چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
فلینو cB۷، ابرخودروی کانادایی +عکس
کمپانی فلینو با رونمایی از مدل cB۷ گرمایی به زمستان سخت کانادا بخشیده است. این خودروی عملکرد بالا در حالی برای حضور در پیست طراحی شده که با قوانین جادهای نیز مطابقت دارد.
مثل این که کانادا قصد دارد با عرضه خودروی فلینو cB۷ گرمایی به زمستان سخت خود ببخشد. امسال در نمایشگاه بینالمللی مونترآل، کمپانی فلینو از ابرخودروی دو سرنشینه خود رونمایی کرد. این خودروی عملکرد بالا در حالی برای حضور در پیست طراحی شده است که با قوانین جادهای نیز مطابقت دارد. آنتونی بست، مدیرعامل کمپانی و قهرمان سابق مسابقات اتومبیلرانی کانادا هدایت این پروژه را بر عهده داشته است. این پروژه ۴ سال به طول انجامیده و حاصل تلاشهای بی وقفه مهندسین و طراحان کمپانی در ایالت کبک است.
کمپانی فلینو از زمان تاسیس با سازماندهی گردهماییها، برگزاری کلاسهای رانندگی پیشرفته و آموزش رانندگان حرفهای مسابقه شناخته شده بود، اما در سال ۲۰۱۰/۱۳۸۹، این شرکت تلاشهای خود را متوجه ساخت خودروهای کانسپت (مفهومی) کرد. cB۷ بر پایه یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) ۴ سیلندر ساخته شده که در سال ۲۰۱۲/۱۳۹۱ در پیست Gilles-Villeneuve و مکانهای دیگر مورد آزمایش قرار گرفت.
cB۷ با ساختار موتور جلو- وسط و چرخهای محرک عقب از یک شاسی فریم لولهای سود میجوید که با مواد مرکب مستحکمتر شده است. فاصله محور جلو از محور عقب ۲۴۵۱ میلیمتر و وزن خودرو ۱۱۳۵ کیلوگرم است که با نسبت ۵۰/۵۰ در جلو و عقب توزیع شده است.
بدنه از مواد مرکب با پنلهای فیبر کربن ساخته شده است، بسیاری از اجزا به طور یکپارچه با بدنه طراحی شدهاند و چراغهای عملکردی جلو HID (لامپهای تخلیه با شدت بالا) هستند.
طراحی بدنه تهاجمی، فانتزی و کمی بدجنس است. با تمام فرورفتگیها و برآمدگیهای بدنه و خروجیها و ورودیهای هوا از برخی از زوایا به نظر میرسد از بین این همه خط و منفذ، یک خودرو هم بیرون آمده باشد!
زیر کاپوت cB۷ یک قلب ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی، قدرت ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور ۶۶۳ نیوتنمتر میتپد. به گفته کمپانی نسخههای چهار و شش سیلندر نیز موجود خواهند بود. این موتور نیرومند با یک جعبه دنده سکوئنشال شش سرعته دستی حمایت میشود. در مورد اعداد و ارقام دیگر کمپانی ارائه اطلاعات دقیق را به تکمیل آزمایشها در سال میلادی جاری موکول کرده است.
سیستم تعلیق دوجناقه جلو و عقب مستقل و مجهز به فنرهای قابل تنظیم است. چرخهای مستحکم و سبک وزن به کالیپر ترمزهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب مجهز شدهاند.
از آن جا که cB۷ در درجه اول یک خودروی مسابقه است، جای تعجب نیست که صندلیهای فیبر کربنی با کنترل شش نقطهای در کابین آن جای گرفته باشند. همچنین یک فرمان سریع و قابل حمل، سیستم دریافت اطلاعات پردازنده روی داشبورد فیبرکربنی و گزینه اختیاری خنک کننده لباس در آن قرار گرفتهاند.
باوجود این که قیمت نهایی هنوز مشخص نیست، گفته میشود cB۷ با قیمت کمتر از صد هزار دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست