جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
۲۹ خرداد: در شهر چه گذشت؟!
حتما برای شما هم پیش آمده که برای باز کردن در بطری نوشابههای شیشهای دچار مشکل شده و چون دربازکن در اختیار نداشتید به هر ابزاری برای باز کردن در بطری متوسل شدهاید
تا قبل از ورود بطریهای پلاستیکی نوشابه به بازار استفاده از بطریهای شیشهای بسیار مرسوم بود و این بطریها میبایست با استفاده از دربازکن در داخل مغازه یا خانه باز میشدند.
اکنون نیز با وجود ورود بطریهای پلاستیکی به بازار، برخی کارخانهها، نوشابه و آبمیوههای شیشهای تولید میکنند. این در حالی است که اخیرا برخی از آنها برای حل مشکل دربازکن از روش پیچی کردن درپوشهای بطریهای شیشهای استفاده کردهاند.
این درپوشها ظاهری شبیه درپوشهایی دارند که با دربازکن باز میشوند اما در واقع تنها با یک پیچش ساده میتوان آنها را گشود. با توجه به سهولت گشودن در این شیشهها، تعمیم استفاده از این درها به محصولات سایر تولیدکنندهها هم منطقی به نظر میرسد.
احترام به مشتری
هرچند احترام به مشتری جزء اصول اولیه همه مراکز و شرکتهایی است که وظیفه خدمات رسانی به ارباب رجوع و مشتری را برعهده دارند، اما گاهی در عمل به حقوق مشتری توجه چندانی نمیشود.
این در حالی است که احترام به حقوق مشتری و تلاش برای جلب رضایت آنها در برخی سازمانها، میتواند به الگویی برای سایر شرکتها تبدیل شود.
به عنوان مثال برخی شرکتها که برای خدمات خود از قبیل تورهای مسافرتی اقدام به چاپ آگهی میکنند در صورت تمایل مشتری، به صورت رایگان برای او عکس و بروشور و هزینه تور را ارسال میکنند.
از سوی دیگر مسئول مربوط نیز در تماس تلفنی اطلاعات جزئی را هم در اختیار مشتری قرار میدهد و حتی در صورتی که تماس گیرنده قصد نداشته باشد از این خدمات استفاده کند، اطلاعرسانی را وظیفه خود میداند.
این در حالی است که برخی شرکتها که در زمینه مشابهی فعالیت میکنند نه تنها بروشور و عکس به مشتری ارائه نمیدهند، بلکه ارائه جزئیات بیشتر را هم به مراجعه حضوری مشتری موکول میکنند.
کارمند رفته گل بچینه
این طور که برخی مراجعان بانکها، پای باجه بانک میگویند، برخی کارمندان نیز به چیدن گل علاقه خاصی دارند. صف طولانی این باجهها به علاوه خونسردی کارمندی که برخلاف سایر همکارانش هیچ توجهی به حقوق ارباب رجوع ندارد منجر به نارضایتی شهروندان میشود.
با وجود باسابقه بودن این تخلف کارمندان و نبود هیچ توجیهی برای غیبت طولانی آنها، برخی رؤسای شعبههای بانک نیز خود را در قبال شهروندان مسئول نمیدانند و شبیه به یک نوار ضبط شده هر بار وعده حاضر شدن کارمند غایب را میدهند.
البته در بسیاری از بانکها نیز مشاهده میکنیم که شهروندان به گفته خودشان از آنجا که به این مشکل عادت کردهاند لب به شکایت نمیگشایند. در پایان یادآوری این نکته نیز ضروری است که غیبت طولانی مدت کارمندان بدون جایگزین، مختص بانکها نبوده و سایر سازمانها و ادارات نیز به آن مبتلا هستند.
بازیافت شیشهای
تا پیش از این، نوشیدنیها در بطریهای پلاستیکی پر میشد که گاه حتی روی طعم نوشیدنی تاثیر منفی داشت اما این اواخر در حالی که اغلب تولیدکنندههای نوشیدنیهای گوناگون به بطریهای شیشهای رو آوردهاند جای سطلهای ویژه بازیافت شیشه در خیابانها حسابی خالیاست.
در تمام کشورهای دارای صنعت پیشرفته بازیافت در تمام خیابانها و کنار هر فروشگاهی میتوان این سطلهای ویژه را مشاهده کرد و از آن برای دور انداختن بطریهای شیشهای استفاده کرد؛
به طور حتم چنانچه تعداد سطلهای تفکیک زبالههای خشک، تر، شیشه و کاغذ در سطح شهر بیشتر شود به موازات آن شاهد گسترش فرهنگ تفکیک زبالهها و بازیافت آن خواهیم بود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
یسنا هلال احمر قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی دولت سیزدهم قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین نوار غزه چین ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن طوفان الاقصی
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه