چهارشنبه, ۳۰ خرداد, ۱۴۰۳ / 19 June, 2024
مجله ویستا

تبلیغات مناسبتی باید با خلاقیت آمیخته شود


تبلیغات مناسبتی باید با خلاقیت آمیخته شود

بسیاری معتقد هستند که یک کار تبلیغاتی قوی سریع‌ترین راه برای انتقال پیام است. حالا اگر آثار تبلیغاتی به نوعی با مناسبت‌هایی که برای مخاطبین اهمیت داشته و خاطره‌انگیز هستند …

بسیاری معتقد هستند که یک کار تبلیغاتی قوی سریع‌ترین راه برای انتقال پیام است. حالا اگر آثار تبلیغاتی به نوعی با مناسبت‌هایی که برای مخاطبین اهمیت داشته و خاطره‌انگیز هستند پیوند بخورند، مسلما اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

ما در کشور مناسبت‌خیزی زندگی می‌کنیم. البته تیزرها یا سایر تبلیغات مناسبتی در ایران معمولا با تبریکی خشک و خالی یا نهایتا نوید فروشی ویژه همراه هستند که به هیچ وجه جذابیت ندارند. در واقع این آثار فاقد عنصر خلاقیت هستند و گاهی چنان اجرای بدی پیدا می‌کنند که به ضد تبلیغ تبدیل می‌شوند. علت چیست؟

فرهنگ به‌کارگیری از خلاقیت برای اثربخشی بهتر، در آثار تبلیغاتی ایران تازه در حال فراگیر شدن است. با این حال این فرهنگ در مناسبت‌ها به کلی فراموش و فقط دیده شدن صرف اثربخش تلقی می‌شود.

برخی از موسسات و شرکت‌های خارجی تلاش کرده اند که عید کریسمس را با مشتریان و مخاطبان خود جشن بگیرند. بنابراین از عنصر خلاقیت کمک گرفته شده تا حافظه مخاطبین در مورد مفاهیم، نشانه‌ها، رمزها، رنگ‌ها و... کریسمس تحریک شوند و این آثار را به یادماندنی کنند.