VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
زیان انباشته صنعت خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
سایپا
صنعت خودرو
خودرو
صنعت خودروسازی
بازار خودرو
قیمت خودرو
قیمت گذاری دستوری
خودروسازی
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۱ / خبرگزاری مهر
نبض تند خودرو در مرداد؛ رکود ادامه دارد
اگرچه شاخص تولید خودرو و قطعات در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به تیرماه ۸ درصد و نسبت به مرداد ۱۴۰۳ تنها ۰.۸ درصد رشد داشت، اما این رشد مقطعی نمیتواند واقعیتهای عمیقتر صنعت خودرو را پنهان کند.
تولید خودرو
پیش فروش خودرو
تولید خودرو
پیش فروش خودرو
بازار خودرو
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت صنعت ماشین
چرا «بحران» به واژه پرتکرار صنعت قطعه تبدیل شد؟
صنعت ماشین: قطعه سازی ایران به ادعای فعالان این صنعت همواره در وضعیت بحرانی قرار داشته است؛ حتی در اوج تولید خودرو. این بحرانها در شرایطی تا امروز ادامه یافته است که اصلاح ساختار، کاهش وابستگی به خودروسازان، ارتقای فناوری و توجه به بازارهای صادراتی، میتوانست مسیر پایداری را برای رشد این صنعت رقم بزند.
صنعت قطعه سازی
قطعه سازان
صنعت قطعه سازی
قطعه سازان
زیان انباشته
قطعه سازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت صنعت ماشین
10 عدد مهم در خودروسازی ایران
آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان خودرو کشور
صنعت خودروسازی ایران
خودروسازان
صنعت خودروسازی ایران
خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت خبرآنلاین
ایستادگی دولت در برابر مدیریت خصوصی ایرانخودرو؛ کارشناس خودرو: زیان سایپا برایتان کافی نیست؟
کارشناس صنعت خودرو میگوید هر بار دولت مستقیماً در مدیریت خودروسازان دخالت کرده، زیاندهی و مشکلات انباشته بیشتر شده است.
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
تبلیغ
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ خبرگزاری ایلنا
تفاوت مدیریت خصوصی و دولتی در نتایج عملکرد دو خودروساز بزرگ کشور
محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی بر این باور است که تنها راه نجات صنعت خودرو، واگذاری واقعی مدیریت آن به بخش خصوصی است؛ اقدامی که میتواند هم بهرهوری را بالا ببرد و هم خودروسازان را از باتلاق زیانهای انباشته بیرون بکشد.
خودروسازی
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ سایت اسب بخار
زیان انباشته و بحران بدهی خودروساز دولتی؛ تابآوری، حلقه گمشده صنعت خودرو ایران
زیان انباشته ۳۱۰ همتی و ۶۲۰ همت بدهی دو خودروساز بزرگ دولتی، بحران مالی بزرگی برای صنعت خودرو و کل اقتصاد کشور ایجاد کرده است.
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ روزنامه هفت صبح
ورشکستگی ایران خودرو و سایپا
دو خودروساز بزرگ دولتی ایران با زیان انباشته ۳۱۰ همت و بدهی ۶۲۰ همت، در معرض بحرانی مالی قرار دارند که نه تنها زنجیره تأمین خودرو را تحت فشار قرار داده بلکه تابآوری تولید و توسعه پایدار در این صنعت را به چالش کشیده است.
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
سایپا
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت دنیای خودرو
افزایش بدهی و زیان خودروسازان، همراه با کاهش تولید
بدهی جاری ۶۲۰ همتی و زیان انباشته ۳۱۰ همتی دو خودروساز بزرگ، همراه با افت ۱۹ درصدی تولید، چشمانداز صنعت خودرو را نگرانکننده میکند
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ روزنامه صمت
رکورد شکنی بدهی خودروساز ان به قطعهسازان
نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو، روز گذشته ۲۲ شهریور با حضور محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن، آرش محبینژاد دبیر انجمن و فرامرز طیبی، بابک کریمخان و ابراهیم دوستزاده از دیگر اعضای هیات مدیره انجمن برگزار شد. در این نشست، تازهترین آمارهای مالی و عملیاتی صنعت خودرو و همچنین …
شهناز صفایی
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اسب بخار
تشدید مشکلات به دلیل سیستم جزیره ای حاکم بر خودرو/ بدهی خودروسازان به ۶۲۰ همت رسید
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان تأکید کرد: «سیستم چند جزیره ای حاکم بر صنعت خودرو باعث تشدید مشکلات شده است.»
خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ روزنامه شرق
۳۱۰ همت زیان انباشته؛ محصول قیمتگذاری دستوری و سیاستهای جزیرهای
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان، با اشاره به بدهی ۶۲۰ همتی و زیان انباشته ۳۱۰ همتی دو خودروساز بزرگ کشور، گفت تداوم قیمت گذاری دستوری،
خودرو
صنعت خودرو
خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت دیدبان ایران
بدهی دو خودروساز بزرگ به ۶۲۰ همت رسید
دبیر انجمن قطعهسازان گفت: زیان انباشته دو خودرو ساز بزرگ تا امروز به ۳۱۰ همت رسیده و بدهی دو خودروساز به ۶۲۰ همت رسیده است.
تسهیلات بانکی
خودرو
تسهیلات بانکی
خودرو
دین
صنعت
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصادنیوز
بدهی خودروسازان بزرگ با جهشی بیسابقه به ۶۲۰ همت رسید
اقتصادنیوز: دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: امروز زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. تنها اختلاف قیمت ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو نمونهای از عمق این دره زیان است که محصول سالها بیتدبیری و سیاستگذاری غلط در …
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصادنیوز
جهش بی سابقه بدهی خودروسازان بزرگ ایرانی | خودروسازان بلاتکلیفند، مردم هم بازندگان بزرگ
اقتصادنیوز: دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: امروز زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. تنها اختلاف قیمت ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو نمونهای از عمق این دره زیان است که محصول سالها بیتدبیری و سیاستگذاری غلط در …
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت جهان صنعت نیوز
فراتر از یک شکایت ؛ قانون علیه تولید؟
شکایت ایرانخودرو از رأی تعزیرات دوباره بحران ساختاری قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو را نمایان کرد؛ بحرانی که با زیانانباشته ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی این خودروساز، تولید را به مرز فروپاشی رسانده است.
ایران خودرو
قیمت گذاری دستوری
ایران خودرو
قیمت گذاری دستوری
ویژه خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ خبرگزاری میزان
دبیر انجمن قطعهسازان: زیان انباشته ۲ خودروساز بزرگ کشور به ۳۱۰ همت رسید
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو با اشاره به وضعیت فعلی صنعت خودرو گفت: بدهی جاری ۲ خودروساز بزرگ به ۶۲۰ همت میرسد و بالغ بر ۳۱۰ هکت زیان انباشته دارند.
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت صنعت ماشین
عملکرد منفی و سراشیبی در زیان برای آبی پوشان جاده مخصوص!
صنعت ماشین: مدتها بود که مساله واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی مطرح شده بود. اگرچه این مساله بیش از شش ماه قبل با واگذاری به بخش خصوصی برای همیشه خاتمه یافت، اما از خردادماه سال جاری این خودروساز با رویارویی با وزارت صمت که مهمترین بخش سیاستگزار صنعت خودرو به شمار میآید.....
ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت صنعت ماشین
سنجش درآمدزایی خودروسازان
صنعت ماشین: طبق گزارشی که خودروسازان به سازمان بورس ارائه داده و در سامانه کدال منتشر شده است، مجموع درآمد سه خودروساز بزرگ کشور در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد رشد داشته است.
خودروسازان
تولید خودرو
خودروسازان
تولید خودرو
سامانه کدال
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت صنعت ماشین
هشدار شدید قطعه سازان علیه حکم تعزیرات
صنعت ماشین: صدور حکم تعزیرات حکومتی علیه ایرانخودرو، موجی از نگرانی در میان قطعهسازان کشور به راه انداخته است؛ نگرانی از اینکه با مسدود شدن جریان مالی صنعت خودرو، نهتنها تولید در خودروسازان بزرگ زمینگیر شود بلکه بیکاری گسترده کارگران و بحرانهای اجتماعی هم به دنبال داشته باشد.
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
زیان انباشته خودروسازان
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت تجارت نیوز
زیان انباشته صنعت خودرو اکنون به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید
صدور حکم تعزیرات حکومتی علیه برخی از خودروسازان، موجی از نگرانی در میان قطعهسازان کشور به دلیل بیکاری گسترده کارگران و بحرانهای اجتماعی راه انداخته است.
صنعت خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت اطلاع باما
زیان ۲۴۴ هزار میلیاردی خودروسازان؛ قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو را به بنبست رساند
زیان انباشته ایرانخودرو و سایپا در سهماهه نخست امسال به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان رسید. /خودروسازان
خودروسازان
سایپا
خودروسازان
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت نبض بازار
چرا تلاش خودروسازان برای خروج از زیان به نتیجه نمیرسد؟
روند افزایشی زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور در سال جاری، زنگ خطر جدی برای صنعت خودرو به صدا درآورده است. کارشناسان اقتصادی و صنعتی بر این باورند که سیاستهای قیمتگذاری دستوری و تورم شدید ساختاری، اصلیترین دلایل تشدید این بحران بودهاند؛ وضعیتی که نهتنها تولیدکنندگان را با مشکلات مالی جدی مواجه …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۰۸
/ سایت نود اقتصادی
زیان انباشته کل در صنعت خودروسازی بیش از ۲۵۰ همت شده است
آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه: خودروساز به دلیل اینکه با زیان روبروست در چند سال اخیر زیان انباشته زیادی داشته است.
خودرو
خودروسازی
خودرو
خودروسازی
آرش محبینژاد
زیان اقتصادی
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
/ سایت نود اقتصادی
خودروسازان درگیر زیان انباشته ۲۸۰ همتی و سوبسید ۶۲۰ همتی
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، زیان انباشته ایران خودرو و سایپا در حدود ۲۸۰ همت بوده؛ همچنین حدود ۶۲۰ همت سوبسید در بازار آزاد خودرو توزیع شده است.
صنعت خودروسازی
بدهی مالی
صنعت خودروسازی
بدهی مالی
صنعت قطعه سازی
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ سایت نبض بازار
پرداخت زیان ۲۵۰ همتی ایران خودرو وسایپا به عهده کیست؟+ویدئو
زیان انباشته صنعت خودرو به بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و اقتصاددان لطفعلی بخشی درباره علل و راهکارهای نجات این بحران توضیح میدهد.
ایران خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ خبرگزاری ایسنا
تزریق منابع مالی به صنعت خودرو تضمینی برای بهبود واقعی نیست/ بدهیها و زیان انباشته ادامهدار است
یک کارشناس بازار و صنعت خودرو، ضمن نقد ادعای رونق در صنعت خودرو، نسبت به تکرار چرخه بدهی، زیان انباشته و نمایشهای تبلیغاتی خودروسازان و قطعهسازان هشدار داد و تاکید کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که تزریق منابع مالی بتواند به بهبود واقعی صنعت منجر شود.
صنعت خودرو
صنعت قطعهسازی
صنعت خودرو
صنعت قطعهسازی
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
/ روزنامه صمت
اولویت دولت بهجای تیراژ، کیفیت باشد
مدتهاست که صنعت خودرو کشور در شرایطی شکننده به سر میبرد که هر روز بر پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن افزوده میشود. دولتها بهعنوان مسئول اصلی سیاستگذاری و حمایت از بخش تولید، نقش حیاتی در حفظ و رونق این صنعت استراتژیک دارند، اما متاسفانه عملکرد آنها تاکنون متناسب با نیازهای واقعی و فوری صنعت خودرو …
خودرو
صنعت خودرو
خودرو
صنعت خودرو
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
/ سایت اقتصاد ایرانی
بحران مالی خودروسازی به اوج رسید + فیلم
اقتصاد ایرانی ؛ صنعت خودروسازی ایران در وضعیت مالی بحرانی قرار دارد و مجموع زیان انباشته خودروسازان طی چند سال اخیر از ۲۵۰ همت عبور کرده است. دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه این موضوع را ناشی از زیانهای پیدرپی شرکتها دانست.
خودرو
بازار خودرو
خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۱
/ سایت صنعت ماشین
متقاضیان چشم انتظار تحویل خودروهای که هنوز به مرحله تولید نرسیدهاند
صنعت ماشین: بسیاری از خودروسازان در چند ماه گذشته چندین بار اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردهاند این در حالیست که هنوز بسیاری از متقاضیان اعلام میکنند با وجود چندین ماه از مهلت تحویل هنوز خودرویی تحویل نگرفتهاند.
خودروسازان
تولید خودرو
خودروسازان
تولید خودرو
تحویل خودرو
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۵/۳۰
/ سایت صنعت ماشین
با مصوبه اخیر شورای رقابت باید نگران جهش قیمت خودرو بود؟
صنعت ماشین: شورای رقابت با مصوبهای که یکشنبه گذشته صادر کرد، فصل تازهای در معادلات بازار خودرو گشود. بر اساس این تصمیم، خودروسازان از این پس میتوانند بهطور مستقیم و با اتکا به فرمول «کاستپلاس» (هزینه تمامشده بهعلاوه سود معین) قیمت محصولات خود را تعیین کنند.....
شورای رقابت
قیمت خودرو
شورای رقابت
قیمت خودرو
زیان انباشته
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ خبرگزاری جام جم
قیمتگذاری به ساز خودروساز
صنعت خودروسازی ایران با چالشهای متعددی مواجه است، بهطوریکه زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور در پایان سال گذشته به بیش از ۲۸۰هزارمیلیارد تومان رسید. بازاری که نه مردم و نه تولیدکننده از آن رضایت دارند و کارشناسان هم چشمانداز روشنی برای آن متصور نیستند.
قیمت گذاری خودرو
خودروسازان
قیمت گذاری خودرو
خودروسازان
کیفیت نامطلوب
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سایت خودرونویس
پایان 13 سال قیمتگذاری دستوری خودرو/ اختیار به خودروسازان بازگشت
شورای رقابت با مصوبه جدید خود سرانجام پس از بیش از یک دهه اختیار قیمتگذاری خودرو را به خودروسازان واگذار میکند؛ تصمیمی که با هدف شفافیت مالی و پایان دادن به زیان انباشته سنگین صنعت خودروسازی، گامی مهم در مسیر حذف قیمت دستوری خودرو به شمار میرود.
۱۴۰۴/۰۵/۲۷
/ سایت دنیای خودرو
شکست سیاست کاهش تقاضا در صنعت خودرو؛ راهکار اصلی بازگشت به تولید است
سیاستهای وزارت صمت طی سالهای گذشته بیش از آنکه منتهی به حل مشکلات ساختاری صنعتخودرو شود، بر مهندسی تقاضا متمرکز شد. نتیجه این رویکرد، شکلگیری صفهای میلیونی، بلوکه شدن نقدینگی مردم، افزایش زیان انباشته خودروسازان و گسترش نارضایتی اجتماعی بود.
۱۴۰۴/۰۵/۲۷
/ خبرگزاری ایرنا
مصرف کنندگان واقعی خودرو در بلاتکلیفی قیمت نهایی
تهران- ایرنا- اختلاف وزارت صمت و ایرانخودرو بر سر قیمت گذاری که در هفتههای اخیر در کشمکشهای حقوقی نمود ظاهری یافته، نه تنها کمکی به کاهش زیان انباشته صنعت خودروسازی نکرده بلکه مصرف کنندگان واقعی خودرو را در فضای بلاتکلیفی نگه داشته است.
۱۴۰۴/۰۵/۲۶
/ سایت دنیای خودرو
آزادسازی قیمت خودرو در شرایط انحصار نتیجهای جز شکست ندارد!
صنعتخودرو در ایران سالهاست با مجموعهای از مشکلات ریشهای مواجه است؛ مشکلاتی که نهتنها مصرفکننده، بلکه تولیدکننده و حتی بازار سرمایه را نیز تحتتاثیر قرار داده است. از یک سو زیان انباشته خودروسازان هر سال سنگینتر میشود و از سوی دیگر، شکاف میان قیمت کارخانه و بازار آزاد عملا این کالا را از یک …
۱۴۰۴/۰۵/۲۶
/ روزنامه مردم سالاری
ایرانخودرو پرچمدار تولید اما قربانی سیاستهای مخرب دولتی - مردم سالاری آنلاین
در حالی که صنعت خودروی ایران در دهه گذشته همواره با رکود، زیان انباشته، کاهش تولید و افت اعتماد عمومی دست و پنجه نرم کرده، تازهترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیرماه ۱۴۰۴ تصویری متفاوت از وضعیت ایرانخودرو ارائه میدهد
ایران خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۲۶
/ سایت باشگاه خبرنگاران
دود اختلاف صمت و ایران خودرو در چشم مصرف کنندگان/ راهکار چیست؟
اختلاف وزارت صمت و ایرانخودرو بر سر قیمت گذاری، نه تنها کمکی به کاهش زیان انباشته صنعت خودروسازی نکرده بلکه مصرف کنندگان واقعی خودرو را در بلاتکلیفی نگه داشته است.
وزارت صمت
ایران خودرو
وزارت صمت
ایران خودرو
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۲۶
/ شهرآرانیوز
دخالت بیش از ۲۰ دستگاه در قیمتگذاری خودرو | دود اختلاف صمت و ایران خودرو در چشم مصرف کنندگان میرود
اختلاف وزارت صمت و ایرانخودرو بر سر قیمت گذاری که در هفتههای اخیر در کشمکشهای حقوقی نمود ظاهری یافته، نه تنها کمکی به کاهش زیان انباشته صنعت خودروسازی نکرده بلکه مصرف کنندگان واقعی خودرو را در فضای بلاتکلیفی نگه داشته است.
۱۴۰۴/۰۵/۲۵
/ سایت سرمایه و بورس
صنعت خودرو و قطعهسازی در گردنه بحران - سرمایه و بورس
صنعت خودرو و قطعهسازی یکی از مهمترین ارکان اقتصاد ایران و بخش پررنگی از بازار سرمایه به شمار میرود. این صنعت در سالهای اخیر با افت تولید، زیان انباشته سنگین، بحران نقدینگی و کاهش اعتماد سرمایهگذاران دست و پنجه نرم کرده است. در کنار تحریمها و نوسانات نرخ ارز، سیاست قیمتگذاری دستوری نیز بار مضاعفی …
۱۴۰۴/۰۵/۲۲
/ سایت اکونیوز
جهش ۱۶ همتی زیان انباشته خودروسازان - اکونیوز
اقتصاد ایران: زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ با رشد ۷ درصدی، معادل افزایش ۱۶.۱ همت، به رقم ۲۴۴.۷ همت رسیده است.
صنعت خودرو
ایرانخودرو
صنعت خودرو
ایرانخودرو
سایپا
پارسخودرو
۱۴۰۴/۰۵/۲۰
/ سایت صنعت ماشین
پایان سوخت رسانی «رانت خودرو»
صنعت ماشین: در ســـالهای اخیـــر، یکی از پرحاشیهترین سیاستهای خودرویی دولت، اجرای مادهای از قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و همچنین برنامه اسقاط خودروهای فرسوده بود که بهموجب آن خودروسازان مکلف شدند ۷۰ درصد از محصولات خود را به مشمولان این دو طرح اختصاص دهند.
رانت خودرو
رانت خودروسازان
رانت خودرو
رانت خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۱۸
/ سایت صنعت ماشین
قیمت گذاری، دستوری برای تعطیلی
هاشم حکمه
قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری خودرو
قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری خودرو
صنعت خودروسازی
صنعت خودروی ایران
۱۴۰۴/۰۵/۱۸
/ سایت صنعت ماشین
هشدار قطعه سازان به سیاستهای دست و پاگیر
صنعت ماشین: قطعه سازان با برگزاری همایشی تحت عنوان تاب آوری صنعت قطعه ضمن تشریح چالشهای این حوزه، هشدارهای لازم مبنی بر اخذ سریعتر تصمیماتی با هدف خروج از بحران را مطرح کردند.
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
صنعت قطعه سازی
۱۴۰۴/۰۵/۱۴
/ خبرگزاری ایسنا
نگرانی قطعهسازان از تعطیلی شرکت ها/مسوولان وعده ندهند، عمل کنند
رئیس انجمن قطعهسازی خودرو کشور، با بیان اینکه امروز دیگر درباره بقای خود صحبت میکنیم درباره وضعیت صنعت خودرو، تعطیلی شرکتهای باسابقه و نادیده گرفته شدن هشدارها گلایه کرده و تاکید کرد در این شرایط خواستار اعتماد واقعی دولت به بخش خصوصی هستیم.
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قطعهسازی
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۱۴
/ خبرگزاری ایسنا
نگرانی قطعهسازان از وضعیت صنعت خودرو
رئیس انجمن قطعهسازی خودرو کشور، با بیان اینکه امروز دیگر درباره بقای خود صحبت میکنیم درباره وضعیت صنعت خودرو، تعطیلی شرکتهای باسابقه و نادیده گرفته شدن هشدارها گلایه کرده و تاکید کرد در این شرایط خواستار اعتماد واقعی دولت به بخش خصوصی هستیم.
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قیمتگذاری دستوری خودرو
صنعت قطعهسازی
قطعهسازی
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۹
/ سایت اکونگار
قفل قیمتگذاری دستوری بر صنعت خودرو
آگاهان به حوزه صنعت خودرو معتقدند که عواملی چون کمبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز، بلاتکلیفی در واگذاری، قطعی برق و قیمتگذاری دستوری در قفل شدن صنعت خودرو بسیار موثر بوده است.
صنعت خودرو
زیان انباشته خودروسازان
صنعت خودرو
زیان انباشته خودروسازان
انجمن قطعهسازان خودرو
زیان دهی خودروسازان
۱۴۰۴/۰۵/۰۸
/ سایت صنعت ماشین
تولید خودرو در سال ۱۴۰۴ زیر فشار شدید
صنعت ماشین: دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، با هشدار نسبت به مشکلات جدی صنعت خودرو گفت: اگر روند فعلی تخصیص ارز و پرداخت مطالبات قطعهسازان ادامه پیدا کند، تولید خودرو در سال جدید با اختلال مواجه خواهد شد.
خودروسازان
تولید خودرو
خودروسازان
تولید خودرو
تخصیص ارز
مطالبات قطعه سازان
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - چرخه معیوب قیمتگذاری دستوری؛ صنعت خودرو قربانی تعارض منافع
عصر خودرو- یک تحلیلگر اقتصادی میگوید: استمرار سیاستهای دستوری، نهتنها به بهبود بازار کمک نکرده، بلکه موتور تولید فساد، زیان انباشته و رکود نوآوری در صنعت خودروسازی کشور شده است.
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
قیمت
مجله های خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ سایت صنعت ماشین
جزئیات زیان دهی خودروسازان +نمودار
صنعت ماشین: بر اساس اطلاعات ارائه شده به بورس، زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه ابتدایی سال با رشد ۷ درصدی و یا به تعبیری با افزایش ۱۶.۱ همتی به ۲۴۴.۷ همت رسید.
زیان انباشته
زیان انباشته سایپا
زیان انباشته
زیان انباشته سایپا
زیان انباشته پارس خودرو
زیان انباشته ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ سایت فرارو
زیان بهاری خودرو در لاین سرعت
سه خودروساز بزرگ ایران در بهار ۱۴۰۴ با شتابی دو برابر نسبت به سال گذشته زیان انباشته خود را افزایش دادند؛ در حالی که بلاتکلیفی در قیمتگذاری، مشکلات ارزی و رکود شدید صنعت، بار فشار مالی را سنگینتر کرده است. این وضعیت نشاندهنده ادامه بحران عمیق در صنعت خودرو و ناکامی در اصلاح ساختارها است.
بورس
زیان
بورس
زیان
۱۴۰۴/۰۵/۰۱
/ سایت تجارت نیوز
بررسی استراتژی سایپا برای ادامه حیات / خانواده X200 و نیسان وانت چه جایگاهی در سایپا دارند؟
در شرایطی که صنعت خودروسازی ایران با بحرانهای ساختاری، زیان انباشته و کاهش تولید دستوپنجه نرم میکند، استراتژی سایپا برای ادامه بقا، بر پایه تولید خودروهای اقتصادی خانواده X200 در بازار داخلی و صادرات نیسان زامیاد در بازار خارجی بنا شده است، اما این راهبردهای کوتاهمدت، در کنار افزایش قیمت بدون توسعه …
تولید خودرو
خودرو اطلس
تولید خودرو
خودرو اطلس
خودروسازی سایپا
ساینا
۱۴۰۴/۰۵/۰۱
/ روزنامه شرق
نماینده مجلس: تعیین قیمت غیرواقعی خودرو، بازی باخت-باخت برای تولیدکننده و مصرفکننده
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بحران کمبود نقدینگی در صنعت خودرو منجر به افزایش زیان انباشتهشده که ریشه در سیاستهای دستوری دارد، شده است.
قیمت خودرو
صنعت خودرو
قیمت خودرو
صنعت خودرو
کمبود نقدینگی
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ سایت تجارت نیوز
توقف توسعه محصولات خودروسازان زیر فشار مداخله سیاستگذاران قرار دارد / خودروسازان کارمند سیستم بانکی شدهاند!
صنعت خودروسازی ایران سالهاست زیر فشار سیاستهای ناپایدار و تحریمهای فلجکننده دستوپا میزند. در این میان، محصولات جدید خودروسازان داخلی بیش از آنکه نماد نوآوری و پیشرفت باشند، محصولاتی از گذشتهاند که در پیچوخم تغییرات مدیریتی و محدودیتهای تحریم، از انبارهای تاریخ به بازار امروز رسیدهاند.
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودرو شاهین
خودروسازی سایپا
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ خبرگزاری ایرنا
شکاف قیمتی ۶۰۰ همتی بازار و کارخانه، محصول قیمتگذاری دستوری خودرو
تهران- ایرنا- زیان انباشته چندین هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان و زنجیره تامین، کاهش تولید و اُفت کیفیت محصولات، مشکلاتی است که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کند و به باور کارشناسان ریشه در قیمت گذاری دستوری دارد.
۱۴۰۴/۰۴/۲۸
/ روزنامه دنیای اقتصاد
پاشنه آشیل صنعت خودرو چیست؟/ دلایل زیان انباشه خودروسازان و افت تولید
زیان انباشته چندین هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان و زنجیره تامین، کاهش تولید و اُفت کیفیت، مشکلاتی است که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کند و به باور کارشناسان ریشه در قیمت گذاری دستوری دارد.
قیمت گذاری خودرو
بازار خودرو
قیمت گذاری خودرو
بازار خودرو
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۴/۰۴/۲۷
/ سایت اقتصاد ایرانی
بازار خودرو در آستانه تحولی بزرگ/ منتظر خبری مهم باشید
اقتصاد ایرانی: بحران در صنعت خودرو با کاهش تولید و زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور شدت گرفته و مخالفت دولت با افزایش قیمتها، بازار خودرو را در آستانه تحولی بزرگ و شوکی قابلتوجه قرار داده است.
صنعت
قیمت خودرو
صنعت
قیمت خودرو
صنایع
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
چرا خودروساز ایرانی همیشه بدهکار است؟ | ۴۰۰ هزار شغل در خطر
آمارها نشان میدهد زیان انباشته صنعت خودرو سازی به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و طبق گفته مهدی مطلبزاده، عضو کمیته ساخت داخل انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور،خطر از بین رفتن ۴۰۰ هزار شغل در این صنعت تا تابستان وجود دارد.
بازار خودرو
گروه خودروسازی سایپا
بازار خودرو
گروه خودروسازی سایپا
خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ سایت دنده ۶
بحران ساختاری صنعت خودرو؟
طبق صورتهای مالی منتشر شده از ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، زیان انباشته خودروسازان از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. بررسی صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور، شامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو که در سامانه کدال منتشر شده است، به وضوح نشاندهنده عمق مشکلات و بحران ساختاری در …
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت تابناک
دولت، مخالف افزایش ۲۵ درصدی نرخ خودرو/مردم چقدر خودرو را گران تر از کارخانه می خرند؟
به دنبال افزایش زیان انباشته ، کاهش تولید خودروسازان ، صنعت خودروسازی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که به نظر می رسد دیر یا زود در چالش های جدی تری خواهد افتاد.
انجمن قطعه سازان
انجمن قطعه سازان همگن
انجمن قطعه سازان
انجمن قطعه سازان همگن
وضعیت خودروسازان
قیمت محصولات ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - تعطیلی قطعهسازان خودرو با فعالسازی مکانیسم ماشه
عصر خودرو- نشست خبری انجمن صنایع همگن و قطعهسازان خودرو کشور با محوریت بررسی زیان انباشته، بدهی و کمبود نقدینگی صنعت قطعهسازی با حضور اعضای انجمن برگزار شد.
قطعه سازان (۶۳۸)
صنعت قطعه سازی کشور (۸۴۴)
قطعه سازان (۶۳۸)
صنعت قطعه سازی کشور (۸۴۴)
نقدینگی (۶۸)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت صنعت ماشین
چرا صنعت خودرو از چشمانداز ۱۴۰۴ جا ماند؟
صنعت ماشین: سال ۱۴۰۴ فرا رسیده؛ سالی که دو دهه پیش در سند چشمانداز صنعت خودرو قرار بود نقطه اوج این صنعت باشد؛ با تولیدی در تراز جهانی و جایگاهی نخست در منطقه. اما اکنون نهتنها خودروسازی ایران از آن اهداف دور مانده بلکه با کاهش چشمگیر تولید، زیان انباشته سنگین و کم توانی در پرداخت بدهیها در وضعیت …
تولید خودرو
صنعت خودرو ایران
تولید خودرو
صنعت خودرو ایران
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت نورنیوز
زنگ خطر در صنعت خودرو؛ شکاف 600 همتی و سقوط 40 درصدی تولید
دبیر انجمن قطعهسازان کشور با اشاره به فرسودگی زیرساختها و بحران مالی صنعت خودرو، از شکاف 600 هزار میلیارد تومانی قیمت بازار و کارخانه، زیان انباشته 280 همتی خودروسازان و بدهی 150 همتی آنها به قطعهسازان خبر داد و تأکید کرد: «این وضعیت نشانه پیشرفت نیست، بلکه عقبگرد کامل است.»
صنعت خودرو
رکود بازار خودرو
صنعت خودرو
رکود بازار خودرو
شکاف قیمتی خودرو
قطعهسازان کشور
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت خودرونویس
وضعیت قرمز در صنعت قطعه سازی خودرو / هشدار قطعه سازان در خصوص تشدید تعدیل نیرو
آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور در نشست خبری امروز، با اشاره به وضعیت صنعت خودرو اعلام کرد: زیان انباشته خودروسازان در سال جاری به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان و بدهی جاری آنها به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت اکونگار
بدهی ۶۰۰ همتی خودروسازان/ عبور زیان انباشته از ۲۸۰هزار میلیارد
دبیر انجمن قطعهسازان کشور گفت: در حال حاضر زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان شده است.
قیمت خودرو
صنعت خودرو
قیمت خودرو
صنعت خودرو
انجمن قطعهسازان خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - بدهی جاری خودروسازان ۶۰۰ همت شد
عصر خودرو- دبیر انجمن قطعهسازان کشور گفت: در حال حاضر زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به 280 هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار حدود 600 هزار میلیارد تومان شده است.
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
بدهی خودرو (۱۳)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۳
/ سایت صدای بورس
عبور زیان انباشته خودروسازان از مرز ۳۰۵ هزار میلیارد تومان
صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور - منتشر شده در کدال - نشان میدهد که مجموع زیان انباشته این شرکتها در پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
صنعت خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۳
/ روزنامه دنیای اقتصاد
آرزوهای بربادرفته «خودرو»
سال ۱۴۰۴ فرا رسیده؛ سالی که دو دهه پیش در سند چشمانداز صنعت خودرو قرار بود نقطه اوج این صنعت باشد؛ با تولیدی در تراز جهانی و جایگاهی نخست در منطقه. اما اکنون نهتنها خودروسازی ایران از آن اهداف دور مانده بلکه با کاهش چشمگیر تولید، زیان انباشته سنگین و کم توانی در پرداخت بدهیها در وضعیت بحرانی قرار …
ایران
خصوصی سازی
ایران
خصوصی سازی
خودرو
سند چشم انداز
۱۴۰۴/۰۴/۲۲
/ سایت نبض بازار
شکست صنعت خودرو: ۲۸۰ هزار میلیارد تومان زیان در سایه سیاستهای دستوری
ثبت زیان انباشته ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو و سایپا در تیر ۱۴۰۴، نه تنها نشانگر شکست سیاستهای قیمتگذاری دستوری است، که پیامدهای جنگ ۱۲روزه را بر زنجیره تأمین صنعتی آشکار میسازد.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
زیان انباشته
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۴/۲۱
/ سایت صنعت ماشین
پشت پرده عدول سیاست گذاران از تعیین قیمت کارشناسی خودرو
صنعت ماشین: سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان، قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور با تأیید وزارت صمت اعلام شد، اما نکته حائز اهمیت نحوه تعیین این قیمتها است؛ چراکه بنا به اذعان رسمی وزیر صمت، قیمتگذاری نه بر اساس چارچوبهای قانونی، بلکه بر پایه آنچه وی «مصلحت» خوانده صورت گرفته است.
قیمت گذاری خودرو
شورای رقابت
قیمت گذاری خودرو
شورای رقابت
وزارت صمت
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۴/۲۱
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - ۳۰۵ همت زیان خودروسازان
عصر خودرو- براساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان سال1403 با رشد 22درصدی به 305 همت رسید. از مهمترین دلایل این افزایش میتوان به عدم تخصیص ارز در ابتدای سال، حذف ارز نیمایی، فریز قیمتی و قطعیهای مکرر برق اشاره کرد.
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
زیان خودروسازان (۴۱)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۸
/ روزنامه صمت
سیکل معیوب قیمتگذاری دستوری
افزایش قیمت غیرمجاز خودروهای تولیدی ایرانخودرو و سایپا که اخیرا ابلاغ شده و اظهارات نهادهای متولی در اینباره، بار دیگر ضعفها و تناقضهای عمیق در نظام قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو کشور را به نمایش گذاشت. این وضعیت، آشکارا نشان از ناکارآمدی سیاستهای دستوری دارد که سالهاست صنعت خودرو را در باتلاق …
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۴/۱۷
/ سایت صنعت ماشین
۵ پیامد قیمت گذاری دستوری خودرو
صنعت ماشین: اعلام قیمتهای جدید محصولات ایرانخودرو در سال جدید، بار دیگر موضوع قیمتگذاری در صنعت خودرو را به صدر اخبار و مباحث اقتصادی کشور بازگرداند.
قیمت گذاری دستوری خودرو
ایران خودرو
قیمت گذاری دستوری خودرو
ایران خودرو
شورای رقابت
سازمان حمایت
۱۴۰۴/۰۴/۱۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - راهکار افزایش کیفیت و تنوع خودروها
عصر خودرو- قیمت گذاری دستوری در ظاهر زیان انباشته سنگینی را متوجه صنعت خودرو و خودروسازان کرده و ویترین قیمت ها را از سمت دولت به گونه ای حفظ کرده تا منجر به نارضایتی جدی و علنی عمومی نشود اما از طرف دیگر یک مفهوم نهان در پس قیمت گذاری دستوری وجود دارد که کمتر به آن توجه می شود : عدم به روز رسانی قیمت …
شورای رقابت (۸۹۸)
صنعت خودرو (۱۳۶)
شورای رقابت (۸۹۸)
صنعت خودرو (۱۳۶)
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت اقتصادنیوز
رونمایی از زیان انباشته خودروسازی
اقتصادنیوز: طبق گزارشی که اخیر از وضعیت فعلی صنعت خودرو منتشر شده، زیان انباشته دو شرکت بزرگ خودروساز به رقم ۲۸۰ همت رسیده این در شرایطی است که با استناد به همین گزارش تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ رقم زیان انباشته خودروسازان ۲۵۰ همت ثبت شده بود.بدینترتیب زیان انباشته ایران خودرو و سایپا رشد ۱۲ درصدی را به …
خودرو
خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت صنعت ماشین
۲۸۰ همت زیان انباشته خودروسازی
صنعت ماشین: طبق گزارشی که اخیر از وضعیت فعلی صنعت خودرو منتشر شده، زیان انباشته دو شرکت بزرگ خودروساز به رقم ۲۸۰ همت رسیده این در شرایطی است که با استناد به همین گزارش تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ رقم زیان انباشته خودروسازان ۲۵۰ همت ثبت شده بود.....
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
قیمت گذاری دستوری خودرو
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ روزنامه صمت
خصوصیسازی در سایه مدیریت دولتی!
خصوصیسازی صنعت خودرو در ایران، بهعنوان یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور، همواره موضوعی پرچالش و بحثبرانگیز بوده است. با وجود اعلامهای متعدد و وعدههای دولتهای گوناگون برای واگذاری سهام شرکتهای بزرگ خودروسازی مانند ایرانخودرو و سایپا و حتی واگذاری بخشهایی از این صنعت، روند خصوصیسازی صنعت …
سایپا
قیمتگذاری
سایپا
قیمتگذاری
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۴/۱۰
/ روزنامه شرق
بحران نقدینگی و بدهیهای نجومی، بزرگترین کابوس صنعت قطعهسازی
اگر روزگاری صنعت خودرو و قطعهسازی ایران به عنوان نشانه غرور صنعتی یک ملت و موتور پیشرفت اقتصادی کشور شناخته میشد، امروز در میانه طوفان بیسابقه نقدینگی، بدهی، زیان انباشته، سیاستهای ناکارآمد و کمبود حمایتهای هدفمند، آخرین امیدهای خود برای زنده ماندن را به تلاش شبانهروزی کارگران و تدابیر دولتمردان …
خودروسازی
ارز خودرو
خودروسازی
ارز خودرو
قیمت گذاری دستوری خودروها
قطعه سازی خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۰
/ سایت صنعت ماشین
جزئیات چند خواسته اصلی قطعه سازان در بسته حمایتی
صنعت ماشین: وزیر صمت در شرایطی وعده اعطای بسته حمایتی به قطعه سازان را مطرح کرده که فعالان این صنعت معتقدند حتی بدون ارائه چنین بستههایی نیز میتوان مسیر نجات قطعه سازی را هموار کرد....
قطعه سازان
صنعت قطعه سازی
قطعه سازان
صنعت قطعه سازی
زنجیره تامین خودرو
زیان انباشته
۱۴۰۴/۰۴/۰۸
/ سایت صنعت ماشین
نقدینگی کافی، پاشنه آشیل استمرار تولید در صنعت خودرو
صنعت ماشین: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با اعضای هیات رئیسه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور از ابلاغ بسته جامع حمایت از تولید در شرایط اضطراری خبر داد؛ ضمن اینکه قطعه سازان نیز به مشکلات مزمن و جاری صنعت خودرو و زنجیره تامین اشاره و اعلام کردند اگر برای تامین نقدینگی این صنعت به صورت فوری، …
صنعت خودرو
قطعه سازان
صنعت خودرو
قطعه سازان
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۰۴
/ سایت صنعت ماشین
آزادسازی کامل قیمت خودرو زمینه ساز افزایش رقابت میشود
صنعت ماشین: کارشناس خودرو گفت: آزادسازی کامل بازار و ایجاد رقابت بیشتر برای رضایت مصرفکنندگان ضروری است.
آزادسازی قیمت خودرو
زیان انباشته
آزادسازی قیمت خودرو
زیان انباشته
بازار خودرو
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۳/۲۲
/ خبرگزاری ایسنا
گله قطعه سازان از قیمت گذاری دستوری و تاخیر در پرداخت مطالبات
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، قیمتگذاری دستوری را بهعنوان عامل اصلی زیان انباشته خودروسازان، افزایش بدهی به قطعهسازان و تهدید چرخه تولید دانسته و خواستار تصمیم فوری رئیسجمهور برای حذف نظام قیمتگذاری فعلی شد تا از توقف تولید جلوگیری شود.
قطعهسازی
صنعت قطعهسازی
قطعهسازی
صنعت قطعهسازی
خودروسازی
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت سنا
رفتارهای متناقض سیاستگذاران در حوزه خودرو، اعتماد سهامداران را به خطر انداخته است + ویدئو
حجتاله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به ماجرای افزایش سرمایه دو خودروساز بزرگ بورسی اشاره کرد و گفت: این شرکتها با بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، قرار بود با استفاده از ماده ۱۴۱ و از محل تجدید ارزیابی داراییها افزایش سرمایه دهند. مشروط به ارائه برنامه خروج از زیان با سه تعهد: …
صنعت خودروسازی
سهامداران
صنعت خودروسازی
سهامداران
حجت اله صیدی
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت سرمایه و بورس
زیان انباشته ۲۵۰ هزار میلیاردی؛ پیامد ادامه قیمتگذاری دستوری خودرو - سرمایه و بورس
اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار آزاد در سالهای اخیر آنقدر زیاد شده که خرید خودرو برای مصرفکنندگان واقعی به یک قرعهکشی شبیه است. کارشناسان اقتصادی معتقدند که تنها راه پایان دادن به این وضعیت، حذف کامل قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو است.
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت صنعت ماشین
خودروسازان برای توقف قیمت گذاری دستوری چه راهکار قانونی دارند؟
صنعت ماشین: زیاندهی خودروسازان بزرگ کشور به یکی از مهمترین بحرانهای این بنگاههای اقتصادی تبدیل شدهاست؛ قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو در اظهاراتی صریح اعلام کرد این شرکت روزانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان زیان جدید تولید میکند....
خودروساز
وزارت صمت
خودروساز
وزارت صمت
قیمت گذاری دستوری خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۱۹
/ سایت اندیشه قرن
پایان لاتاری خودرو با حذف قیمتگذاری دستوری!
تریبون اقتصاد_اختلاف قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه، خرید بدون واسطه را برای مصرف کنندگان واقعی به یک بخت آزمایی تبدیل کرده که کارشناسان معتقدند رهایی از آن در گرو حذف قیمت گذاری و فروش دستوری خودرو است. به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲ سال از واگذاری قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت می گذرد؛ زمستان ۹۱ و …
۱۴۰۴/۰۳/۱۹
/ سایت صنعت ماشین
سه سناریوی قیمت گذاری خودرو
صنعت ماشین: معاون وزیر صمت هفته گذشته در حالی وعده اصلاح قیمت خودرو تا پایان خردادماه را مطرح کرد که خودروسازان ظاهرا امیدی به تحقق این وعده ندارند و با در پیش گرفتن مسیری متفاوت، تصمیم به عرضه خودرو در بورسکالا گرفتهاند.
ایران خودرو
شورای رقابت
ایران خودرو
شورای رقابت
خودروسازان
وزارت صمت
۱۴۰۴/۰۳/۱۸
/ سایت صنعت ماشین
عرضه خودرو در بورس به نفع خودروساز یا خریدار؟
صنعت ماشین: چراغ سبز بورس برای عرضه خودرو در بازار سرمایه بار دیگر به گمانه زنیها درباره میزان موفقیت این شیوه، آن هم در شرایطی که خودرو دیگر یک کالای مصرفی نیست، دامن زده چرا که صنعت خودرو در ۱۲ سال اخیر بیش از نوع عرضه، از قیمت گذاری دستوری آسیب دیده است.
عرضه خودرو در بورس کالا
بورس کالا
عرضه خودرو در بورس کالا
بورس کالا
بورس کالا در بازار خودرو
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۳/۱۵
/ سایت اندیشه قرن
ثبت نام ایران خودرو امروز پنجشنبه 15 خرداد 1404+ لینک ثبت نام ایران خودرو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن، مدیرعامل ایرانخودرو امروز در جریان بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بورس کالای ایران با اشاره به وضعیت مالی نامناسب ایرانخودرو گفت: با توجه به شرایط سخت و زیاندهی ایرانخودرو به دلیل قیمتگذاری دستوری و چشمپوشی از واقعیتهای اقتصادی و تعلل طولانی مدت سازمان حمایت …
۱۴۰۴/۰۳/۱۳
/ سایت خبرآنلاین
خودرو بورس کالایی،بستر رانت و نوسانگیری
هر از گاهی نیز شاهد هستیم که خودروسازها چه دولتی و چه خصوصی از «اصلاح قیمت» سخن میگویند. البته این اصطلاح عملاً معادل «افزایش قیمت» است. این چرخه تکراری باعث میشود بخشی از ضرر و زیان انباشته خودروسازها جبران شود، اما باز پس از چند ماه همان داستان تکرار میشود.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
وزارت صنعت معدن و تجارت
قیمت روز خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۱۳
/ سایت تجارت نیوز
عرضه در بورس کالا گامی ضروری برای اصلاح ساختار صنعت خودرو است
سید حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: یکی از مهمترین عواملی که در سالهای اخیر به تضعیف تولید، اختلال در تأمین قطعات و محدودیت در تأمین مالی در صنعت خودرو منجر شده، تداوم قیمتگذاری دستوری، بهویژه در شرایط تحریم بوده است. این سیاست نهتنها بازده سرمایهگذاری را بهشدت کاهش داده، بلکه موجب زیان …
بورس کالا
پربازده ترین صنایع بورسی
بورس کالا
پربازده ترین صنایع بورسی
عرضه خودرو در بورس کالا
۱۴۰۴/۰۳/۱۳
/ سایت اندیشه قرن
عرضه محصولات ایرانخودرو در بورس!
تریبون اقتصاد_مدیرعامل ایران خودرو گفت: به دلیل قیمتگذاری دستوری و تعلل طولانی مدت سازمان حمایت برای تعیین تکلیف وضعیت قیمتگذاری، در هیاتمدیره ایرانخودرو تصمیم گرفتیم از ظرفیت قانونی و شفاف بورس کالا برای عرضه محصولات استفاده کنیم. به گزارش ایران جیب، عادل پیرمحمدی مدیرعامل ایرانخودرو امروز در جریان …
۱۴۰۴/۰۳/۱۲
/ سایت اندیشه قرن
حراج جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی
مدیرعامل ایران خودرو:با تصمیم هیات مدیره، محصولاتمان را در بورس کالا عرضه میکنیم زیان هر روزه ایرانخودرو با تعلل سازمان حمایت قابل چشمپوشی نیست به گزارش عصر خودرو ؛ مدیرعامل ایرانخودرو امروز در جریان بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بورس کالای ایران با اشاره به وضعیت مالی نامناسب ایرانخودرو گفت: …
۱۴۰۴/۰۳/۱۲
/ خبرگزاری مهر
قیمتگذاری دستوری خودرو به ایستگاه پایانی میرسد؟
با گذشت بیش از یک دهه از اجرای سیاست قیمتگذاری دستوری خودرو و وعده های فراوان درباره اصلاح این سیاست، وزارت صمت در وعده ای جدید اعلام کرده که اصلاح فرایند قیمت گذاری در خرداد کلید می خورد.
شورای رقابت
وزارت صنعت معدن و تجارت
شورای رقابت
وزارت صنعت معدن و تجارت
قیمت گذاری دستوری
حذف قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۴/۰۳/۱۲
/ سایت آخرین خبر
خرداد، نقطه پایان قیمتگذاری دستوری خودرو؟
ایسنا/در حالی طی سالهای اخیر، صنعت خودرو با چالشهای مزمن تولید و زیان انباشته دستوپنجه نرم میکند که خرداد ۱۴۰۴ بهعنوان ماهی سرنوشتساز برای تعیین تکلیف یکی از اصلیترین گرههای این صنعت یعنی قیمتگذاری دستوری مطرح شده است؛ معاون وزیر صمت در این خصوص ضمن انتقاد صریح از نظام قیمتگذاری دستوری خود
بازار خودرو
خودرو
بازار خودرو
خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۱۲
/ خبرگزاری ایسنا
خرداد، نقطه پایان قیمتگذاری دستوری خودرو؟ / مطالبه دیرینه خودروییها در انتظار اجماع ملی
در حالی طی سالهای اخیر، صنعت خودرو با چالشهای مزمن تولید و زیان انباشته دستوپنجه نرم میکند که خرداد ۱۴۰۴ بهعنوان ماهی سرنوشتساز برای تعیین تکلیف یکی از اصلیترین گرههای این صنعت یعنی قیمتگذاری دستوری مطرح شده است؛ معاون وزیر صمت در این خصوص ضمن انتقاد صریح از نظام قیمتگذاری دستوری خودرو، از …
قیمتگذاری دستوری خودرو
قیمتگذاری خودرو
قیمتگذاری دستوری خودرو
قیمتگذاری خودرو
شورای رقابت
وزارت صنعت
۱۴۰۴/۰۳/۱۲
/ سایت صنعت ماشین
اصلاح فوری قیمت گذاری دستوری/ هشدار دبیر انجمن درباره بحران نقدینگی و زنجیره تامین
صنعت ماشین: در جریان بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، همایش بین المللی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران (IIAC) با موضوع «چالشها و فرصتها» به میزبانی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازی کشور برگزار شد. این همایش با حضور فعالان صنعت خودرو و قطعهسازی به بررسی موانع و راهکارهای …
IIAC
صنعت قطعه سازی
IIAC
صنعت قطعه سازی
صنعت خودروسازی
قطعات خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۱۱
/ سایت پرشین خودرو
ام الفساد صنعت خودرو چیست؟ / اعلام نقدینگی لازم برای تولید ۱.۵ میلیون خودرو
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با هشدار نسبت به وضعیت دشوار زنجیره تامین خودرو، تاکید کرد: امالفساد صنعت خودرو، قیمت گذاری دستوری است که باعث ایجاد شکاف ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی و زیان انباشته ۲۵۰ همتی در این صنعت شده است.
صنعت خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۱۱
/ روزنامه ستاره صبح
دخالت سازمان حمایت و وزارت صمت در شورای رقابت ضرر و زیان برای خودرو سازان داشته و دارد
گفتوگویی تحلیلی ستاره صبح با محسن بهرامی ارض اقدس به عملکرد شورای رقابت، نظام قیمتگذاری خودرو، چالشهای خصوصیسازی در صنعت خودروسازی، و سیاستهای واردات خودرو در ایران پرداخته است . این مصاحبه به بررسی دلایل زیان انباشته خودروسازان، اثرات انحصار بازار، و راهکارهای پیشنهادی برای ایجاد فضای رقابتی و …
۱۴۰۴/۰۳/۰۵
/ سایت صنعت ماشین
بخش خصوصی هزینه تولید خودرو را کنترل کرد
صنعت ماشین: فروردین ۱۴۰۴ برای صنعت خودرو با نشانههایی از تعدیل در روند فزاینده هزینهها آغاز شد.
تورم
تولید خودرو
تورم
تولید خودرو
زیان انباشته
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۴/۰۳/۰۴
/ سایت صنعت ماشین
12 سال بنبست در خودروسازی
صنعت ماشین: طی ۱۲سال گذشته، بازار خودرو بهجای پیروی از مکانیزمهای بازار رقابتی و سازوکارهای عرضه و تقاضا، همواره تابع سیاستگذاری دستوری بوده و با وجود خصوصیسازی، دولت همچنان با حفظ نقش قیمتگذار، مانع رقابت و توسعه در این بازار شده است.
خصوصی سازی
قیمت گذاری دستوری
خصوصی سازی
قیمت گذاری دستوری
وزارت صمت
صنعت خودروسازی
۱۴۰۴/۰۳/۰۳
/ سایت انتخاب
زیان انباشته خودروسازان تا پایان پاییز گذشته، حدود ۲۲۳ همت اعلام شده/ وجود بیش از ۳۰ نهاد تصمیمساز برای صنعت خودرو، شبیه به چندتا شدن آشپز است که نهایتاً آش را یا شور میکنند یا بینمک
مسیح فرزانه اظهار داشت: اگر قرار باشد مسیر خصوصیسازی به درستی طی شود این مسیر باید با نگاه جمعی و کارشناسی طی گردد که اگر این چنین نشود، نمونه همین رویه ۴ دهه اخیر خواهد بود که برخی از خودروها صرفاً بدلیل نگاه شخصی افراد تصمیم ساز در این حوزه وارد خط مونتاژ شدند یا واردتشان صورت گرفت، اما بدلیل عدم …
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۴/۰۳/۰۳ - ۲۰:۰۹:۵۸
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
دریافت اخبار بیشتر
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی