چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۴۰۳ / 17 July, 2024
پیچش سنجتنش مغناطیسی
سه حلقه در اطراف محور نصب شده است اما هیچکدام با آن در تماس نیستند. هر سه حلقه دارای تعدادی مساوی قطبهای الکترو مغناطیسی هستند و قطبهای حلقه وسطی مقداری به جلو کشیده شدهاند. بهطور کلی نیم راه قطبهای دو حلقه دیگر قرار میگیرند. یک جریان متناوب به حلقه مرکزی تغذیه میشود که در نتیجه آن، یک میدان مغناطیسی ۴۵ درجهٔ نسبت به خط مرکزی محور برپا میشود. بوبینهای حلقههای بیرونی بهصورت سری متصل شده و سپس سیم پیچیهای حلقه بهصورت متقابل نسبت به یکدیگر تشکیل میشوند. بنابراین این مجموعهٔ در حقیقت یک ترانسفورمر کامل است بهطوریکه حلقه مرکزی سیم پیچی اولیه آن بوده، حلقههای بیرونی در حکم ثانیه آن و بالاخره فلز، محور کامل کننده مدار مغناطیسی است. صفحه شیر یا توپی آن ممکن است تک نشیمنی یا دو نشیمنی بوده و دارای اشکال مختلف باشد. اشکلا و انواع مختلف با توجه به نوع کنترل مورد نیاز و رابطه میان بلند شدن شیر و جریان مایع انتخاب میشوند.
حرکت دیافراگم، صفحه شیر را به حرکت درآورده همچنین باعث حرکت آویزه نیز میشود. وقتی صفحه شیر رد وضعیت صحیح خودش قرار گیرد یک وضعیت تعادل برقرار خواهد شد. چنین نظم و ترتیبی اجازه استفاده از یک منبع نیروی جداگانهای در جهت راهاندازی شیر میدهد.
پیچشسنج ترانسفورمری
دو قطعه فلزی ریختهگری شده، بهطریقی قرار گرفتهاند تا تشکیل یک مدار مغناطیسی بافاصله هوائی متغیری را بدهند. دو قطعه مذکور به محور منگنه شده و توسط نوا رهای فلزی نازک به یکدیگر متصل میگردند.
نوارهای اتصال دهنده، اگرچه موجب انتقال کشش میشوند ولی در برابر حرکت چرخشی دو پوسته نسبت به یکدیگر، مقاومتی از خود نشان نخواهند داد. یک ترانسفورمردیفرانسیلی میان دو پوسته نصب گردیده است بهطوریکه دو سیم پیچ مربوط در اطراف یک قطعه پیچیده شده و هسته آهنی، قسمتی از پوسته دیگر را پدید میآورد. یک ترانسفورمریفرانسیلی دیگر در مدار نشان دهنده قرار گرفته که فاصله هوائی آن بهوسیله یک پیچ میکرومتری تنظیم میشود. بوبینهای اولیه دو ترانسفورمر که بهصورت سری متصل شدهاند توسط برق جریان متناوب تغذیه میشوند. بوبینهای ثانویه طوری متصل شدهاند که نیروهای محرکه الکتریکی القائی با یکدیگر مخالفت کرده و هنگامیکه یک ترانسفورمر دارای اختلاف فاصله هوائی متفاوتی نسبت به دیگری میباشد، یک جریان در مدار جاری خواهد شد.
پیچشسنج (تورشنمتر) اگر گشتاور پیچشی یک محور مشخص باشد، با داشتن سرعت زاویهای آن میتوان، توان موتور رااندازهگیری کرد که این توان از رابطه زیر بدست میآید:
گشتاور پیچشی X سرعت دورانی = توان محوری گشتاور یک محور میتوان با اندازهگیری تنش پارگی یا زاویه تاپ (پیچشی) بهوسیله یک پیچش سنج محاسبه کرد.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت سیزدهم عزاداری علی باقری دولت چهاردهم پزشکیان دولت رئیس جمهور ترور رهبر انقلاب علیرضا زاکانی
شهرداری تهران محرم هواشناسی تهران قتل تب دنگی زلزله تیراندازی اربعین پشه آئدس عزاداری محرم شورای شهر تهران
واردات خودرو قیمت دلار خودرو قیمت طلا قیمت خودرو حقوق بازنشستگان بازنشستگان سایپا ترافیک بازار خودرو ایران خودرو همستر کامبت
عاشورا سینمای ایران وزیر ارشاد امام حسین تلویزیون دفاع مقدس لیلی رشیدی مهران غفوریان سینما مداحی سریال مختارنامه
فناوری ماه
دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه ترور ترامپ چین جو بایدن طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال علیرضا بیرانوند رئال مادرید تراکتور باشگاه پرسپولیس یورو 2024 نقل و انتقالات لیگ برتر رامین رضاییان تیم ملی اسپانیا تیم ملی انگلیس
هوش مصنوعی دیابت ناسا اینترنت کد مورس شیائومی اپل
کاهش وزن گرمازدگی تخم مرغ افسردگی