چهارشنبه, ۲۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 12 June, 2024
۵ توصیه «ریچارد برانسون» برای کسب و کار موفق
کسب و کار موفق تنها یکی از جنبه های زندگی ریچارد برانسون است. این کارآفرین بریتانیایی که لقب سر را هم دریافت کرده و ثروتش از ۴ میلیارد دلار نیز فراتر می رود، پیش از آنکه یک کارآفرین باشد، یک ماجراجوست.
ماجراجویی های که، از سفر با بالن گرفته تا سفر با قایق شخصی، گاهی حتی زندگی او را نیز به خطر انداخته اند. او همین ماجراجویی ها را به دنیای کسب و کار نیز آورده است. هرچند بسیاری او را تنها به خاطر شرکت پخش موسیقی Virgin می شناسند اما برانسون طیف وسیعی از شاخنه های کسب و کار، از نوشابه سازی گرفته تا ساخت فضاپیماهای مسافرتی، را امتحان کرده و هرگز از ورود به عرصه های جدید نهراسیده است. شرکت او یعنی گروه ویرجین که اکنون در نزدیک به ۲۰ شاخه گوناگون فعال است در سال ۲۰۱۱ درآمدی معادل ۲۱.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. برانسون در یادداشت زیر، به جوانانی که قصد دارند وارد فضای کسب و کار شوند، توصیه هایی کرده است:
چندی پیش مشغول مصاحبه با یکی از شبکه های رادیویی بودم که مجری از من پرسید چه توصیه ای برای افراد جوانی دارم که قصد دارند کسب و کار خودشان را راه بیاندازند. جهان نسبت به زمانی که من فعالیت خود را آغاز کردم بسیار تغییر کرده است. دورنمای نامعین اقتصاد جهان و سرعت خیره کننده پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروز تکرار موفقیت ویرجین برای کارآفرینان جوان بسیار سخت تر باشد.
همچنین چند دهه قبل بازارها بسیار با ثبات تر بودند. اما امروز قدرت اقتصادی کشورهای غربی توسط اقتصادهای نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند و چین به چالش کشیده شده است. و به همین خاطر امروز فرصت هایی برای رشد و همچنین بازارهای جدیدی را می توان در سرتاسر جهان یافت.
همچنین بازاریاب ها نیز می توانند شیوه های سنتی بازاریابی از طریق تلویزیون، رادیو و روزنامه را کنار بگذارند و به شیوه های آنلاین و شبکه های اجتماعی برای توسعه شرکت هایشان روی بیاورند. که این به معنی شکل گیری امکان های تازه برای شرکت های کوچک تر است که خود را به مشتریان بشناسانند.
اما همانطور که در مصاحبه خود نیز گفتم، اگرچه جهان به سرعت در حال تغییر است اما قدم هایی که برای راه اندازی یک کسب و کار خوب لازم هستند، تغییر نکرده اند. زمانی که ما فروشگاه و سپس شرکت ویرجین را تاسیس کردیم از ۵ قانون ساده پیروی کردیم، قوانینی که همچنان همانقدر مفید هستند:
۱- اگر از آن لذت نمی برید، انجامش ندهید. شما باید عاشق کاری باشید که می کنید.
۲- خلاق و نوآور باشید. چیزی را خلق کنید که کار شما را برجسته سازد.
۳- کارمندان شما دارایی شما هستند. کارمند شاد باعث شاد شدن مشتری ها می شود.
۴- به دیگران گوش دهید و به طور مرتب بازخوردهای مشتریان و کارمندان را مورد توجه قرار دهید.
۵- مرئی باشید یعنی خودتان را به عنوان فرد ارشد شرکت در معرض دید دیگران قرار دهید.
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ریاست جمهوری شورای نگهبان علیرضا زاکانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ محمدباقر قالیباف قالیباف
تهران قوه قضاییه پلیس شهرداری تهران قتل هواشناسی آتش سوزی سرقت وزارت بهداشت محیط زیست آموزش و پرورش سازمان هواشناسی
دولت سیزدهم حقوق بازنشستگان سایپا قیمت دلار قیمت طلا خودرو همستر کامبت قیمت خودرو چین ایران خودرو بورس بازار خودرو
تلویزیون سامی یوسف پیمان جبلی سریال سینما موسیقی رسانه ملی کتاب سینمای ایران تئاتر دفاع مقدس شهادت
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان مریخ فناوری کارشناسی ارشد
رژیم صهیونیستی روسیه آمریکا غزه جنگ غزه فلسطین حماس حزب الله لبنان فرانسه بریکس علی باقری کنی نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال ایران تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی ایران یورو 2024 تیم ملی لیگ برتر بازی جواد نکونام باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اپل ایلان ماسک خودروهای وارداتی بسته اینترنت وزیر ارتباطات سامسونگ روزنامه گوگل ناسا ایرانسل نوکیا
رژیم غذایی پزشک آلزایمر کاهش وزن گرمازدگی بارداری چاقی حمله قلبی سکته مغزی