جمعه, ۲۹ تیر, ۱۴۰۳ / 19 July, 2024
مجله ویستا

ارزیابی تیتروار فیلم های مهم جشنواره سی ام فیلم فجر


ارزیابی تیتروار فیلم های مهم جشنواره سی ام فیلم فجر

اگرچه نظم این دوره جشنواره قابل تقدیر است اما کیفیت پایین اغلب آثار سینمایی باعث شد تا با یکی از بی کیفیت ترین دوره های جشنواره فیلم فجر در نیم دهه اخیر روبرو شویم. در متن حاضر …

اگرچه نظم این دوره جشنواره قابل تقدیر است اما کیفیت پایین اغلب آثار سینمایی باعث شد تا با یکی از بی کیفیت ترین دوره های جشنواره فیلم فجر در نیم دهه اخیر روبرو شویم. در متن حاضر نگاهی تیتروار به مهم ترین آثار این دوره می اندازیم.

سلام بر فرشتگان:

فانتزی بی اوج و فرود برای کودکان دیروز

تلفن همراه رئیس جمهور:

هدر رفت یک سوژه طلایی

یک سطر واقعیت:

سراب مهاجرت

گشت ارشاد:

لحنی کمدی در بستری ملودرام

پنجشنبه آخر ماه:

جوانان ناشناس و دغدغه های سطحی

میگرن:

ظهور خانم کارگردان

گیرنده:

یکی از بدترین های جشنواره

من و زیبا:

جنجال هایی بر سر یک شخصیت

خرس:

فیلمی بر ضد جنگ

دوباره با هم:

کارگردانی دور از فیلمش

بی خداحافظی:

روایت قدیس وار از یک ستاره موسیقی پاپ

ضد گلوله:

تقدیر نمی خواهد کشته بشوی شاید

پذیرایی ساده:

فضاسازی هوشمندانه یک روشنفکر فیلمساز

زندگی خصوصی:

کپی ناشیانه از شوکران با دز بالای سیاسی

بوسیدن روی ماه:

بازیگوشی های دو پیرزن

آمین خواهیم گفت:

کارگردانی در دور تکرار

چک:

تلاش برای جدا شدن از کمدی های نازل

پنهان:

تعلیق نصفه و نیمه از سکانس تصادف ماشین که به کار فیلم نیامد

ملکه:

برتری های فنی در دام فیلمنامه کم جان

قلاده های طلا:

توضیح واضحاتی از مسایل سیاسی ۸۸ با ساختاری مطلوب

برف روی کاج ها:

تداوم سبک فرهادی

خوابم می آد:

بازگشت عبدی به سطح اول سینما

آزمایشگاه:

تئاتری با نام فیلم سینمایی

محرمانه تهران:

سیاست زدگی عوامانه کارگردان

نارنجی پوش:

ساده انگاری موقعیت های دراماتیک

بیداری:

فضاهای متقاطع زمانی بدون روابط علت و معلولی

در انتظار معجزه:

قطار زندگی همچنان حرکت می کند

خودزنی:

فیلمنامه ای بدون منطق علت و معلولی در شکل گیری وقایع

بی خودوبی جهت:

پایان سه گانه ابزورد کاهانی

بغض:

فضای فرمی برای تشریح روابط پر شک میان انسان ها

یک روز دیگر:

پولی برای همه

روزهای زندگی:

ارتقای سطح تکنیکی در حوزه سینمای جنگ

تهران ۱۵۰۰:

آرزوهای دراز آهنگ شهرمان

پله آخر:

تعریف جدیدی از ملودرام ایرانی

نویسنده : نیما بهدادی مهر