چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۴۰۳ / 17 July, 2024
مجله ویستا

Audi A۶ Sedan ۲۰۰۹


Audi A۶ Sedan ۲۰۰۹

آئودی A۶ ۲۰۰۹ از یک موتور سوپرشارژ شده ۳ لیتری v۶ که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد. در میان سایز تغییرات برای سال ۲۰۰۹ مدل های آمریکایی ۳ لیتری A۶ با پسوند TFSI عرضه …

آئودی A۶ ۲۰۰۹ از یک موتور سوپرشارژ شده ۳ لیتری v۶ که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد. در میان سایز تغییرات برای سال ۲۰۰۹ مدل های آمریکایی ۳ لیتری A۶ با پسوند TFSI عرضه می شوند که اکنون دیگر حرف T معنی توربوشارژر را نمی دهد بلکه به معنای سوپرشارژر است. این موتور توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۴۸۰۰ و ۳۱۰ پوند فوت گشتاور در دور موتور ۲۵۰۰ را داراست. این موتور به خوبی با گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ارتباط برقرار می کند و همه قدرت موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود. ترکیب فناوری سوپرشارژر - زمان بندی متغیر سوپاپ ها و تزریق مستقیم سوخت باعث شده تا بازدهی و عملکرد این موتور افزایش چشمگیری داشته باشد. آئودی می گوید که مدل های اروپایی دارای شتاب صفر تا صد کیلومتری برابر ۹/۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می باشند. مصرف سوخت نیز در سیکل اروپایی ۴/۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

در سال ۲۰۰۹ شرکت آئودی به عرضه مدل ۲۰۰۸ که از موتورهای ۲/۳ لیتری V۶ و ۲/۴ لیتری V۸ استفاده می کنند ادامه خواهد داد. مدل های قدیمی تر A۶ از سیستم کواترو ۵۰/۵۰ استفاده می کردند ولی سیستم کواتروی جدید مدل ۲۰۰۹ توانایی عرضه قدرت موتور تا حتی ۸۵ درصد به چرخ های عقب را دارد و اصولا بر مبنای انتقال بیشتر قدرت به محور عقب طراحی شده است. کمک فنرها و سیستم تعلیق نیز بر روی اسپرت ترین حالت تنظیم شده اند و با وجود سیستم کواتروی جدید مطمئنا هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو تغییرات چشمگیری خواهد داشت. البته برای افرادی که خواهان ویژگی های اسپرتی بیشتری هستند مدل S۶ با همان موتور ۲/۵ لیتری V۸ در دسترس است. سبک طراحی کلی A۶ ۲۰۰۹ نسبت به مدل ۲۰۰۸ تغییر خیلی زیادی نکرده ولی همین تغییرات صورت گرفته نیز قابل توجه است و فرم خودرو را هر چه بیشتر به مدل A۴ نزدیک نموده است. از جمله تغییراتی که در نمای بیرونی صورت گرفته می توان به: سپر جلوی جدید - جلوپنجره ی جدید - طرح چراغ های جدید و نصب LED هایی برای چراغ کوچک جلو (چراغی که مخصوص استفاده در طول روز است) اشاره کرد.

در قسمت عقب نیز استفاده از دیفییوزر جدید - سراگزوزهای جدید - اسپویلر روی صندوق عقب و چراغ های LED نمای تازه تری را به این خودرو ارزانی داشته است. بدین ترتیب در کنار بهبود طراحی خارجی آئودی قابلیت سفارش رنگ مورد نظر از میان ۱۳ رنگ را فراهم کرده است. با کاهش ارتفاع فنرها به میزان ۲ سانتی متر ضریب آیرودینامیکی نیز به عدد ۲۸/۰ CD کاهش پیدا کرده است. در کابین قطعات کرومی نقره ای رنگ در همه جا به چشم می خورند. نسل جدید سیستم MMI که شامل بهنیه سازی کیفیت مانیتورها و امکان سفارش تیونر دیجینال تلویزیون - دی وی دی پلیر و سه نوع نقشه را ممکن می سازد. در اروپا امکان سفارش ۴مدل دیزل و ۶ مدل بنزینی و سیستم فرم بندی بادی وجود دارد ولی در ایالات متحده این انتخاب ها محدودتر است. اروپایی ها حتی امکان سفارش گونه RS۶ را دارند که از S۶ سریعتر است. این خودرو از اواسط ماه اکتبر در اروپا و از ژانویه ی ۲۰۰۹ در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید و پیش بینی می شود که قیمت آن در حدود ۴۴ هزار دلار باشد.