پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
۹ آوریل ۲۰۰۴ ـ چرا رسانه ها مخاطبان خود را از دست می دهند؟
بررسی های حرفه ای که در هفته اول آوریل ۲۰۰۴ بعمل آمد، علت کاهش مخاطبان رسانه های چاپی و نیز برنامه های اخبار رادیو ـ تلویزیونها را که از سال ۲۰۰۱ به صورت یک مسئله جهانی درآمده بود به دست داد که همانا دسترسی عمومی به اینترنت و قرار گرفتن اخبار در شبکه شبکه ها است.
مصاحبه شوندگان گفته بودند که سرچ انجین ها، یک خبر را به همان صورتی که در رسانه ها منعکس شده و این رسانه ها هرکدام از یک منبع به دست آورده اند و تنظیم نیز متفاوت است در اینترنت قرار می دهند و هر منبع بر پایه مشی و سیاست خود، خبر را به رسانه ها می دهد و آنان با خواندن خبر از منابع مختلف بهتر به حقیقت پی می برند، بنابراین دیگر نمی توانند به یک منبع برای آگاه شدن از واقعیت رویدادها اکتفا کنند. به علاوه، رسانه ها از همان منابع استفاده می کنند که اینک به رایگان در دسترس همگان قرار گرفته است.
کاهش مخاطبان اخبار از تیراژ روزنامه هایی که تفسیر ، تحلیل و تصویر خوب و خبر اختصاصی و مطالب متنوع دارند نکاسته است. معمولا روزنامه ها همه عکسهایی را که چاپ می کنند در ادیشن اینترنتی شان قرار نمی دهند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست