دوشنبه, ۱ مرداد, ۱۴۰۳ / 22 July, 2024
چگونه افراد را متقاعد کنیم که با ما همکاری کنند
من خودم را یک آدم مهربان تصور میکنم، ولی اعتقاد ندارم کاریزما یا جذبه دارم. کاریزماتیکبودن صفتیست که در مورد آدمهایی مثل «جی لنو» یا «تونی رابینز» مصداق دارد. چنین تاثیری روی مردم عالی نیست؟ حس خوبی نخواهید داشت اگر بدانید میتوانید آدمهایی را که با شما ملاقات میکنند، وادار کنید دوستتان داشته باشند و بخواهند با شما کار کنند؟
تقریبا چند ساعت پیش چنین شخصی آمد دفتر کار من. همین اواخر، بعد از بازنشسته شدن مدیر مالیام، مدیریت حساب اوراق قرضهام را به عهده گرفته بود. نمیخواستم این جوان تازهکار را زیاد تحویل بگیرم، چون از رفتن مدیر مالی قدیمیام ناراحت بودم.
احساس میکردم (حسی غیرمنطقی) که تنها شدهام. ولی فقط ظرف پنج دقیقه، مشغول صحبت دربارهی هنر شدیم. نیم ساعت بعد، وقتی داشت اتاق را ترک میکرد (قرار بود جلسهمان ۱۵ دقیقه باشد) به او قول کارهای بیشتری داده بودم. حتی یک نسخه از آخرین کتابم را به او دادم.
خیلی از فروشندهها کاریزما دارند. همینکه میبینیدشان، دوستشان دارید و از آنها خرید میکنید. حتی وقتی بهترین محصول یا بهترین قیمت را ندارند. بهنظر میرسد آدمهای کاریزماتیک اینطور به دنیا میآیند. توانایی ذاتی و غیرعادی دارند در فروش همه چیز، حتی ایدههایشان. از قوانین مرسوم پیروی نمیکنند. زیاد میخندند. زیاد حرف میزنند.
آیا این افراد مهارتهایی دارند که بقیهی ما بتوانیم یاد بگیریم؟ بله.
۱۲ روش برای متقاعدکردن اشخاص
۱. آدمها تمایل دارند با کسانی کار کنند که دوستشان دارند. پس جوری رفتار کنید که دوستتان داشته باشند. مودب و صبور باشید. از زمختی، بیادبی، ترشرویی و عجلهکردن دوری کنید.
۲. مردم، جذب آدمهایی میشوند که سر حرفشان میایستند. یعنی اگر قولی میدهید، دقیقا چیزی را که گفتهاید، انجام دهید. آن را در همان زمان که گفتهاید یا حتی زودتر انجام دهید.
۳. مردم به آدمهای خوشقلب اعتماد میکنند. وقتی به آنها توصیهای میکنید که به آنها بیشتر از خودتان سود میرسانید، به خوشقلبیتان ایمان میآورند.
۴. مردم تمایل دارند با آدمهایی کار کنند که در کارشان متخصص باشند. پس اول از همه احتیاج دارید تا در زمینهی فعالیتتان از طریق تمرین، تحقیق، تعلیم، آموزش و مطالعه تخصص پیدا کنید. بعد، کاری میخواهید (مثل نوشتن مقاله، کتاب یا سخنرانی) که مهارتهایتان را به مشتریان و شرکای تجاری بالقوهتان نشان دهد.
۵. مردم دوست دارند که سرمایهشان را در اختیار آدمهای صادق، بااخلاق و درست قرار دهند. پس در مطالب بازاریابیتان (و هیچجای دیگر) دروغ نگویید. راستگویی موثرتر است.
۶. مردم به اشخاصی گرایش دارند که از نظر ظاهری، گیرا باشند، یا حداقل زننده نباشند. بنابراین تغذیهی سالم داشته باشید. ورزش کنید. وزنتان را کنترل کنید. مرتب باشید. لباس مناسب بپوشید و به بهداشت فردیتان اهمیت دهید.
۷. مردم با آنهایی که واقعی به نظر بیایند، راحتترند. بهترین راه برای نشان دادن اینکه آدم عادی هستید، این است که صمیمی و دوستانه رفتار کنید و به بقیه علاقهمند باشید. عوض صحبت کردن از خودتان، دربارهی آنها سوال کنید. از آنها دربارهی سازمان، حرفه، صنعت و حتی خانواده و سرگرمیهایشان بپرسید.
۸. مردم به افرادی که به آنها گوش میدهند و توجه میکنند، جواب میدهند. این کلیشهی قدیمی یادتان باشد: شما دو گوش دارید و یک دهان؛ پس باید دوبرابر چیزی که میگویید، گوش دهید.
۹. مردم کنار کسانی که مثل خودشان هستند، احساس راحتی میکنند. رمز کار این است که یک مورد مشترک بین خودتان پیدا کنید. بعد، از همان برای برقراری رابطه استفاده کنید.
۱۰. مردم جذب افراد فروتن میشوند. پس خودستایی نکنید و هیچوقت از میزان درآمدتان حرف نزنید.
۱۱. مردم تحت تاثیر اشخاصی قرار میگیرند که پرمشغله به نظر میرسند. به این خاطر نباید هیچ وقت به یک مشتری تاثیرگذار بگویید اوضاع کساد است و شما به او احتیاج دارید. به پزشکان فکر کنید. چه حسی به شما دست میدهد اگر به مطب یک پزشک بروید و تنها بیمار باشید. به تواناییاش شک نخواهید کرد؟ با این که از انتظار متنفر هستید، آیا احساس اطمینان بیشتری نمیکنید اگر اتاق انتظار را پر ببینید؟
۱۲. مردم تمایل دارند افراد مفید، دور و برشان باشند. افرادی که با آنها زندگیشان راحتتر میشود و در وقتشان صرفه جویی میکنند. در ضمن ترجیح میدهند با آدمهای منعطف و انطباقپذیر سروکار داشته باشند؛ نه آدمهای خشک.
وبسایت مدیر سبز
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم دولت چهاردهم پزشکیان محمدجواد ظریف رهبر انقلاب رئیس جمهور مجلس انتخابات
قتل سلامت اهواز تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران تب دنگی هواشناسی پشه آئدس اربعین سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
قیمت خودرو خودرو واردات خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان مالیات قیمت طلا برق بازنشستگان مسکن
بازی کربلا مهران مدیری سعید راد تلویزیون سینمای ایران فضای مجازی عاشورا دفاع مقدس محرم سینما موسیقی
دانش بنیان فناوری حوزه علمیه دانشگاه آزاد اسلامی اختلال جهانی باتری
جو بایدن دونالد ترامپ آمریکا رژیم صهیونیستی یمن اسرائیل فلسطین غزه روسیه چین جنگ غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه استقلال المپیک 2024 پاریس المپیک تراکتور
هوش مصنوعی همستر کامبت تبلیغات مایکروسافت ایلان ماسک فیلترینگ گوگل ویندوز ناسا سامسونگ تلگرام
خواب دیابت فشار خون مغز افسردگی ویتامین چای بیماری تب دنگی اضطراب