شنبه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / 20 July, 2024
مالبند
هدایت ارابههای سنگین، یعنی ارابههای دارای چهار چرخ، خیلی دشوار بود اما چون مالبند سینهای متحرک که گردش واگن را آسان میکرد، هدایت آن بهتر شد. علاوه بر این مسأله فنر بندی هم در میان بود. نخستین کالسکهای که دارای مالبند سینهای متحرک بود... چنین مینماید که خاستگاه مالبند سینهای متحرک، مستقیماً ارابهها از طریق محور خود به مفصل ارابه دیگر اتصال دارد. این کارتها گردش وسیع ارابه را امکان میدهدو واگنهائی از این دست به علت نداشتن تعادل، به آسانی واژگون میشدند. ارابههای واقعی حمل توپ ظاهراً تنها در سالهای نخستین سده شانزدهم ساخته شدند.
مالبند
در مالبند دلیجانها تغییراتی داده شد تا از نیروی کشش اسبها استفاده بیشتری بهعمل آید. در مالبندهای داراییوغ در دورگردن حیوان، نیروئی که از یک اسب برای کشیدن دلیجان بهدست میآمد، از نیروی یک خر بیشتر نبود.
مالبند شانهای حدود ۶/۳ برابر مالبند گردنی نیرو تأمین میکند اما حمل و نقل بارهای بزرگ با گاو انجام میگرفت [۷].
۷ ـ تاریخ صنعت و اختراع ـ ترجمه عبدالله ارگانی
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم پزشکیان دولت نماز جمعه محمدجواد ظریف رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ظریف مجلس شورای اسلامی
اصفهان قتل گرمای هوا هواشناسی تهران سازمان هواشناسی پلیس شهرداری تهران وزارت بهداشت پشه آئدس گرما سلامت
قیمت خودرو دولت سیزدهم برق مایکروسافت واردات خودرو خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت دلار بازنشستگان بازار خودرو مسکن
کربلا بازیگر امام حسین تلویزیون سینما اوشین امام حسین (ع) دفاع مقدس سینمای ایران
اینترنت هواپیما فناوری دانشگاه تهران باتری
دونالد ترامپ اسرائیل رژیم صهیونیستی یمن تل آویو فلسطین آمریکا غزه جو بایدن ترامپ روسیه جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال نقل و انتقالات نقل و انتقالات لیگ برتر تراکتور باشگاه پرسپولیس علی علیپور لیگ برتر لیگ برتر ایران سپاهان مهدی طارمی
ویندوز مغز ناسا سامسونگ عیسی زارع پور موبایل هوش مصنوعی سرعت اینترنت گوگل
رژیم غذایی ویتامین پوست کاهش وزن افسردگی بارداری