دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
۲۰ ژوئیه سال ۲۰۰۵ ـ دلایل عمده کاهش جهانی شمار مخاطبان روزنامه ها در فصل دوم سال ۲۰۰۵
آمار وضعیت فروش روزنامه ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۵ در سطح جهان (در کشورهایی که در آنجا موفق به گرفتن آمار شده اند)، همراه با کسب نظر روزنامه خوان ها (مخاطبان) نشان داده بود که جز در چند کشور در حال پیشرفت، در بقیه کشورها تیراژ روزنامه ها در حال کاهش یافتن است، البته با شتابی بسیار کم و تقریبا نامحسوس.
دلایل عمده آن از این قرار اعلام شده بود:
«قرار گرفتن اخبار خبرگزاری ها در اینترنت و دسترسی فوری همگان به آنها، خبری شدن و شکل روزنامه به خود گرفتن وبلاگها، کاهش آبونمان موسسات تفکیک و ارسال اخبار و مقالات مورد تقاضا به ای میل های افراد که سریعتر از روزنامه ها اطلاع رسانی می کند و افراد را از خرید روزنامه چاپی تا حدی بی نیاز می سازد، قرار گرفتن اخبار اختصاصی شبکه های تلویزیونی در اینترنت با عکس و فیلم، عدم توجه سردبیران روزنامه ها به انتظارات مخاطبان قرن ۲۱ و عصر اینترنت از روزنامه ها و بالاخره کاهش رابطه مستقیم و منظم روزنامه ها با روزنامه خوان ها و کسب نظر آنان درباره محتوای هر روزنامه و رفع کمبودها.
این آمار و نتایج نظر سنجی ها به این لحاظ منظما ( هر سه ماه یک بار) انتشار می یابد که سردبیران درصدد چاره جویی برآیند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم
هواشناسی شهرداری تهران سازمان هواشناسی قتل حج تمتع تهران سیل زلزله سلامت وزارت بهداشت پلیس بارش باران
قیمت دلار خودرو قیمت طلا قیمت خودرو سایپا بازار خودرو حقوق بازنشستگان گاز مسکن نمایشگاه نفت بانک مرکزی چین
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب تئاتر سالار عقیلی تلویزیون سینمای ایران رضا عطاران دفاع مقدس نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سینما نمایشگاه
آیفون کره زمین
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه حماس آمریکا روسیه افغانستان سازمان ملل نوار غزه رفح
فوتبال مهدی طارمی استقلال پرسپولیس لیگ برتر رئال مادرید هوادار لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس سپاهان
هوش مصنوعی شفق قطبی نوآوری ناسا خورشید طوفان خورشیدی ایلان ماسک تبلیغات اپل
رژیم غذایی تجهیزات پزشکی خواب دیابت بارداری فشار خون درمان ناباروری زایمان افسردگی