جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا

راهکارهای تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران قسمت چهارم مهارت های ارتباط غیرکلامی زبان رفتار


راهکارهای تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران قسمت چهارم مهارت های ارتباط غیرکلامی زبان رفتار

زبان گفتاری تنها وسیله ارتباطی انسان نیست زیرا, پیام های انسانی چنان پیچیده اند که هیچ کلامی گویای آن نیست

زبان گفتاری تنها وسیله ارتباطی انسان نیست. زیرا، پیام‌های انسانی چنان پیچیده‌اند که هیچ کلامی گویای آن نیست. به همین دلیل، یک نگاه، لحن صدا یا یک حرکت سر و دست، حامل پیامی است که از عمق درون سرچشمه می‌گیرد و معنای ارتباط را مشخص می‌سازد. زبان رفتار کامل‌ترین وسیله ارتباط نیست. اما غالباً روشن‌تر از زبان کلمات و گفتار، سخن می‌گوید؛ جرا که زبان احساسات و عواطف است. زبان رفتار که بخش عمده‌ ارتباطات غیرکلامی را تشکیل می‌دهد، شامل رفتارهایی است که به کمک آن‌ها بهترمی‌توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. مانند : نحوه نشستن، حرکات بدن، حالت‌های صورت و ... دراین مقاله پس از شناخت مهارتهای ارتباط غیرکلامی (زبان رفتار ، بعضی از اصول و مبانی تقویت این مهارت‌ها ارائه می شود.

عنوان فایل
راهکارهای تقویت و توسعه مهارت‌های ارتباطی در مدیران - قسمت چهارم: مهارت‌های ارتباط غیرکلامی (زبان رفتار) application/msword
76def5069327ed6ca2ec2c594026702d.doc
86 KB
دانلود

محمد رضا عباسی