چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا

۱۴ تئوری مهم در کسب و کار که آنها را فراموش نکنید


۱۴ تئوری مهم در کسب و کار که آنها را فراموش نکنید

کسب و کار راه انداختن و رونق دادن به آن کاری سخت و دراز مدت به نظر می رسد. البته مسلما انجام هر کاری سختی های خاص خودش را دارد و به ویژه مرحله شروع از همه سخت تر می نماید، اما تا وقتی …

کسب و کار راه انداختن و رونق دادن به آن کاری سخت و دراز مدت به نظر می رسد. البته مسلما انجام هر کاری سختی های خاص خودش را دارد و به ویژه مرحله شروع از همه سخت تر می نماید، اما تا وقتی می توان نظریه داد و برنامه ریزی کرد، چه باک از سختی کار.

تئوری ها یا همان نظریه های کسب و کار در این بین نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آسان شدن مسیر راه اندازی و رونق آن دارند.

این نظریه ها حتی می توانند در جوانب دیگر زندگی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

۱۴ تئوری کسب و کار پیش روی شماست که با خواندن و عملی کردن آنها می توانید بسیار به کسب و کار و حتی زندگی خود امیدوار شوید.

۱ - آدم ها بهترین واکنش را نسبت به تئوری انگیزه نشان می دهند.

۲ - تئوری های از پیش سنجیده شده را با تئوری های در حال ظهور به توازن برسانید.

۳ - منابع را خردمندانه انتخاب کنید.

۴ - اخلال گران نوآوری را بشناسیم.

۵ - سبک و سنگین کنید.

۶ - سرمایه خوب و سرمایه بد را تعریف کنید.

۷ - مراقب باشید زود، دیر نشود.

۸ - در دام از این شاخه به آن شاخه پزیدن گرفتار نشوید.

۹ - نیاز مشتری را دقیقا بشناسید.

۱۰ - فرضیه ها را پیش از عملیاتی شدن تست کنید.

۱۱ - قطعات یا مواد اولیه را خودتان تولید کنید ( از کسی نخرید ).

۱۲ - در هر کاری یک دست پنهان وجود دارد.

۱۳ - هدف خود را از اول بنویسید تا اشتباه نکنید.

۱۴ - به دنبال شکستن چارچوب ها باشید تا تئوری های جدید را کشف کنید.