شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
آستون مارتین DB۹
خودروهای اسپورت واقعی، خودروهایی هستند كه به گیربكس دستی مجهز باشند». این دیدگاه علاقهمندان به رانندگی در سرتاسر جهان، مشكل بزرگ پیش پای شركت آستون مارتین قرار داده است.
از زمان تولید DB۹ در سال گذشته تاكنون، شركت استون مارتین تنها مدل دنده اتوماتیك آن را تولید كرده و همانگونه كه انتظار میرفت، سیستم گیربكس خودكار آن از سوی برخی رانندگانی كه توقعات بیشتری در زمینه كارایی این خودرو داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت.
خبر خوب ما این است كه سرانجام عقیده خریداران به گوش سازنده مجموعه گیربكس DB۹ كه تحت مالكیت شركت فورد قرار دارد، رسید و یك گیربكس دستی نیز برای این خودرو طراحی و وارد خط تولید شد. اكنون باید منتظر ماند و دید كه آیا گیربكس جدید هیجان رانندگان این سوپر خودرو را ارضاء خواهد كرد یا خیر.
باید به این نكته نیز اشاره كرد كه در واقع قلب طپنده آستون، موتور آن است. دنده دستی DB۹ از لحاظ تقسیم قدرت موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری این خودرو، درست همانند همتای اتوماتیك خود عمل میكند. گیربكس اتوماتیك با توجه به نیروی۴۵۰اbhp و گشتاور ۵۷۰اNm كه به چرخهای عقب اعمال میكند، به خودی خود سرعت بالایی به DB۹ میبخشد. با این وجود، علاقهمندان DB۹ از دانستن این مطلب خوشحال خواهند شد كه دنده دستی، این خودرو را سریعتر از قبل نیز خواهد كرد.
دنده را در وضعیت یك قرار دهید و كلاچ را رها كنید، آستون همانند تیری كه از كمان رها شده است شتاب میگیرد. سازنده DB۹ ادعا میكند شتاب صفر تا ۱۰۰ كیلومتر این خودرو در مدل دنده دستی ۸/۴ ثانیه است كه ۱/۰ ثانیه سریعتر از مدل دنده اتوماتیك است.
DB۹ در دندههای بالاتر عملكرد یك خودروی رویایی را به نمایش میگذارد. محدوده سرعت بهینه برای این خودرو در جادههای معمولی ۷۰ مایل در ساعت میباشد. البته هنوز یك یا دو نگرانی دیگر وجود دارد. در زمان رانندگی در بعضی از جادههای مناسب در ولز، آستون ثابت كرد كه صرفنظر از سرعت باور نكردنی هنوز از آرمانهای خود كمی فاصله دارد.
DB۹ مجهز به دنده دستی، همانند تمامی DB۹هایی كه تاكنون آزمایش شدهاند، در سرعتهای بالا این حس را به سرنشین خود القاء میكند كه گوشه دربها به خوبی چفت نشدهاند. گرچه ما هیچگاه از كمبود نیروی كشش این خودرو شكایتی نداشتهایم، ولی DB۹ نتوانسته است حس اعتماد به خود را در راننده ایجاد كند.
در اكثر مواقع، DB۹ در محدوده سرعت بهینه خود بخوبی و بدون هیچگونه مشكلی رانده میشود و احساس لذت راننده از شرایط موجود را بهطور كامل به وجود میآورد. شكل ظاهری DB۹ بسیار شیك و مدرن بوده و تلاش رقبایی نظیر پورشه و بنتلی را در رقابت با خود، بیاثر گذاشته است. پیشرفت در زمینه طراحی داخل این خودرو تداوم یافته ولی سطح كیفی مواد بهكار رفته باعث شده است تا هزینه ساخت خودرو مبلغ فروش آن را تا بیش از ۱۰۰ هزار یورو افزایش دهد.
خریدارانی كه مایل به خرید DB۹ با دنده دستی هستند، باید مبلغی معادل ۳ هزار یورو بیش از قیمت مدل اتوماتیك آن بپردازند. در این صورت، DB۹ با وجود قیمت ۱۰۳۰۰۰ یورویی خود، خودرویی ارزانقیمت تلقی نخواهد شد.
www.bbc.co.uk :منبع
مترجم: داریوش افقی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انگلیس انتخابات دولت حجاب مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم چین روز معلم رهبر انقلاب نیکا شاکرمی
سیل ایران هواشناسی آتش سوزی سازمان هواشناسی شهرداری تهران هلال احمر پلیس قوه قضاییه معلم آموزش و پرورش فضای مجازی
ترکیه خودرو تورم قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان بانک مرکزی
ساواک تلویزیون موسیقی سریال شهاب حسینی تبلیغات مسعود اسکویی سینمای ایران دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر آتیلا حجازی علی خطیر باشگاه استقلال بازی لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا
اپل هوش مصنوعی آیفون صاعقه موبایل گوگل ناسا عکاسی تلفن همراه مدیران خودرو
کبد چرب چای دیابت فشار خون طول عمر