر از لوله‌ٔ زردرنگ بالا بروید. وارد شکاف داخل دیوار شوید.

Area: انریکو به شما می‌گوید که دوربین را غیرفعال کرده است. وارد گودال شده و بعد از مدتی از آن خارج شوید. در بیرون و داخل اتاق دو گارد وجود دارد، آنها را بی‌سر و صدا از بین ببرید.

احساس صادقی


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.